Gevoelloosheid en tintelingen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Gevoelloosheid en tintelingen

Bericht door pauliene »

Zijn jullie bekend met gevoelloze plekken en tintelingen?

Ik heb sinds een aantal weken bijna dagelijks een gevoelloze plek in de bovenbuik, rechts en net onder de borst. De plek is ongeveer ter grote van mijn hand en is met vlagen compleet gevoelloos, ik kan er hard in knijpen maar voel echt niets, enkel wat tintelingen. Het lijkt op een slapende voet maar tintelt maar heel licht.

Ik heb vaak zenuwpijn in m'n bovenbenen met bijbehorende tintelingen en pijnprikkels en slik daar Lyrica voor maar dat is heel anders dan wat ik nu in de buik voel, of beter gezegd; niet voel.

Is dit een bekend ME-symptoom? Als ik google vind ik deze klacht eigenlijk enkel bij zwangere vrouwen maar dat is niet het geval :lol:

Groetjes,
Pauliene
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Gevoelloosheid en tintelingen

Bericht door soof »

Geen ervaring mee, klinkt naar/creepy! op het amerikaanse forum kan je het zo gek niet verzinnen of iemzand heeft het ook http://forums.phoenixrising.me/index.ph ... ion.36520/ kort samengevat; het kan B12 tekort zijn, (uiteraard ;)) lyme en supplement sam-e kan helpen, al las ik in een ander topic dat het daar juist ook door kan beginnen, hmm :/

Bezoekje aan een neuroloog aan wagen?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
rsca
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 feb 2015, 15:29

Bericht door rsca »

Hallo,

Heel vervelend neem ik aan.

Sinds een aantal weken heb ik iets gelijkaardigs, maar dan in mijn arm.

Een aantal keer per dag heb ik een gevoelloze plek op mijn bovenhand, ofwel van mijn pols tot bijna aan mijn elleboog (ook aan de bovenkant).

Verder heb ik in heel mijn arm bijna continu een soort zenuwpijn (denk ik). Ik kan dit het beste uitleggen als het gevoel dat je krijgt als je met je elleboog bijvoorbeeld tegen de rand van de stoel stoot. Dan krijg je soms even een vervelend gevoel, maar dat verdwijnt dan ook snel. Wel, dit is er ongeveer altijd...

Kan het me voorstellen dat het vervelend moet zijn in je buik ook...

In elk geval heb ik straks een doktersbezoek gepland. Mocht ik wat meer weten wat voor jou ook nuttig kan zijn, post ik het hier nog wel.

Groeten
Plaats reactie