Kosten De Meirleir en evt. vergoeding

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

martine030
Actief lid

Bericht door martine030 »

De apotheek moet alleen bepalen of DML bevoegd is, ze hebben niets te zeggen over of de behandeling wel of niet erkend is.
De medicijnen moet je dus met de apotheek afhandelen, niet met de zorgverzekeraar.
Ik zou bellen, zeggen dat je geinformeerd hebt naar de regels en dat de apotheek daarvan blijkbaar niet goed op de hoogte is omdat je gewoon recht hebt op de medicijnen. Niet af laten schepen, maar je geld terug vragen!
dien
Actief lid

Bericht door dien »

Ik zou voor het XMRV onderzoek en behandeling als er bewezen is dat je vals positief bent mijn geld terug eisen. Zilverenkruis accepteert de behandeling van de Meirleir niet. Hij is verbonden met VUB maar is daar niet werkzaam meer als cardioloog of internist. Hij heeft zijn eigen praktijk. Wellicht wordt zijn praktijk niet erkend door Zilverenkruis omdat er geen contract mee is. Als hij echt werkzaam binnen het VUB is als cardioloog en internist en je wordt daar als patiënt onderzocht en krijgt een factuur van het VUB dan heb je er volgens mij wel recht op.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Je moet voor (niet spoed) behandeling in het buitenland eerst toestemming vragen aan het zilveren kruis en een doorverwijzng hebben van een arts hier.

Mijn vriendin zoekt dit allemaal voor me uit, en dit is toch wel een basisregel.
Betekent alleen dat je vast geen toestemming krijgt, want experimenteel blabla bla.

We gaan het bevechten in elk geval.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Bedankt voor de informatie Martine.
Ik ga vragen of iemand er later voor me naar kan kijken.

Volgens Zilveren Kruis heeft de apotheek juist gehandeld.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
martine030
Actief lid

janine schreef:Jemig martine, daar heb je een auto voor!
Wat een geld zijn we toch kwijt...

Heeft het je wel wat goeds gedaan? Al verbeterd?
Anders is het echt een bittere pil.
Vroeger kocht je daar een huis voor haha. Toen ik begon heb ik besloten om minstens een jaar lang alles te gebruiken wat ik voorgeschreven kreeg. Had toen alleen nog geen idee dat dat zóveel zou zijn..
Maar als de belastingdienst mijn aangifte goedkeurt krijg ik wel weer bijna een halve auto terug :wink:

Ik voel me nog steeds iets slechter dan voor de behandeling. Oa door Nexavir (het duurde iets te lang voordat ik doorhad dat het daardoor minder goed ging, was een kans van minder dan 1% zei DML...) en bij het laatste consult bleek dat mn immuunsysteem alleen maar slechter is geworden. Hij vermoed een infectie, moet daarom nu een maagbiopt.
Ik dacht dat ik gewoon heel veel geduld moest hebben, dus het was wel fijn om te horen dat het niet klopt dat ik me nog helemaal niet beter voel.
Andere waardes zijn al wel verbeterd, herstel ook sneller en darmen zijn weer ok.
Ik ben vooralsnog van plan net zo lang door te gaan tot ik me beter voel. Hoeveel auto's me dat ook kost :wink:
martine030
Actief lid

sprankel schreef:Bedankt voor de informatie Martine.
Ik ga vragen of iemand er later voor me naar kan kijken.

Volgens Zilveren Kruis heeft de apotheek juist gehandeld.
Daarom moet je het met de apotheek afhandelen. Zij beslissen niet over de behandeling, alleen of het recept geldig is.
De uitspraak van Zilveren Kruis verbaast me niet. Zorgverzekeringen... :roll:
martine030
Actief lid

Voor een poliklinisch (zonder overnachting) onderzoek/behandeling in een ander Europees land heb je geen toestemming nodig.
Ik heb hiervoor wel een verwijsbrief bij de huisarts gehaald. Al bleek dat tevergeefs...
Toestemming voor de behandeling vragen kan wel helpen om een deel van alle kosten vergoed te krijgen. Maar dat lukt er maar weinig.

Ik heb inmiddels een advocaat ingeschakeld voor mijn klacht bij Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen. Het gaat alleen om de kosten voor onderzoek, ik heb nog niets gedeclareerd van de behandeling.
Behalve al die medicijnen die ik gratis mee krijg bij de apotheek :wink:
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Ik probeer op zijn minst ook de onderzoeken die ook in NL hadden voorgeschreven kunnen worden vergoed te krijgen. Zoals lactose en fructosetest, maagonderzoek met biopt, fietstest etc.

Ik ben nog niet met een behandeling begonnen en ben nu al 3500 euro kwijt... en dan heb ik nog niet de rekening van het ziekenhuis waar ik onder narcose een maagbiopt heb laten doen....

Ik vrees dat ik dadelijk geen geld meer heb voor de behandeling...
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Ik krijg helemaal niets vergoed!!
Brieven gestuurd en alles.. je krijgt het gewoon niet voor elkaar.

Maarja dml is mn laatstte hoop zo'n beetje dus we gaan er maar voor!
Stom zilveren kruis achmea!!!
esther79
Beginner

Bericht door esther79 »

Menzis idem dito...... Om grijze haren van te krijgen. Man, wat heb ik al een brieven gestuurd en aan de telefoon gehangen.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Zoals verwacht heb ik ook een afwijzing van Zilveren Kruis. De behandeling wordt als niet voldoende beproefd en deugdelijk bevonden. Daar kan ik deels inkomen. Maar hoe zit het dan met standaardonderzoeken? Daar gaat mijn vriendin verder mee natuurlijk.
martine030
Actief lid

Heb je de rekening van het ziekenhuis al gekregen? Ben erg benieuwd hoeveel ik gisteren heb uitgespaard door de gastroscopie zonder narcose te doen (spijt!!).
Hoewel ik er eigenlijk van uitga dat Agis dat wel gaat vergoeden. Of ben ik nu heel naief? :wink:
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

@Martine, nee die heb ik nog niet gehad. Misschien vergeten ze hem wel op te sturen.
O:)
Ik vrees dat je wat naief bent, hoewel ik me ook wat dat betreft niet zomaar bij een afwijzing zou neerleggen.
martine030
Actief lid

Geen rekening zou fijn zijn, maar waarschijnlijk is dat ook een beetje naief haha.
Ik heb de regels nog eens nagelezen en er is echt geen goede reden voor afwijzing. Je hebt wel een verwijsbrief nodig, maar het is gewoon een poliklinisch onderzoek (dus geen toestemming nodig) dat in Nederland precies hetzelfde is.
Ik kreeg geen factuur mee dus die moet ik nog even opvragen en dan ga ik gelijk declareren. Zodra ik een reactie van Agis heb laat ik het weten.
marry
Actief lid

Bericht door marry »

Wij betaalde toen voor de opname en bed voor een dag een euro of 500 en dan kwam het onderzoek er nog bij :-(

Geen kattepis dus wel positieve Herpes 6 virus in maagbiopt.

Groetjes Marry
Plaats reactie