@ iedereen
ik zal even proberen te schetsen(zoals de politici het mij uitgelegd hebben) wat een voorstel tot resolutie is. De commissie gezondheidszorg heeft dit voorstel tot resolutie uitgewerkt en goedgekeurd. Vandaar uit gaat deze resolutie naar het parlement en meer bepaald naar de bevoegde minister die "volgens de spelregels" normalerwijze dit onderwerp moet behandelen.
Momenteel zullen dergelijke zaken niet behandeld worden aangezien het een regering van lopende zaken is.
Volgens mijn info wordt er echter geen gevolg gegeven aan de meeste van deze voorstellen.
Bovendien als het onderwerp toch behandeld wordt dan is de basistekst niet bindend.
De minister gaat adviezen vragen en het dossier wordt opnieuw voorbereid en uitgewerkt tot een wetsvoorstel.
De opmerkingen van de wucb zijn terecht maar in dit geval was het nog geen probleem .
Het komt er op aan alert te zijn op het moment dat men in de volgende fase komt.
Een perfect voorstel tot resolutie kan nog steeds achteraf op een sisser uitdraaien.
Dus één van de eerste stappen die ik zal proberen te doen op het moment dat de nieuwe regering er is , is mezelf proberen uit te nodigen op het kabinet van de minister van volksgezondheid.
Maar zoals ik eerder aangaf zit wat mij betreft (als ik fout ben mag men mij terecht wijzen) de problematiek bij de adviserende organen en commissies.
Momenteel ben ik daarom op zoek naar contacten op dat "gesloten en besloten " niveau.