Vermoeidheidscentrum in zuid-Nederland?

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
magnetronnie
Gevorderd lid

Vermoeidheidscentrum in zuid-Nederland?

Bericht door magnetronnie »

Vandaag heb ik het laatste gesprek met de internist gehad en nu alle andere oorzaken zijn uitgesloten heeft ze heeft me terug verwezen naar de huisarts, zodat die kan kijken hoe het nu verder moet.

Ik ben me nu een beetje aan het oriënteren op de mogelijkheden en het valt me op dat de weinige vermoeidheidscentra in Nederland allemaal in het midden van het land zitten (Ede, Nijmegen, Lelystad, Amsterdam).

Weet er iemand een vermoeidheidscentrum, het liefst met ervaring met CVS/ME, in zuid-Nederland?

België is misschien ook nog wel een oplossing, Antwerpen is voor mij dichterbij dan Amsterdam, maar dan zou ik moeten weten in hoeverre dat allemaal vergoed wordt door de zorgverzekering.

Tnx! :D
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi magnetronne,

In Zuid-Holland zitten geen centra.

En, Nijmegen, moet je niet naar toe gaan, dat is revalidatie en CGT en GET.

De centra in Nederland zijn inderdaad: Ede, Amsterdam, Lelystad.
En in België heb je prof. dr. De Meirleir (DML).

Ik geef je een lijst met ME/cvs-vriendelijke artsen/internisten: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-15.html

En heb je vragen, stel ze gerust, goed :wink:?

Groetjes, Louisa
magnetronnie
Gevorderd lid

Bericht door magnetronnie »

Dankjewel voor je uitleg!

Wat jammer dat er geen in zuid-Nederland zit, ik zie een gat in de markt? ;)

De lijst met ME-vriendelijke artsen heb ik bekeken ja, maar eigenlijk ook niks in de buurt, en ik weet niet of die ook behandelingen doen of uitsluitend diagnose stellen en dan doorverwijzen naar een centrum?

Nijmegen is wat de internist aanraadde, maar ze wist er heel weinig vanaf. Ik weet dat er op het forum hier veel mensen zijn die het afraden en hun behandeling afkeuren, maar toch neem ik het nog in overweging, omdat ik waarschijnlijk sterker sta bij het aanvragen van een eventuele uitkering in de toekomst. Een kennismakingsgesprek en aanhoren wat ze vanplan zijn kan in ieder geval nooit kwaad. Maar zodra ik merk dat ze me over mijn grenzen heen willen gaan duwen dan stop ik ermee.
Of is het zo dat een behandeling in een van de andere centra net zo zwaar meetelt voor het UWV dan 'Nijmegen'?

DML is niet echt een optie omdat ik dat gewoon niet kan betalen, ik studeer nog. ;)
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Als het echt ME is ga je er door achteruit, de "behandeling" in Nijmegen. Overweeg goed of het je dat waard is! Als je zelf nog denkt dat het psychisch zou kunnen zijn, dan kan de behandeling in Nijmegen wel werken.
Maar bedenk het goed... als het ME is, heb je grote kans om daar bedlegerig van te worden! Het is hersenspoelen daar. En dat weet je.

Voor het UWV zal het weinig uitmaken, want als je de behandeling tussentijds staakt is het waarschijnlijk nog erger dan dat je helemaal niet aan de behandeling was begonnen. Dan lijkt het namelijk net alsof je niet mee wil werken aan je herstel. Ze zien het dan echt niet als teken dat je het niet KAN, maar (misschien wel omdat Nijmegen voor een psychische aandoening is) dat je niet WIL.

Dus kijk uit, echt... dat wil ik alleen maar zeggen.
Plaats reactie