overgevoelig voor zo ongeveer alles (behalve eten ;))

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

overgevoelig voor zo ongeveer alles (behalve eten ;))

Bericht door soof »

goedesmorgens, alhoewel niet zo heel fantastisch want wéér halve nacht wakker geweest door het zoveelste waar mijn lijf besloten heeft 'allergisch' voor te worden; kattengrit, al 3 soorten geprobeerd en straks worden de volgende 2 bezorgd en het maakt nauwelijks uit hoe ver de bak bij me uit de buurt staat, het vindt z'n weg naar m'n slaapkamer en steeds als ik eindelijk slaap dan schrik ik tijdje later wakker, het is niet zo erg als met het PUR-schuim vorig jaar maar het is ook weer alsof m'n lijf denkt 'chemische troep hier, geen tijd om de slapen, wégwezen hier!'
bij kussens en sommige kleding voldoet het om het goed in te pakken maar ja pak maar es een kattenbak in :lol:

m'goed, weer iets toegevoegd aan de lijst wasverzachter, parfum, hoofdkussenvulling (synthetisch maar ook dons gek genoeg, misschien voegen ze er iets anti-stofmijterigs aan toe?), dagcreme, kleding(verf?) dus en ik vergeet van de slaperigheid nog een aantal

zoek niet echt een oplossing, wilde meer m'n ei (waar ik trouwens prima tegen kan zoals zowat elk voedsel op hooguit soja en stevia na) even kwijt maar mocht iemand een of ander huis-tuin-keuken-middeltje weten en geen ellenlange therapie dan lees ik het graag
Laatst gewijzigd door soof op 30 jan 2016, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

overgevoelig voor zo ongeveer alles (behalve eten ;))

Bericht door abby »

hey soof, heel herkenbaar. Ik kan ook tegen zowat alles van eten (zo lang er geen chemische troep is toegevoegd), maar helemaal tegen niks van wasverzachter, parfum, zeep, kleding die pas uit de winkel komt (met die lekker 'nieuwe' geur)... Zou er toch iets parfum-achtigs bij het kattengrit zitten? Denk niet dat ze verplicht zijn om dat op de verpakking te zetten...

Ik heb de laatste tijd last van iemand in de buurt die 's nachts z'n wasmachine laat draaien met lekker veel wasverzachter. Als de wind in een bepaalde richting staat, kan ik van de geur niet slapen, en ik word er ook wakker van. Geen idee uit welke richting het komt...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

overgevoelig voor zo ongeveer alles (behalve eten ;))

Bericht door soof »

mijn lijf is zelfs dol op chemische troep in eten en nu hou ik daarover op voor ik opeens toch aan dat vieze glutenloze voer moet =; reageer ook op geurloze grit dus er is echt geen pijl op te trekken, die lekkere nieuwe geur zijn lijkt me NFE's en wat vreselijk irritant van de wasmachine!!

ohja en plastic drinkflessen, deo (maar valt onder parfum vind ik) en veel make up
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

overgevoelig voor zo ongeveer alles (behalve eten ;))

Bericht door abby »

keek eens naar die NFE brochure... dat zit wel echt overal in! :( Een nieuwe auto, da's ook nog zo'n gifbak... =P~

Make-up zit voor mij in een speciale afdeling: ik heb niet alleen last van het chemische aspect, maar ook van het 'druk'-aspect - het voelt constant als een masker dat op m'n gezicht drukt, net als te strakke kleding of oorbellen.

Bij die kattenbakvulling (zo noemen wij dat hier :) ) kan het idd goed zijn dat ze dat door een chemisch bad halen. bah. Hoop dat de volgende 2 soorten wel goed zijn!
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

@ Soof, wat was u slechte ervaring met het PUR schuim een jaar geleden? Ze hebben in november dit bij mij thuis ook op zolder komen spuiten, ik slaap de kamer net eronder, pas achteraf gelezen hoe giftig dat schuim is :-(

Ik hou het zolderluik zoveel mogelijk dicht... Ik vind het zelfs vreemd dat zo giftig materiaal toegelaten word voor gebruik als isolatie in woningen. Ik herinner mij de eerste twee nachten nadat ze kwamen spuiten ik s'ochtends wakker werd met hoofdpijn. Ook achteraf pas gelezen dat je de eerste nachten nadat ze het PUR schuim komen spuiten best niet in die woning slaapt, NIEMAND van die firma had ons daar iets over gezegd...
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

neus in beide vers bezorgde zakken gestoken en instant-high dus dat gaat het ook niet worden *snif* zijn dus tochtstrips voor me gehaald om dan maar alles tussen mij en de kattenbakken te isoleren

heb me er ook pas in verdiept toen het er al zat mjramzy en dan lees je idd de horrorverhalen online, en slordig van die firma zeg, maar zolang je de boel idd goed afsluit hoeft er niet zoveel aan de hand te zijn, mits je niet een of andere long- of neurologische aandoening hebt denk ik :roll: mijn reactie was die van het grit in het kwadraad, 2 weken superslecht geslapen, hoesten en algeheel zieker
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er bestaat ook bio-kattenbakvulling.

