Bloed in ontlasting

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bloed in ontlasting

Bericht door Gabutje »

Ik heb altijd wel periodes gehad van bloed in mijn ontlasting, maar toen was het nog niet zo veel als nu. Afgelopen weekend heb ik zoveel bloed verloren tijdens poepen dat dit nog meer is dan tijdens de menstruatie. Helder rood bloed. Hiervan ben ik erg geschrokken, want het was zo veel. Mijn moeder zei zelfs dat dit erg veel is en niet goed is. Ik heb dit al eerder laten nakijken door de huisarts (toen verloor ik nog niet veel bloed) volgens hem waren er scheurtjes in mijn anus te vinden. Anale fissuur noemde hij het. Maar er is geen pijl op te trekken, dan diarree, dan onstopping, dan geen problemen met ontlasting. Ik moet dan vaak op een dag naar de wc. Drinken doe ik genoeg, maar beweging zou wat meer mogen zijn. Maar dit is helaas onmogelijk met mijn ziekte en mijn knieen. Ik loop zelf bij de dietiste, dus voedselrijk/vezelrijk eten doe ik dus wel.

Ik wil wel naar de huisarts, maar die is weer afwezig, de vervanger doet moeilijk om een afspraak te maken. Wel moet ik woensdag naar dr. Kurk van het cfs Research centrum Amsterdam.

Komt mijn vader aan, foto maken! Ik heb het wel gedaan, maar ja, is ook iets.

Zijn er meerdere mensen hier daar hiervan last hebben?
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Nee ik ken het niet maar ik zou wel naar de huisarts gaan als ik jou was. Dit lijkt mij niet echt goed. Voor verstopping kun je een glas lauw water nemen op nuchtere maag en later in de ochtend een kiwi. Helpt echt.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

he gabutje
meestal als het helder rood is komt het van een aambei of van een
adertje dat gesprongen is en wat je zelf al aan gaf een anale fissuur
ik heb dit zelf ook regelmatig .ik heb divertikels in mijn darmen
en daar heb ik al jaren fiberform voor een zakje vezels iedere morgen met yochert en veel water drinken ,en ik ga dus ook de ene keer niet makkelijk naar het toilet en de andere keer loop ik leeg maar als ik niet makkelijk kan ga je persen en dan krijg je scheurtjes in de anus
of je veegt je te hard af
van de darmen is het meestal donkerder
Laatst gewijzigd door Alie op 09 jul 2007, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik ben net even naar de plaatsvervanger geweest, weer scheurtjes rondom de anus (anale fissuur). Ik heb nu een zalfje gekregen, wat er voor moet zorgen dat die scheurtjes sneller herstellen. Hij gaf aan de het goed is om het nader te laten onderzoeken omdat het bij mij zowat chronisch is en de schade steeds erger wordt. Ik eet en drink goed, wat meer vezels zou misschien wel mogen (wat voor zakje bedoel je? misschien moet ik dat ook maar eens doen). Beweging zoveel als mogelijk, maar is eigenlijk te weinig, maar met met mijn knieen kan ik moeilijk meer gaan bewegen. Verders vaak last van opgeblazen gevoel, krampen, kan ontlasting niet ophouden/moet vaak rennen (en dan is het nog niet eens diarree), vaak hoor je mijn darmen ook echt rommelen (ook vaak na het eten). etc..... Deze klachten verdwijnen dus niet door het zalfje, dit is echter gewoon symptoombestrijding. Maar de plaatsvervanger doet niet doorverwijzingen, dit moet ik volgende week met mijn eigen arts bespreken. Een tijd geleden had mijn eigen huisarts er over om een endoscopie te laten doen. Dus waarschijnelijk zal dit straks wel gedaan worden, joepie, ik sta te springen. Maar ja liever van beneden dan van boven, want dat was echt een traumatische ervaring. Dus volgende week weer een bezoekje, ach ja, heb toch niets beters te doen. Het houdt me van de straat, aangezien ik werkloos thuis zit.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi gabut die zakjes heb ik van mijn internist gehad kan je ook vragen aan je huis arts .moet je innemen met yochert en twee glazen water drinken. het heet fiberform het zijn natuurlijke vezels ook ik heb daar last van wat jij verteld het is ellendig hoor sterkte meis
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik zie dat fiberform ook zo te verkrijgen is, maar is best nog prijzig zeg? Ik zal er volgende week met de huisarts er over hebben.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

