spieren die ineens ontspannen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

spieren die ineens ontspannen

Bericht door lovessea »

Heeft iemand van jullie ook weleens dat je hebt iets vast en ineens laat je het zomaar los. Graag hoor ik of jullie dit ook weleens ervaren hebben.
Kan dit een tekort van iets zijn?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

spieren die ineens ontspannen

Bericht door asje »

Zeker, dat was vooral toen ik ongeveer op z'n ziekst was. Het heeft te maken met het niet goed werkende zenuwstelsel; normaal als je iets vast hebt, hou je het automatisch vast, zonder dat je je dat bewust bent. Bij ons werkt dat niet goed.
Life smells...
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

spieren die ineens ontspannen

Bericht door abby »

ik heb dat ook soms, en heb idd ook gehoord dat het een neurologische storing is (ik zou denken van het autonome zenuwstelsel - daar zitten de meeste problemen bij ons).
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

spieren die ineens ontspannen

Bericht door feuer »

Hier ook soms, het is idd anders dan gewoon iets laten vallen, omdat je niet voelt dat je het laat vallen en het pas doorhebt als iets op de grond ligt.
Laatst ging ik een glas cola inschenken, ineens had ik de fles niet meer vast en lag die op de grond, ik reageerde heel verbaasd en traag, ging een liter cola door de keuken, ik kon er alleen maar heel hard om lachen, was bij mijn moeder op bezoek :roll:
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

spieren die ineens ontspannen

Bericht door asje »

Herkenbaar, dat soort zaken. Allemaal spiegies :)
Life smells...
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

spieren die ineens ontspannen

Bericht door meintje »

Hier ook heel erg spiegisch, laat dingen uit mijn handen vallen die ik net nog goed vast kon houden. Gelukkig nog geen kokende pannen, die ik nu altijd braaf met twee handen vasthou als manlief niet in de buurt is. Komt natuurlijk door mijn angst voor en hekel aan koken......
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

spieren die ineens ontspannen

Bericht door asje »

Jaaa, diepzinnig :) en jij laat te véél los, zie je?
Life smells...
plien
Actief lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:14

spieren die ineens ontspannen

Bericht door plien »

Ik had het een tijdje geleden nog ja! Ik pak vrolijk een glas uit de kast en ineens KLETS in duizend stukjes op de grond. Hem uit de kast pakken en naar je toe halen ging goed maar daarna ging het ineens mis! Ik heb ook wel eens dat ik echt vol tegen iets aanloop, dat is dan natuurlijk niet volledig ontspannen want dan lig je op de grond. Maar dat ik gewoon door de kamer loop en ergens een klein stapje opzij moet maken omdat er een tafel staat bijvoorbeeld, wat normaal echt prima gaat maar soms dan kan je ineens niet meer bijsturen en BOEM daar ga je. De spieren die bezig waren met lopen gaan dan dus vrolijk door maar diegene die verantwoordelijk zijn voor opzij-stappen en remmen liggen nog te slapen!
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

spieren die ineens ontspannen

Bericht door soof »

Laat niet meer dan vroegâh iets vallen denk ik maar wel dat deurposten zichzelf opeens verplaatsen waardoor ik er tegenop loop ja ](*,)

Mams vast blij met de plakvloer feuer ;0)
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

Tip: vooral geen last krijgen van 'zomaar loslaten' als je met een prijzige strijkstok boven een al even duur strijkinstrument in de weer bent... ;-) ;-) ;-)
Gebruikersavatar
dejurgen
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 sep 2013, 14:31

Bericht door dejurgen »

Mijn spieren vergeten soms ook "spontaan" te werken. Zoals een voet die plots besluit te blijven staan terwijl ik stap, of proberen op te staan zonder dat er het minste gebeurt; mijn spieren doen dan zelfs geen poging om zich in te spannen.

Ik wijt dit aan de soms optredende dysautonomie die wel vaker met OI/POTS samen gaat. De hersens lijken dan te besluiten om even de spieren niet aan te sturen.
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Ik heb het vaak met mijn boek. Dan laat ik die ineens los. Met kokend water gebeurt dat niet omdat ik dan bewust ben van o, ik moet nu wel even goed mijn gedachten erbij houden. Maar met lezen heb je dat natuurlijk niet. Ik laat regelmatig mijn boek vallen terwijl ik lees.

Ook knal ik echt overal tegenaan. Weet niet hoe vaak ik al gebroken teen heb gehad. Een dag voor mijn trouwdag brak ik zelfs mijn teen. Uiteraard wilde ik toch mijn high heels aan. Vervolgens heb ik bij onze huwelijksreis dus nauwelijks kunnen lopen, zo zeer deed die teen! :) Maar ook blauwe plekken. Tegen deurposten, tegen de tafel, tegen mensen in de stad. Ook struikel ik altijd overal over.

Nu ja, dit zijn gelukkig wel de dingen waar ik om kan lachen.
Plaats reactie