zoemar schreef:Ja ok ze hebben wel wat persoonlijkheidsdingetjes gevonden,maar ze denken niet dat ik daar problemen van heb.
Maar nu ben ik nog nieuwsgierig, hoe is bij jullie de diagnose gesteld? Welke stappen heb je moeten nemen voordat de juiste onderzoeken werden gedaan?
Groet, Zoé
Bij mij is een paar weken geleden de diagnose gesteld, door de internist, na een klein beetje "aandringen" van mij.
Ik liep al 6 jaar met de nasleep van Pfeiffer rond en had voor de derde keer een terugslag, dus ik wilde opnieuw door de molen. Op dat moment leerde ik net een beetje wat CVS inhield, voor die tijd dacht ik dat mensen met CVS dag en nacht half dood op bed lagen. Die heb je er ook bij trouwens, maar dat is een minderheid.
Vervolgens een half jaar lang allerlei onderzoeken gehad bij de huisarts, internist, neuroloog en longarts, waar verder niks noemenswaardig uitkwam. En een van de laatste gesprekken met de internist heb ik gevraagd of ik een postviraal vermoeidheidssyndroom kon hebben, en toen kwam ze zelf met ME aan.
Je kunt ook meteen naar het vermoeidheidscentrum gaan, daar stellen ze in ieder geval de juiste diagnose. Er zijn nog steeds (te veel) artsen in Nederland die CVS nauwelijks kennen of niet serieus nemen, dus dat moet je anders net treffen.