Ik heb geen bijwerkingen van antibiotica?
Moderator: Moderators
Ik heb geen bijwerkingen van antibiotica?
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje:
Ik ben nu een half jaar in behandeling bij dml.
Elke maand gebruik ik antibiotica.
Ik heb hier eigenlijk helemaal geen last van...
Geen bijwerkingen niks!
Maar ik lees hier op het forum en andere forums; dat veel mensen juist heel veel bijwerkingen hebben.
Zoals misselijkheid of verergering van de vermoeidheid enz.
Je ziet bijna geen mensen die er geen bijwerkingen van hebben.
Nu begin ik mij een beetje zorgen te maken.
Waarom hebben de meeste mensen zoveel bijwerkingen en ik krijg helemaal niets?
Begrijp me niet verkerd ben blij dat ik niet misselijk ben enz!
Maar ik vraag me af of ik dan wel de juiste antibiotica krijg ofzo? heb ik sterkere nodig?
Ik wil wel dat ze goed werken!
Heb ook van veel patienten gehoord dat het goed is als je juist zoveel bijwerkingen hebt want dat betekend dat ze goed werken.
Sorry voor mn warrige verhaal maar vind het allemaal erg vreemd.
Kan iemand er wat over vertellen?
En wat zijn jullie reacties???? of reageren er nog meer mensen helemaal niet op?
Heel erg bedankt alvast! xxx
Ik heb een vraagje:
Ik ben nu een half jaar in behandeling bij dml.
Elke maand gebruik ik antibiotica.
Ik heb hier eigenlijk helemaal geen last van...
Geen bijwerkingen niks!
Maar ik lees hier op het forum en andere forums; dat veel mensen juist heel veel bijwerkingen hebben.
Zoals misselijkheid of verergering van de vermoeidheid enz.
Je ziet bijna geen mensen die er geen bijwerkingen van hebben.
Nu begin ik mij een beetje zorgen te maken.
Waarom hebben de meeste mensen zoveel bijwerkingen en ik krijg helemaal niets?
Begrijp me niet verkerd ben blij dat ik niet misselijk ben enz!
Maar ik vraag me af of ik dan wel de juiste antibiotica krijg ofzo? heb ik sterkere nodig?
Ik wil wel dat ze goed werken!
Heb ook van veel patienten gehoord dat het goed is als je juist zoveel bijwerkingen hebt want dat betekend dat ze goed werken.
Sorry voor mn warrige verhaal maar vind het allemaal erg vreemd.
Kan iemand er wat over vertellen?
En wat zijn jullie reacties???? of reageren er nog meer mensen helemaal niet op?
Heel erg bedankt alvast! xxx
Antibiotica & Bijwerkingen, vraag:
hoi nabo,
een vriendin van mij voelt zich vaak juist beter als ze antibiotica neemt, ik denk dat het dus heel erg van persoon tot persoon afhangt. Zelf heb ik soms veel last en soms niets!
dus ik zou me er niet te veel zorgen om maken.
groetjes!
sofie
een vriendin van mij voelt zich vaak juist beter als ze antibiotica neemt, ik denk dat het dus heel erg van persoon tot persoon afhangt. Zelf heb ik soms veel last en soms niets!
dus ik zou me er niet te veel zorgen om maken.
groetjes!
sofie
Hoi Nabo
Ik reageer heel wisselend op verschillende AB kuren, van de één krijg ik veel meer last als van de ander
Ik heb zeker door de AB een verbeterde darmflora(dat voel ik zelf is nog niet bewezen door onderzoek)
Ik mag ff helemaal geen AB kuren meer ivm toestand op dit moment en alle medicatie me teveel is (op advies van DML)
Lieve groetjes Niessie
Ik reageer heel wisselend op verschillende AB kuren, van de één krijg ik veel meer last als van de ander
Ik heb zeker door de AB een verbeterde darmflora(dat voel ik zelf is nog niet bewezen door onderzoek)
Ik mag ff helemaal geen AB kuren meer ivm toestand op dit moment en alle medicatie me teveel is (op advies van DML)
Lieve groetjes Niessie
Van de eerste kuur merkte ik niks. Van de 3 volgende kuren werd ik wat slechter. De eerste dagen van de kuur blijven de klachten gelijk, maar tegen het einde van de kuur ben ik iets duizeliger en vermoeider.
Ik denk dat je daar niet op af moet gaan of het helpt of niet.
Ik denk dat je daar niet op af moet gaan of het helpt of niet.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Ik heb ook 9 maand AB genomen
Tiberal en amoxicilline enteric coated
Vanaf 1°kuur al veel klachten en bij elke AB-kuur achteruitgang(vooral fysiek)
Ben nu ook van DML moeten stoppen omdat het steeds slechter werd ipv verbetering
Hij zei de eerste maanden ook tegen mij : dat is een goed teken als je er ziek van bent,dan doet hij zijn werk,het zal nu wel snel verbeteren.
