Vergoeding Dr. Visser

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
robijntje
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2013, 14:32

Bericht door robijntje »

Als ik de link die net gegeven wordt goed lees staat er bij Menzis en CZ dat de omzet nog niet bekend is. Het zou dan kunnen zijn dat hij een maximum bedrag kan declareren per jaar, een zogenaamd omzetplafond. Afgelopen zaterdag in Kassa kwam dat ook ter sprake. Als er dan teveel mensen van die verzekeraar bij hem komen dan kan het gebeuren dat ie in bv in september al door dat budget heen is en mensen niet meer (vergoed) kan helpen.
Dit weet ik niet honderd procent zeker maar zou me niks verbazen.
'Het leven kan pas zingen als het ritme goed is.'
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

[quote="feuer"]Ik heb vorige week van mijn gemeente een brief gehad voor een goede zorgverzekering bij een laag inkomen.
De gemeente werkt daarbij samen met Menzis.
Menzis basis is dan 100,58 i.p.v. 107,00 en bijv. Menzis GarantVerzorgd 3 is 22,27 i.p.v. 51,63.
De gemeente heeft verschillende inloopspreekuren.
Er doen meerdere gemeentes mee, als je geen brief hebt gehad dan kan je bij je gemeente of bij Menzis navragen of ze meedoen.

Zelf ga ik maar naar een inloopspreekuur en nog even goed uitzoeken waar ik het meest aan heb, zonder oververzekerd te zijn.[/quote


Interessant en bedankt, feuer! Maar dan blijft nog wel de vraag welke verzekering: budget, natura en restitutie. Snap hier niks van, maar ala.
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

robijntje schreef:Als ik de link die net gegeven wordt goed lees staat er bij Menzis en CZ dat de omzet nog niet bekend is. Het zou dan kunnen zijn dat hij een maximum bedrag kan declareren per jaar, een zogenaamd omzetplafond. Afgelopen zaterdag in Kassa kwam dat ook ter sprake. Als er dan teveel mensen van die verzekeraar bij hem komen dan kan het gebeuren dat ie in bv in september al door dat budget heen is en mensen niet meer (vergoed) kan helpen.
Dit weet ik niet honderd procent zeker maar zou me niks verbazen.
Dit klopt helemaal wat @robijntje hier aangeeft. Was dit jaar ook het geval met de verzekeringen van VGZ.
Helaas is het lastig te bepalen voor ons of het omzetplafond hoog genoeg is, is ook afhankelijk van het aantal verzekerden dat gebruik maakt van de zorg van dr. Visser!
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Jkieboom, weet je wat het probleem was eerst met DSW, wat kennelijk nu is opgelost?
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Dus in feite moeten we het beste gespreid van verschillende verzekeringen gebruik maken zodat het budget niet wordt overschreden. Allemaal bij EEN is een risico.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Niet bij DSW volgens mij.

Het is ook een beetje verraderlijk als verzekeringen 'alle ziekenhuizen vergoeden', heel leuk, want allerlei andere klinieken en behandelaars vergoeden ze mogelijk niet en daar kun je vaak veel beter terecht dan in ziekenhuizen.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:Niet bij DSW volgens mij.

Het is ook een beetje verraderlijk als verzekeringen 'alle ziekenhuizen vergoeden', heel leuk, want allerlei andere klinieken en behandelaars vergoeden ze mogelijk niet en daar kun je vaak veel beter terecht dan in ziekenhuizen.
DSW heeft geen financieël plafond, plotseling, midden in het jaar volgens jou, asje? Of snap ik je verkeerd?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hoe bedoel je? Plotseling, midden in het jaar? Hadden ze volgens jou een plafond dan?
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Iemand hier vertelde dat er in september plotseling geen geld meer was of zoiets.Onbegrijpellijk.

Vandaar dat ik er naar vroeg.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

robijntje vertelde dit:

== Afgelopen zaterdag in Kassa kwam dat ook ter sprake. Als er dan teveel mensen van die verzekeraar bij hem komen dan kan het gebeuren dat ie in bv in september al door dat budget heen is en mensen niet meer (vergoed) kan helpen. ==

Maar hoe het precies zat wist ze ook niet.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ging niet over DSW.
Life smells...
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Verzekeraars maken contracten met de zorgverleners (in dit geval dus dr. Visser).
Afgelopen jaar bleek het contract (zorgplafond) met VGZ te laag (dit heeft dr. Visser VGZ ook aangegeven, maar zij willen de hoogte van het contract niet aanpassen).
Komend jaar heeft dr. Visser met VGZ nu geen contract.
Dus kan je alleen terect met een restitutie polis via deze verzekeraar.
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Weet je nou wat er was met DSW eerst?
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Nog even op een rij, uit een mail van Cardiozorg:

Geen labels van Multizorg.

WEL:
"Contracten hebben wij met DSW/Stad Holland, CZ en labels en Menzis en labels. Met Achmea en VGZ hebben we geen contract en in dat geval is een restitutie polis nodig."

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
brad
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 mei 2015, 15:40

Bericht door brad »

Ook bij CZ en Menzis geldt enkel restitutiepolis!
Plaats reactie