gluten onderzoek
Moderator: Moderators
gluten onderzoek
wat houd dat precies in en kan dat zonder verwijsbriefje van de huisarts, heb al een gastro en colon onderzoek had plus biopsie van de dikke darm, maar nog geen gluten onderzoek, ....
gluten onderzoek
jammer... want het net bij een gastroscopie met iets langere scoop dat ze biopsies nemen van het bovenste deel van de dunne darm , in deze laboresultaten (biopten) zien ze aan de darmvlokken en evt lymfocyten, plasmacyten) of je coeliakie hebt....
Je moet in ieder geval eerst op consultatie geweest zijn bij huisarts of gastro-enteroloog vooraleer men dit onderzoek (zoals een gastroscopie) doen
Je moet in ieder geval eerst op consultatie geweest zijn bij huisarts of gastro-enteroloog vooraleer men dit onderzoek (zoals een gastroscopie) doen
gluten onderzoek
weet je zeker dat ze met de biopsie niet gekeken hebben naar gluten allergie? Volgens mij is dat standaard hoor. Ze kijken naar uitsteeksels enz.
Misschien moet je het is navragen bij de arts voor de zekerheid.
Het is zeker geen prettig onderzoek en zou zonde zijn als je m opnieuw moet doen...
Misschien moet je het is navragen bij de arts voor de zekerheid.
Het is zeker geen prettig onderzoek en zou zonde zijn als je m opnieuw moet doen...

heb al een gastro gehad in november, dat was allemaal OK, zal ff naar mijn huisarts bellen of de biopsie ook van mijn dunne darm genomen is, weet er niets van, was in een roesje toen...
heb wel symptonen van een gluten allergie, had ook al gedacht aan candinda, (schimmel) weet niet of het goed geschreven is zijn dezelfde symptonen,
vooral erge vermoeidheid tot uitputting toe, winderigheid, oprispingen, ook vaak plakkerige stinkende diaree en gerommel in mijn buik zijn klachten die bij mij regelmatig terugkomen....
heb wel symptonen van een gluten allergie, had ook al gedacht aan candinda, (schimmel) weet niet of het goed geschreven is zijn dezelfde symptonen,
vooral erge vermoeidheid tot uitputting toe, winderigheid, oprispingen, ook vaak plakkerige stinkende diaree en gerommel in mijn buik zijn klachten die bij mij regelmatig terugkomen....
bij candida heb ergens gelezen dat je daar ook constante dorst van kan hebben dat heb ik ook, dagelijks verschrikkelijke dorst, trouwens hoe kunnen ze dat zien of je candida hebt....
met welk onderzoek gebeurd dat?
ferritine zou al geprikt zijn en OK en ook b12 is OK bij mij geen al te grote afwijkingen...
met welk onderzoek gebeurd dat?
ferritine zou al geprikt zijn en OK en ook b12 is OK bij mij geen al te grote afwijkingen...
candida wordt door een ontlastingsonderzoek nagegaan, maar kan volgens mij ook in bloed getoond worden. Maar hou me ten goede hoor, want daar weet ik niet heel veel vanaf.
Ik vraag altijd mijn waarden op bij de artsen, want vaak zeggen ze dat het goed is en dan is het bijvoorbeeld net op het randje. Bijv is de ondergrens van ferritine 20, maar voel je je het best bij een waarde van 50-70. En zo is dat ook bij b12.
Dus let daar goed op hoor!
Ik vraag altijd mijn waarden op bij de artsen, want vaak zeggen ze dat het goed is en dan is het bijvoorbeeld net op het randje. Bijv is de ondergrens van ferritine 20, maar voel je je het best bij een waarde van 50-70. En zo is dat ook bij b12.
Dus let daar goed op hoor!