Hoofd wil niet meer. Kan ik daar zelf iets mee?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

ontstekingen beinvloeden indereen anders. en niet zijn de gevolgen erg geindividualiseerd. Het kan ook persoonlijk sterk varieren van tijd tot tijd. Ik heb vandaag iemand op bezoek gehad en er een urrtje mee moeten praten. spreken lukt me op deze betrekkelijk slechte dag beter af dan in 2012 toen ik nog kon sporten en werken. Al kon je dat 'werken' met een korreltje zout nemen. Ik kon niet mee met leeftijdsgenoten en collega's op stage. Niet verwonderlijk.

Dat brainfog en congnitieve disfuntie niet perfect hand in hand gaan komt me ook bekend voor. soms denk ik 'men hoofd voelt onwerkend aan' maar dan lukt praten en onthouden redelijk. terwijl het bij een licht en stabiel hoofd (normaal zeg maar) juist niet het geval is.

Lijkt me evident dat wat slecht is voor je hele lichaam ook zo is voor je geest. dat je geen neurologische afwijkingen vast hebt kunnen leggen met de diagnostische instrumenten van vandaag de dag, wilt niet zeggen dat die er niet zijn. Dat kan je voelen. En er zijn veel studie's die dit aantonen. Doorbloeding. inbalans in stoffen. trager doorgeven van impulsen tussen synaps en axonen. euhm wat nog.. minder energie (atp) kan wel een hele waaier aan voorbeelden typen.
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Heb ik ook allemaal meegemaakt. Ik zette soms de auto langs de kant omdat ik dan niet meer wist waar ik was, waar ik vandaan kwam of waar ik heen moest.
Ik heb periodes gehad dat ik tijdens een gesprek plots stil viel en geen idee had waar het gesprek over ging of wat ik überhaupt gezegd had.
Ook ben ik een aantal keren bewusteloos geraakt van de pijn en heb daardoor zelfs een schedelbasisfractuur opgelopen.
Je doet gewoon teveel, rust te weinig en daar wordt het niet beter van. In tegendeel.
Ik begrijp dat het voor jouw heel moeilijk is ivm. met je studie.
Het zou beter zijn als je je studie opschuift en is een half jaar echt rust neemt. Je zult merken dat je ME stabiliseert en dat je zelfs wat verbetert. Daarna kun je weer voorzichtig je grenzen opzoeken.
Ik weet uit ervaring (al 12 jaar) dat zo doorgaan geen optie is en je alleen maar slechter gaat worden.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

robin schreef: Vroeger was het brain fog.

Nu zijn het alleen door ME te verklaren neurologische verschijnselen
Dat is hetzelfde, althans komt uit hetzelfde voort, het is dan erger geworden ...
Life smells...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Wat kan helpen is een super hoge dosering b12 neusdruppels dit is te koop bij curesupport. B12 5000mcg moet je dan nemen.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

plassterk schreef:Clostridium butyricum

Heb onlangs een probiotic gekocht met bovenstaande bacterie. Het schijnt een poging waard te zijn voor juist brain fog. Je kan het Googlen, die bacterie cfs en brain fog. Ik laat wel weten hoe het valt. Ik heb nog steeds mijn bestelling van 30 november van Iherb niet binnen. De l-arginine wat ook op de brain fog zou moeten werken Begin me een beetje ongerust te maken. Hopelijk de feestdagen.
En heeft het geholpen??

Alvast dank voor het antwoord,

Ariadne.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

huppelepup schreef:Wat kan helpen is een super hoge dosering b12 neusdruppels dit is te koop bij curesupport. B12 5000mcg moet je dan nemen.
Huppelepup,
heb je hier zelf ervaring mee?
Weet je ook of het helpt tegen overprikkeling?

Bij voorbaat dank voor het antwoord,

Ariadne.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

Alles wat ammoniak kan bufferen kan helpen tegen overstimili. Zoals b12;) bij mijn had dit geen vruchten afgeworpen. Glutaminezuur wordt in je lever omgezet in glutamaat. Met behulp van ammoniak. Hierbij wordt het stikstof atoom van ammoniak gebonden aan het residu van glutaminezuur. Ammoniak verhoogt p 53 wat in de hersenen de extracellulaire glutamine concentratie's verhoogt. Door het verhinderen van opname,door astrocyten. Hierdoor raak je overprikkeld. Voorts zien dat je niet al te veel eiwitten nuttigt die je slecht verteert. Beetje betainecitraat indien je te weinig maagzuur,hebt,

En niet te veel drinken na een maaltijd zodoende je je maagzuur en enzymen niet verdunt.
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Bedankt Haaii.

Ik gebruik taurine, dat helpt een beetje. Taurine kan binden aan glutamaatreceptoren en er daardoor voor zorgen dat de cel minder snel geëxciteerd raakt.

Groetjes, Ariadne.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

Ah ik ook. Wist dit niet. Dacht altijd dat bij membraan receptoren de binding altijd tot dezelfde signaal transactie leide. Maar ook zij kennen antagonisten,
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
Plaats reactie