Maar nu zat hij letterlijk met de handen in het haar,hij wist het zelf ook even niet meer
Er zijjn nu terug bloedstalen genomen en ik moet nog een maagonderzoek+biopt laten doen
Best zelf goed naar je lichaam luisteren ivm AB-kuren,want blijkbaar reageert iedereen verschillend hierop
Tiberal en amoxicilline enteric coated
Vanaf 1°kuur al veel klachten en bij elke AB-kuur achteruitgang(vooral fysiek)
Ben nu ook van DML moeten stoppen omdat het steeds slechter werd ipv verbetering
Hij zei de eerste maanden ook tegen mij : dat is een goed teken als je er ziek van bent,dan doet hij zijn werk,het zal nu wel snel verbeteren.
Maar nu zat hij letterlijk met de handen in het haar,hij wist het zelf ook even niet meer
Er zijjn nu terug bloedstalen genomen en ik moet nog een maagonderzoek+biopt laten doen
Best zelf goed naar je lichaam luisteren ivm AB-kuren,want blijkbaar reageert iedereen verschillend hierop
Bedankt voor jullie reacties!
@ Niessie, ja echt heel rot allemaal, nogmaals veel sterkte!
@ Marioman: Jeetje heftig!! Als zelfs de meirleir het even niet meer weet! klote zeg! veel sterkte.
Maar tegen jou heeft hij dus ook gezegt dat het een goed teken is als je er ziek van word?
Nog meer mensen? ervaringen?
@ Niessie, ja echt heel rot allemaal, nogmaals veel sterkte!
@ Marioman: Jeetje heftig!! Als zelfs de meirleir het even niet meer weet! klote zeg! veel sterkte.
Maar tegen jou heeft hij dus ook gezegt dat het een goed teken is als je er ziek van word?
Nog meer mensen? ervaringen?
Heb ook ongeveer 9 mnd AB genomen. De eerste 2 kuren waren nog te doen, daarna ging het van kwaad naar erger.
Ik ging steeds meer achteruit en geraakte niet meer gerecupereerd.
Ook bij mij heeft DML beslist om voorlopig de AB stop te zetten.
Het feit dat je geen bijwerkingen hebt, valt alleen maar toe te juichen. De werking van de AB staat hier volgens mij los van.
Ik ging steeds meer achteruit en geraakte niet meer gerecupereerd.
Ook bij mij heeft DML beslist om voorlopig de AB stop te zetten.
Het feit dat je geen bijwerkingen hebt, valt alleen maar toe te juichen. De werking van de AB staat hier volgens mij los van.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
in lijn met de oorspronkelijke post, ik heb meestal ook vrij weinig bijwerkingen, behalve op de tiberal in het begin van de behandeling.
Afgezien van dipjes, was het grootste 'probleem' eigenlijk dat mijn intolerantie voor vanalles nog toenam, tijdens de kuren, en dus veel meer last had van jeuk e.a. zelfs als ik me aan mijn dieet hield.
Maar de meeste andere kuren merk ik ook weinig van, dus ik denk niet dat het een probleem is hoor
Er schijnt bij veel mensen het gedacht te zijn van "als ik mij van een middel slechter voel, betekent dat dat het werkt". Dat is natuurlijk totale onzin. Soms is dat zo, en soms is dat niet zo.
Als je een liter motorolie drinkt tegen een verkoudheid, zul je je ook heel slecht voelen maar dat betekent helemaal niet dat je er nadien beter van wordt.
Ik zie geen enkele correlatie tussen bijwerkingen krijgen en of een medicament goed werkt of niet.
Afgezien van dipjes, was het grootste 'probleem' eigenlijk dat mijn intolerantie voor vanalles nog toenam, tijdens de kuren, en dus veel meer last had van jeuk e.a. zelfs als ik me aan mijn dieet hield.
Maar de meeste andere kuren merk ik ook weinig van, dus ik denk niet dat het een probleem is hoor

Er schijnt bij veel mensen het gedacht te zijn van "als ik mij van een middel slechter voel, betekent dat dat het werkt". Dat is natuurlijk totale onzin. Soms is dat zo, en soms is dat niet zo.
Als je een liter motorolie drinkt tegen een verkoudheid, zul je je ook heel slecht voelen maar dat betekent helemaal niet dat je er nadien beter van wordt.
Ik zie geen enkele correlatie tussen bijwerkingen krijgen en of een medicament goed werkt of niet.
Ik weet weinig.