Een neurologische aandoening hebben we ...
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

...daarom de :roll:

Kan ook niet tegen (de geur van net aangebrachte) tochtstrips ](*,)
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Soof

Ik heb het ook bij van alles en nog wat.

Ik heb een Tumpur hoofdkussen gekocht,en dat gaat hartstikke goed,

Ik was met Neutral,ook de Wasverzachter en de Deo kan ik tegen.

De tandpasta van Prodent,de goedkoopste,
Katoeneklleding en Beddegoed.

Water uit glazen flesje

Lippen balsem van Albert H

Op kleding word speciaal een Chemisch goedje gespoten ,zodat het niet kreukt
als het in de winkels in de rekken hangt,
ik weet niet of je het er uit kunt wassen.

En de kattenbak,weet ik niet zo goed.
iets geheel anders misschien,zand of oude kranten,
of het grit afspoelen.

Of de katten op het toilet leren.(sorry flauw grapje) :lol: :wink:

En Glutenvrij eten is hartstikke goed te doen,en lekker.wel duur.

sterkte er mee

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

had zelfs je flauwe grapje al overwogen ;) maar deze poezels leren niet te vechten (waardoor dit begon, de bak moest tijdje in mijn woonkamertje want ze moeten uit elkaar gehouden worden) lukt al niet, laat staan keurig toiletteren

idd veel lippenbalsems, de gewone blauwe Labello kan ik handelen, m'n kussen is verpakt in 5 slopen, Dove deo is oké en de rest vermijd ik maar gewoon voor zover mogelijk, had m'n nieuwe Hema-vest helaas gewassen met de helft van m'n slaapshirts die ik nu ook niet meer aankan, grommetje

biologisch of eco maakt gek genoeg niet zoveel uit, qua grit (maar nog niet alles geprobeerd) of bv creme, ooit eentje 'zonder parabenen, alcohol of wat dan ook' gekocht en wist niet hoe snel ik het van m'n gezicht moest wassen

dank voor alle reacties/tips, gedeelde allergie is helaas geen halve maar het helpt toch iets, ook omdat ik aan mijn huisgenoten kan melden dat ik niet de enige ben hiermee ;P
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Bericht door abby »

Ik gebruik veel producten van Ecover (zeep, wasmiddel, enz). Zij gebruiken geen synthetisch parfum in hun producten, maar ik mag bv. ook niet te veel wasmiddel gebruiken, want anders gaat het weer mis.

Voor lippenbalsem gebruik ik gewone ongeparfumeerde Vaseline.
plien
Actief lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:14

Bericht door plien »

Tip voor vervanging van het kattengrit: houtkorrels. Geen idee of het helpt maar dat zijn geperste houtkorrels dus wel zo natuurlijk mogelijk, maar ook daar zal vast nog chemische zooi inzitten maar minder dan bij normale grit. Het staat in de supermarkt altijd naast de grit dus dat is wel te vinden. Je hebt ook nog Back2Nature, zelfde idee maar dan van geperst papier, dat is echt gemaakt met het idee voor allergische mensen. Wel duur helaas. Hopelijk heb je hier wat aan ;)
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

net de fabrikant van de al geprobeerde houtkorrels gemaild over of ze echt heel zeker weten dat er alleen hout in zit omdat mijn lijf daar aan twijfelt :^o straks komen 2 soorten van gerecycled papier, helaas niet van back2nature maar 1 bestellingkje meer of minder maakt nu ook niet meer uit

zand online bestellen kan alleen per kuub maar m'n ouders maken vaak een strandwandeling dussss

komt goed!! :)
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

"Onze houtkorrels voor de kattenbak zijn inderdaad iets bewerkt waardoor ze nog beter vocht opnemen.
Echter hebben wij nog niet eerder klachten dat mensen hier allergisch op reageren." tof dat ze zo snel en eerlijk reageren enbendusnietgek al vraag ik me wel af wat dat 'iets' is maar laat verder maar

hoop dat ik van zuiderzonnetje enzo reclame mag maken maar dit krijgt geloof ik het soof-keurmerk want tot nu toe gaat het goed \:D/
Bijlagen
shopping.jpg
shopping.jpg (9.73 KiB) 919 keer bekeken
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Bericht door abby »

top! \:D/
Plaats reactie