Hallo allemaal,
Enkele weken terug een gastroscopie ondergaan, maar kreeg hiervan een ernstige verslechtering van de ME: malaise/krachtverlies en natuurlijk zeer traag herstel hiervan (al > 2 weken). Hebben anderen hier ook ervaring mee?
Ik zou graag willen weten waaraan dit lag omdat ik er binnenkort weer een moet ondergaan, dit maal in Belgie om biopten te verkrijgen. (helaas zijn deze de vorige keer in NL niet genomen)
Ik heb het zonder verdoving gedaan en vraag mij af of het met verdoving minder klachten geeft achteraf?
Of was het de combinatie van nuchter ernaartoe (had hem pas om 11.30 uur) en dan nog lopen door de lange gangen van het ziekenhuis?
Die enorme na effecten waren echt totaal onverwacht. Hoop dat iemand tips heeft , hartelijke groeten, Andreas
Gastroscopie en verergering ME-klachten
Moderator: Moderators
-
- Gevorderd lid
Ik heb er donderdag een gehad, en merkte wel dat ik iets meer moe was, maar dat kan ook van de stress en spanning komen, ik wist niet goed wat ik ervan moest verwachten, maar kon zelf wel bedenken dat het geen leuk onderzoek is. Dus ik zag er een beetje tegenop. 
Maar vrijdag ben ik ook naar een festival geweest in Meerhout en dat voel ik nu vier dagen later nog steeds.

Maar vrijdag ben ik ook naar een festival geweest in Meerhout en dat voel ik nu vier dagen later nog steeds.
Ik heb er al een tiental gehad, allemaal zonder verdoving. Ik denk dat met verdoving de kans groter is dat je dan extra moe bent achteraf. Ik probeerde altijd wel om zo vroeg mogelijk een afspraak te maken. Misschien is die combinatie van lang nuchter zijn en de lange gangen in het ziekenhuis wel eerder de oorzaak.
Ik hoop dat het de volgende keer beter meevalt!
groetjes, Lea
Ik hoop dat het de volgende keer beter meevalt!
groetjes, Lea
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer: