en: http://www.virology.ws/2011/05/04/ila-s ... -syndrome/
Even voor de duidelijkheid, Ila Singh had vele patenten aangevraagd t.a.v. XMRV/MLV's, niet alleen in relatie tot ME/CVS maar tot meerdere aandoeningen zoals prostaat- en borstkanker.

Moderator: Moderators
In de commentaren van die tweede link staat al wat kritiek.dien schreef:@Jemal. Wellicht kan je een link plaatsen naar de website of de informatie waar deze kritiek te lezen is. Mijns inziens is het echt wel ''over''. Wat vreemd is in de studie van Lombardi et al. is dat er voor de controlegroep en CVS groep destijds 2 verschillende primers zijn gebruikt. Daar wringt de schoen. Van die primers die het WPI gebruikt heeft voor de CVS groep is bekend dat deze XMRV DNA van muizen kunnen bevatten. Ook in de studie van Sing komt dit weer naar boven. Al maakt dit verder niet meer uit. Deze studie is zeer gedegen. En by the way als alleen het WPI een virus kan vinden dan hebben we daar natuurlijk niets aan.
Ik wacht nog even met posten, tot ik meer reacties heb gelezen. De kritiek die ik heb gelezen is van redelijke XMRV fanatici en zij hebben nogal een gekleurde bril op.dien schreef:@Jemal. Wellicht kan je een link plaatsen naar de website of de informatie waar deze kritiek te lezen is. Mijns inziens is het echt wel ''over''. Wat vreemd is in de studie van Lombardi et al. is dat er voor de controlegroep en CVS groep destijds 2 verschillende primers zijn gebruikt. Daar wringt de schoen. Van die primers die het WPI gebruikt heeft voor de CVS groep is bekend dat deze XMRV DNA van muizen kunnen bevatten. Ook in de studie van Sing komt dit weer naar boven. Al maakt dit verder niet meer uit. Deze studie is zeer gedegen. En by the way als alleen het WPI een virus kan vinden dan hebben we daar natuurlijk niets aan.
Het is nog lang niet over. Binnen een paar weken zou erin principe iets groots uit de bus komen.dien schreef:We kunnen nu wel vaststellen dat XMRV/MLV geen verband heeft met CVS/ME. Deze onderzoekers hebben zeer goed onderzoek gedaan. Wel weer triest voor alle patiënten die hun hoop hier op gevestigd hadden. En triest voor het WPI die schijnbaar hebben ''geblunderd'''. Jammer. Zo zijn we weer terug bij af.
Er lijkt binnenkort meer nieuws te komen inderdaad. Of het positief of negatief is voor het XMRV onderzoek, dat moet nog blijken. Dit is een tweet van Professor Vincent Racaniello, die een blog heeft m.b.t. virussen. Hij heeft het afgelopen jaar veel tijd gespendeerd aan het schrijven over XMRV:legolas schreef:Het is nog lang niet over. Binnen een paar weken zou erin principe iets groots uit de bus komen.dien schreef:We kunnen nu wel vaststellen dat XMRV/MLV geen verband heeft met CVS/ME. Deze onderzoekers hebben zeer goed onderzoek gedaan. Wel weer triest voor alle patiënten die hun hoop hier op gevestigd hadden. En triest voor het WPI die schijnbaar hebben ''geblunderd'''. Jammer. Zo zijn we weer terug bij af.
CreekFeet Kassy Fatooh
@profvrr Thx but now all seem equally suspect: WPI CC NIH &FDA media, Singh assays; who will prove conclusively one or another did it right?
profvrr Vincent Racaniello
@CreekFeet Stay tuned, there is more to come in the next weeks.