iemand ervaring met dr Uyttersprot of dr Coucke in Vilvoorde

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

ja <dr Uyttersprot werkt ook op de darmen, de darmen zijn een groot probleem bij ME/CVS of fibro.... het is onmogelijk te zeggen wat zij daar juist voor doet, ze behandelt ieder patiënt naargelang zijn/haar klachten en tekorten...
ik bijvoorbeeld krijg probiotica, spijsverteringsenzymen en regelmatig een infuus dipeptiven voor de darmen...in combinatie met medicatie van mijn gastro-enteroloog maar ik heb dan ook heel zware darmproblemen. Dr. Uyttersprot stuurt je dan ook verder als er problemen zijn die niet echt haar domein zijn....
hopelijk weet je hiermee als iets meer??
succes
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ja Nijntje, hier ben ik al heel wat mee! Dank je wel, hoor. En dat op een zondag. :wink:
Die dipeptiven, wat zijn dat voor - euh - dinges? Moet je dan zo elke maand een week binnen voor infuus of hoe gaat dat?
dani
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2011, 18:59

Bericht door dani »

Klaproos,

Ik ben net bij Dr Coucke geweest (wordt dikwijls genoeg genoemd op dit Forum, samen met Dr. Uyttersprot.
Eerst en vooral : ik noem het een draaideur-consultatie - op 5 minuten minuten sta je terug buiten, hoewel dit de "eerste" consultatie was en ik alle mogelijke resultaten van bloedtesten van de voorbije 7 jaar bij me had. Ik ben dus inmiddels 7 jaar ziek, en in behandeling bij orthomoleculaire arts(en). Diagnose die steeds terugkomt, is Leaky Gut Syndroom (lekkende darm), darmen nemen totaal geen voedingsstoffen meer op, dus ook geen voedingssupplementen (je kan ze als het ware gewoon in het toilet gooien en doorspoelen - zelfde resultaat). Onlangs is er ook een grondig stoelgangonderzoek gebeurd (bijna 400€ armer ... weeral) en is er wel het nodige gevonden, onder meer een zware vorm van Candida, maar nog veel meer dan dat - maw, hetzelfde als jou : "geen goede beestjes meer, alleen slechte".

Dr Coucke heeft me net verteld dat hij niet begrijpt dat ik in al die jaren nog nooit baxters met aminozuren toegediend heb gekregen ... dit was iets totaal nieuws voor me. Heb het net effe gegoogled en denk dat op de volgende site wel veel te vinden is (wat me enigszins geruststelde, want de consultatie op zich werd door Dr Coucke zo ontzettend snel, gestresseerd en kort afgehandeld dat ik het vertrouwen kwijt was.

Heeft iemand ervaring met deze baxters aminozuren ? Heeft het al iemand geholpen ? Zijn die erg duur ??

Thx !!
Dani
dani
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2011, 18:59

Bericht door dani »

oeps, was de site over aminozuren vergeten te vermelden : http://www.aminozuur.com/

groetjes,
D
Plaats reactie