Electrische schokjes

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Electrische schokjes

Bericht door angelsandra »

Bij mij is doormiddel van 3 mri scans en lumbaal punctie al vastgesteld dat ik geen M.S. heb maar het verbaasd me hoeveel M.S. achtige symptomen mensen met M.E. hebben. Zo ook ik. Ik heb geregeld elecrtrische schokken door me arm of been. Dit doet dan ook zeer. Duurt maar een paar seconde maar erg pijnlijk. Wie herkent dit?
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Electrische schokjes

Bericht door neeltje4 »

Heb je die schokken na de lumbale punctie? het zou dan kunnen dat het gaatje van de punctie niet helemaal dicht is . Zeker als het gepaard gaat met hevige hoofdpijn als je langere tijd zit of staat. Als de hoofdpijn de volgende dagen erger wordt moet je zeker terug contact opnemen met je arts; Je kan dan door middel van een bloedpatch het gaatje weer dicht maken. Het kan allemaal geen kwaad en is ontschuldig maar het is wel vervelend en pijnlijk die hoofdpijn en schokken. Ik heb dit in november ook gehad en heb in totaal wel drie weken heel veel moeten blijven liggen totdat het gedaan was; het is onschuldig maar vervelend. Misschien is het iets anders he maar hier denk ik spontaan aan .
hoop dat je snel een oplossing hebt!
Groetjes Nele
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Electrische schokjes

Bericht door angelsandra »

Die lumbaalpunctie is al meer dan een jaar geleden. En sinds die tijd heb ik elke 2 weken migraine maar dit komt volgens de internist door allergie maar geen enkele arts vind het de moeite om dat uit te zoeken voor me. Die electrische stootjes heb ik sinds ik ziek ben dus nu zo'n 2,5 jaar.
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Electrische schokjes

Bericht door neeltje4 »

nee, dan heeft het er niets mee te maken. Sorry, dan weet ik het niet. Ik hoop dat je snel weet waar het aan ligt he!
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

Ik herken het wel, maar geen idee waar het aan ligt. Duurt maar even (wel dagen dat het de hele dag door gaat) en gaat gepaart met behoorlijke pijnscheuten. Soms van voet naar hoofd of andersom. Sosm in een afzonderlijk lichaamsdeel.
Gebruikersavatar
nyx
Donateur
Donateur
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 okt 2010, 13:03

Bericht door nyx »

Ik weet wat je voelt, echt een rot gevoel.
Ik heb het ook vaak in mijn mond. Net alsof ik een koud ijsje eet.
Volgens de tandarts en kaakchirurg ligt het niet aan me gebit maar aan de spanning die ik op mijn kaak zet. Bijv. als ik vermoeider ben dan houdt ik mijn kaken "krampachtiger" op elkaar of door het knarsentanden dat ik 's nachts vaak doe. Dus ik denk dat het te maken heeft met een bepaalde (in)spanning die je op je lichaam zet.

Maar een oplossing heb ik helaas ook niet.
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

Tandenknarsen/ Kaakklemmen

Bruxisme is het overmatig op elkaar klemmen van de kaken en/of tanden. Tandenknarsen hoort hier ook bij.
Het is een gewoonte. Veel mensen zijn zich niet bewust van het feit dat ze onder invloed van stress de kaken op elkaar klemmen of gaan tandenknarsen. Dit kan ook 's nachts, tijdens de slaap gebeuren.
Door dit klemmen en knarsen worden de kauwspieren overmatig aangespannen. Dat geeft vaak pijn in die spieren en deze pijn trekt door naar het gezicht.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
engelke69
Actief lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 jul 2010, 17:30
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)

Bericht door engelke69 »

Ik heb sinds 3 dagen ook last van "schokjes" of zenuwtrekken. Ik weet niet goed met wat ik het kan vergelijken.

Tot gisteren bleef het beperkt tot mijn onderlip, billen en onderrug.
Daarstraks wou ik een stukje gaan wandelen en ineens kreeg ik zo een schok van mijn linkerenkel tot mijn onderlip precies. Da liep precies in 1 lijn door. Niet pijnlijk maar wel zeer ambetant. Even negeren, het lichaam kan altijd eens raar doen, maar dat bleef duren. Na 4/5 stappen, kwam dat weer.

Thuis ontdekte ik dat dat precies vooral voorkwam als ik met mijn ogen naar rechts kijk. Dan voel ik net onder mijn rechterschouder een schok. En als ik mijn hoofd draai terug over mijn heel lichaam.

Het is niet dat het elke keer komt als ik naar rechts kijk of zo, maar wel vooral dan.

Ik vind er niets van op internet, totaal geen idee wat het kan zijn.
Zolang het niet tè vaak voorkomt (het is tenslotte nog maar 3 dagen) en het niet echt pijn doet (eerder ambetant zoals je da soms op je oog kan hebben) ga ik er niet mee naar de dokter.

Maar iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Zenuwen? Spieren? of iets totaal anders?
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

Ik heken het van de nek bewegen ook. Als ik hem naar voren buig krijg ik een 'elektrisch gevoel' van nek naar enkel en soms dan alleen in de enkel als ik mijn hoofd buig.
Wat ik ook herken: van mijn voet naar mijn hoofd heb ik ook regelmatig zo'n soort van 'electrisch gevoel', het schiet dan van voet naar hoofd.
Ik heb ook geen idee warddor dit komt. Heb het al lang en het komt en gaat. Het is totaal iets anders dan spiertrillingen (zoals je dat bv. bij je oog of ergens anders kan hebben)
Plaats reactie