PLUSMagazine: CVS-patiënten móeten trainen
Moderator: Moderators
Mensen, om terug te komen naar het onderwerp, geloof me , ik doe nu al 1 jaar aan dru-yoga (heel rustig, alles mag maar niets moe) en ik voel me er echt 'sterker' bij. Vooral dan vanbinnen. Heb een lieve docente ook wat wel helpt. Als alles goed verloopt (heb nog veel medische onderzoeken in juni en veel hangt af van de uitslagen...) vertrek ik op yogaretraite in Frankrijk met de groep. Ben ergens bang dat de reis zwaar wordt maar ik voel ook diep in mij dat ik het aankan en zal goed omringd zijn (docente gaat mee en geeft zelf les). Het meest zwaar obstakel : 6 dagen zonder mijn zoontjes, nooit gedaan....
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !

Santé heeft het bericht waar u aan refereert inderdaad gebaseerd op een onderzoek zoals dat gepubliceerd is in The Lancet, en het commentaar in dezelfde uitgave van het Kenniscentrum Chronische Vermoeidheid van het UMC St. Radboud. Santé publiceert over relevant onderzoek, ook al zal de behandeling wellicht niet voor iedereen de beste methode zijn. Van een rectificatie zal dan ook geen sprake zijn. Ik kijk daarbij naar hoe en door wie het onderzoek is gedaan, waar het gepubliceerd is, hoe groot de patiëntengroep en of het effect significant was.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
@JannekeB
De personen die dit soort artikelen zomaar publiceren zijn in mijn ogen de titel journalist niet waard.
Maar helaas is dit de beeldvorming die in Nederland duidelijk naar buiten moet worden gebracht.
Ik hoop dat wij patiënten en de patiënten organisaties dit ooit kunnen veranderen en dat Nederland ook de andere kant te horen krijgt.
De personen die dit soort artikelen zomaar publiceren zijn in mijn ogen de titel journalist niet waard.
Maar helaas is dit de beeldvorming die in Nederland duidelijk naar buiten moet worden gebracht.
Ik hoop dat wij patiënten en de patiënten organisaties dit ooit kunnen veranderen en dat Nederland ook de andere kant te horen krijgt.
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Wauw, Fritel wat een mooi vooruitzicht! Ik wens je er heel veel plezier en laat je weten hoe het was?Fritel schreef:Mensen, om terug te komen naar het onderwerp, geloof me , ik doe nu al 1 jaar aan dru-yoga (heel rustig, alles mag maar niets moe) en ik voel me er echt 'sterker' bij. Vooral dan vanbinnen. Heb een lieve docente ook wat wel helpt. Als alles goed verloopt (heb nog veel medische onderzoeken in juni en veel hangt af van de uitslagen...) vertrek ik op yogaretraite in Frankrijk met de groep. Ben ergens bang dat de reis zwaar wordt maar ik voel ook diep in mij dat ik het aankan en zal goed omringd zijn (docente gaat mee en geeft zelf les). Het meest zwaar obstakel : 6 dagen zonder mijn zoontjes, nooit gedaan....
Groetjes van Bloempie
goeiemorgen,
hoi Fritel,
ik hoop voor je ,dat het lukt.
en dat je na de spanning van de laatste tijd
naar Frankrijk kan om je te ontspannen.
geniet er zoveel mogenlijk van,
heel veel plezier,
ik hoop op veel energie voor jou.
lieve groetjes
petraroos
hoi Fritel,
ik hoop voor je ,dat het lukt.
en dat je na de spanning van de laatste tijd
naar Frankrijk kan om je te ontspannen.

geniet er zoveel mogenlijk van,
heel veel plezier,
ik hoop op veel energie voor jou.
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
- annemoontje
- VIP-donateur
als 'men' zijn/haar werk gewoon goed zou doen, ME/CVS niet steeds zou verwarren met CV, geen onwaarheden zou verkondigen, niet zomaar conclusies zou overnemen enz. enz. dan hoefden wij niet samen te werken, hoeft 'men' niet geïrriteerd te zijn.
t'is niet zo moeilijk allemaal..
t'is niet zo moeilijk allemaal..

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)
ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
Nee, dit zijn geen daadwerkelijke journalisten, slechts redacteuren. Zij zullen hooguit een persbericht wegen, mogelijk checken of vergelijken met overige informatie (veelal van het internet plukken vrees ik).dino schreef:Inderdaad!jkieboom schreef:@JannekeB
Redacteuren, dat zijn mensen die over het algemeen werken voor bladen als Plus en Sante, maar ook Libelle, Flair, Viva. Het lezen van info over een onderwerp en wie weet een interview doen met iemand, maakt deze persoon nog niet tot journalist.
Journalisten werken bij kranten of bladen als Opzij, Vrij NL, you name it. Ik geef toe, het is een grijs gebied, maar een redacteur van Plus of Sante een journalist noemen is weldegelijk teveel eer.
Zoals beloofd: de huidige column gaat over de korte stukjes in Plus en Sante.
Veel leesplezier, groeten, Bloem
Wie is unlimited?
Veel leesplezier, groeten, Bloem
Wie is unlimited?