Nieuwe studie van Lombardi en Mikovits gepubliceerd!

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
magnetronnie
Gevorderd lid

Bericht door magnetronnie »

Bron: http://www.prohealth.com/library/showar ... ibid=16156
ProHealth.com
by VC Lombardi, JA Mikovits, et al.
May 13, 2011

Article Title
Xenotropic Murine Leukemia Virus-related Virus-associated Chronic Fatigue Syndrome Reveals a Distinct Inflammatory Signature – Source: In Vivo, 25:307-314, 2011

By Vincent C Lombardi, Judith A Mikovits, et al.

[Note: The full text pdf of this forthcoming article by Whittemore-Peterson/U of Nevada researchers is freely accessible online at www.megaupload.com/?d=V980UCHY. If you are not a member of this web hosting service, you will need to wait about 40 seconds to download using a ‘regular download’ button.]

Abstract

Background: The recent identification of xenotropic murine leukemia virus-related virus (XMRV) in the blood of patients with chronic fatigue syndrome (CFS) establishes that a retrovirus may play a role in the pathology in this disease.

Knowledge of the immune response might lead to a better understanding of the role XMRV plays in this syndrome. Our objective was to investigate the cytokine and chemokine response in XMRV-associated CFS.

Materials and Methods: Using Luminex multi-analyte profiling technology, we measured cytokine and chemokine values in the plasma of XMRV-infected CFS patients and compared these data to those of healthy controls. Analysis was performed using the Gene Expression Pattern Analysis Suite and the Random Forest tree classification algorithm.

Results: This study identifies a signature of 10 cytokines and chemokines which correctly identifies XMRV/CFS patients with 93% specificity and 96% sensitivity.

Conclusion: These data show, for the first time, an immunological pattern associated with XMRV/CFS.

Source: In Vivo, 25;307-314 (2011). Lombardi VC, Hagen KS, Hunter KW, Diamond JW, Smith-Gagen J, Yang W, Mikovits JA. Whittemore Peterson Institute, University of Nevada; Triad Medical Center; Nevada Center for Health Statistics and Informatics, University of Nevada; University of Nevada Reno, Department of Microbiology and Immunology Applied Research Facility, Reno, Nevada, USA. [Email Dr. Vincent C Lobardi, WPI, U of Nevada – vclombardi@gmail.com]
Als dit waar is, hebben we misschien wel een biomarker te pakken voor XMRV positieve patiënten. 93% specificiteit en 96% sensitiviteit is zeeer hoog, helemaal voor deze aandoening.
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Contacteer:

Bericht door Esther »

Love it!

Deze wordt ook toegevoegd aan mijn mapje waardevolle papers van de laatste twee jaar. Geeft te denken dat XMRV positieve patiënten een bijzondere 'handtekening' in de vorm van afwijkende cytokines en chemokines hebben terwijl Coffin maar blijft beweren dat het virus een 'labbesmetting' is.

Eén ding kunnen ze niet zeggen van ons patiënten; dat we niet volhardend zouden zijn. Geduld is een gecultiveerde eigenschap als je zo ziek bent en ik heb het geduld van een indiaan. Als is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.

Liefs,
Esther
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Materials and Methods: Using Luminex multi-analyte profiling technology, we measured cytokine and chemokine values in the plasma of XMRV-infected CFS patients and compared these data to those of healthy controls. Analysis was performed using the Gene Expression Pattern Analysis Suite and the Random Forest tree classification algorithm.
Ik vind het jammer dat ze hetzelfde onderzoek niet doen voor negatief geteste CFS patienten.
Ik denk dat cytokines en chemokines bij alle CFS patienten een rol spelen. Gemiste kans.

En zoals Richard Feinman ooit zie; Nature can not be fooled.

Dank je voor het plaatsen.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
allura
Actief lid

Bericht door allura »

tanto schreef:Ik denk dat cytokines en chemokines bij alle CFS patienten een rol spelen. Gemiste kans.
Ook ik geloof dat cytokines een belangrijke rol spelen bij ME/CVS patiënten. Verder quoteer ik ook even uit het nieuwe boek van Prof. Maes (hoewel hij eigen ideeën heeft, leunt hij erg sterk aan bij de gedachtengang van DML):

"Andere wetenschappers vonden dat meer dan 80 procent van de patiënten met ME/CVS nog een ander soort auto-immune reactie heeft, namelijk antilichamen tegen antilamine (antilichamen gericht tegen de celkernen). Deze antilichamen zijn zeer specifiek voor ME/CVS en komen niet voor bij andere ziekten." - Bron: Nooit Meer Moe: CVS Ontmaskerd, Dr. Michael Maes (p. 163, "Auto-immune reacties in ME/CVS")
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

@Magnetronnie,

Zeer interessant artikel, dank voor het plaatsen hiervan :-)

Scores zijn dermate hoog dat de bevindingen in mijn ogen niet meer onder "toevalligheden" en / of "contaminatie" kunnen worden geschoven, the day of justice nadert...
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
legolas
Beginner

Bericht door legolas »

Weeral nieuw bewijs dat de cytokines bij ME/CVS gestoord zijn.
Maar dit staat eigenlijk los van XMRV zolang ze geen cytokineprofiel bepalen bij de XMRV negatieven. De XMRV discussie blijft dus voorlopig aanhouden. Maar goed, alles op zijn tijd misschien.

De megaupload link is helaas wel dood. Maar hopelijk komt het binnen enkele dagen gratis op pubmed.

nieuwe link naar de studie te vinden op ME Rutt Wordpress. admin
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

Twaalf jaar geleden ging ik al naar de huisarts met cytokines. Ik had opgezocht op internet waarom je je eigenlijk zo slecht voelt van drank als je een nacht hebt doorgehaald en las dat dit cytokines waren. Aangezien er toen geen wezenlijk onderscheid was voor mij met een nacht doorhalen en een dag CVS, zei ik haar al dat ik ook een cytokine probleem moest hebben. maar ze zei dat dit ver buiten haar kennisgebied viel.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Plaats reactie