blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

ik heb 2 brillen,
ben ze steeds alle 2 kwijt, dan liggen ze in de douche,dan weer in de keuken,ze leggen nog net niet in de koelkast, :wink:
alhoewel,daar kan ik op wachten natuurlijk. :wink:
lieve groetjes
petraroos :)
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

lekker mijn haar borstelen terwijl mijn zonnebril er nog in stond; weer eentje aan gruzelementen op de badkamervloer ( naast mijn hart )
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door marianneke »

Ik wilde vanmorgen mijn ontbijt maken, vergat ik de deksel van de sojayoghurt te halen. Alle musli over het aanrecht (en de vloer) in plaats van in de yoghurt. Niet dat ik dan stop met scheppen na 1 lepel, nee ik had het pas door na de laatste schep :roll: Ik begin zo langzamerhand kampioen te worden in mezelf extra werk te bezorgen er gebeuren steeds vaker van dit soort dingen.
Achteraf kan ik er nog wel mee lachen maar op het moment zelf.....
adriana
Beginner

Bericht door adriana »

Hoi ik ben nieuw,dat ten eerste :)

Ok,mijn blunder. vind het nog steeds genant. Ik was bij mijn nichtje en er stond een liedje op. Vraag ik aan haar: 'wat betekend Gallileo?' Zegt ze: GOTTA LET GO. Dat zong ie dus maar ik kon het op een of andere manier niet begrijpen terwijl ik het normaal echt wel zou snappen. Ik voelde me echt een doos.
nasa
Actief lid

Bericht door nasa »

Hebben jullie dat ook zo vaak, dat je rechtstaat om iets te doen... maar wat ook alweer he?

Of je staat in de keuken, met je glas in je hand. Maar wat moet je daar nu ook alweer mee doen, een glas? Of wat doe je in godsnaam weer in de keuken? Als je al niet in de verkeerde kamer staat natuurlijk :P
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

@ nasa; ja dat komt me best bekend voor ergens........
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

Klinkt herkenbaar Nasa, ik sta me ook regelmatig te bedenken waarom ik ook alweer overeind sta. Meestal ga ik dan maar weer zitten of liggen omdat ik er gewoon niet op kan komen.
Of ik loop naar de badkamer als ik iets uit de koelkast of de vriezer nodig heb. En tja die staan daar toch echt niet :P

Ik heb ook regelmatig dat ik er van overtuigd ben dat ik iets al heb gedaan, brood of eten uit de vriezer halen bijvoorbeeld. Maar als ik het dan nodig heb blijkt dat dus niet zo te zijn. Ik schrijf dan ook alles wat ik echt niet moet vergeten op in een notitieblokje op tafel en streep het door als het gedaan is. Maar dan nog gaat er wel eens wat mis.
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Ik heb ook zo'n boekje. Maar waar die pen altijd blijft? En als ik die heb gevonden weet ik vaak niet meer wat ik wilde opschrijven.
En ik vergeet gewoon dingen mee te nemen die wel op mijn boodschappenlijstje staan.
Hebben jullie dat ook?
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Zeer bekend. Vanavond weer eieren gekookt. Maar wanneer had ik ze nu ook al weer in de pan gedaan om te koken?

Hoe laat was de afspraak nu en bij wie? Ook heb ik vaak de neiging om de verkeerde wachtkamer (op de huisartsenpraktijk zijn er 2) binnen te lopen als ik een B12injectie moet laten zetten.

Welke logeercaaf was nu ook al weer wie? (ze zijn er voor de 2e keer en zoveelste week.)
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Heb ik ook hoor vlindertie.
En al die kleine vergeetachtigheden...
Of in de supermarkt naar een bepaald schap lopen en denken "wat doe ik hier?". Loop je weer een rondje en zie je ineens wat op je boodschappenlijstje staan "ohja daar ben ik net geweest".

Ik vergeet ook heel snel datums. Of tijden. Wissel vaak getallen om, 9 en 6 of 13uur is 3 uur :roll:.
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

of het boodschappen lijstje thuis laten liggen, :oops:
mijn korte termijn geheugen is hele maal
een ramp,zo kijk ik hoe laat een programma begint,en vergeet
het gelijk weer. :wink:
er staat beugelbikini, bij een plaatje van een leuke bikini,
ik lees beugelbekki. ik kijk naar de lach van het meisje die de bikini aan had,
huuuuu ik zag helemaal geen beugel in haar mond,duurde even voor ik het door had. :oops:

lieve groetjes
petraroos :)
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

@vlindertje,
Als je zo'n boekje met van die ringen aan de zijkant hebt dan kun je de pen er aan een touwtje aan vast maken. Is de pen in ieder geval altijd bij het boekje, moet je natuurlijk niet het hele boekje kwijt zijn :D

Ik neem ook altijd een pen mee naar de supermarkt en zodra ik iets van mijn lijstje heb gevonden (eerst wist ik alles te staan maar ze hebben laatst de indeling veranderd en nu ben ik steeds de helft kwijt) en in mijn karretje heb gelegd streep ik het af. Tenminste als ik het lijstje niet thuis heb laten liggen, dat gebeurt mij inderdaad ook wel eens.
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

Of in de buurt van de kassa zijn in de supermarkt en net voor je je boodschappen op de band legt denken, o...nog bijv. komkommer vergeten. Het als nog willen pakken en na drie meter niet meer weten wat je nu toch ook weer ging pakken. Boodschappenbriefje erbij willen pakken....huh, zat net nog in mijn broekzak en nu is hij weg :? Al je zakken nakijken om hem vervolgens toch in die broekzak, maar soms ook helemaal niet meer terug te vinden. Als je het dan toch uiteindelijk hebt je omdraaien en je rot zoeken naar de kar...waar is dat ding?....juist...nog bij de kassa:oops:
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

10 eieren kopen en bij thuiskomst blijkt dat je nog 10 eieren had.
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Eigenlijk zijn wij hele leuke mensen. Voor onze omgeving dan.....
Plaats reactie