by the way, hoe vindt je mijn avatar? Ik was namelijk een tijdje avatarloos.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

leuke avatar gabutje wel erg actief
ik wist niet dat je de fiberform kon kopen
ik krijg dit al bijna twintig jaar ik heb het ook een poosje moeten betalen een jaar of drie geleden nu is het 17.25 voor de 60 maar dat hoef ik niet te betalen maar het helpt wel
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Misschien dat de huisarts het wil voorschrijven, ik neem aan dat ik het dan wel vergoed krijg? Afhankelijk van mijn ziekenfonds dan. Je doet er ongeveer 2 maanden dan mee of niet? Het is het proberen waard, je hebt geen last van opgeblazen gevoel? Want dat lees ik namelijk van een ander forum. Heb je nog een onderzoek gehad of een diagnose gekregen? Ik poep vaak in meerdere keren en ook hoor je mijn darmen vaak rommelen.

Lekker actief avatar, ahaha, iets moet toch actief zijn? ik ben immers ook actief lid!
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

er zitten er zestig in een doos en ik gebruikt er een en soms twee per dag .het kan in het begin een opgeblazen gevoel geven ik heb dat niet gehad ,tja ik heb heel vaak maag en darm onderzoeken gehad omdat ik die uitstulpngen heb in mijn darmen diverticulose heet dat ,door dat ik vaak ontstekingen heb met hoge koorts moet ik een paar dagen rusten en vloeibaar voedsel nemen en dan gaat het een tijdje goed
ik blender nu mijn vlees en groenten niet lekker maar nodig,zodat er geen dingen achterblijven in die uitstulpingen , want dat gaat gelijk ontsteken twee jaar geleden had ik ook bloedingen .maar dat kwam van die ontstekingen ik heb toen verschillende onderzoeken gehad, en toen zei de chirurg u heeft vernauwingen in de darm, het zou wel eens kwaadaardig kunnen zijn mijn hele gezin was kapot, tot mijn internist zei het kunnen wel eens lidtekens zijn van de ontsteking ,en toen kreeg ik een echo en hij had gelukkig gelijk,wat waren wij boos op die chirurg , ik zal best wel een keertje geopereert moeten worden maar zoals het nu gaat vind ik het best alleen wat jij nu heb dat heb ik dus ook door verstoppingen en persen krijg je die bloedingen
en ja grappige avatar
sterkte gabut wat een verhaal he
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Hmm, klinkt niet lekker. Maar goed, ik kan dus last hebben van een prikkelbare darm syndroom. Is ook vervelend, maar niet zo ernstig, althans daar kun je op zich wel mee leven. Maar ik loop niet graag te ver vooruit op de feiten. Ik ben wel altijd een slechte eter, kauwen is zo vermoeiend en een tetteraar met eten ben ik ook. Heel veel eten lust ik wel, maar het moet erg fijn geprakt worden. Gelukkig heb ik geen koort wanneer ik last heb van mijn ontlasting en bloed in ontlasting. Ook is het lastig om te eten als je veel door je neus ademhaalt.

Tja, je denkt dat je al genoeg ellende op je lijstje hebt staan, krijg je dit ook erbij. Feit is gewoon dat je met me/cvs al een laag imuunsysteem hebt, een infectie ofzo heb je dus ook zo. Dat zij ik tegen de arts ook vandaag, knie-problemen, hartpatient, me/cvs, het is genoeg en ik wil niet nog verder van huis zijn door met andere kwaaltjes lang mee te blijven lopen.

pfff, het is wat. Volgende week gesprek met mijn eigen huisarts afwachten.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

precies gabut het is een hele last en ook ik heb die prikkebare darm syndroom het is niet ernstig maar verrot pijnlijk en ook daar kan je dus een opgezette maag en buik van hebben het lijk wel of m,e patienten zo.n beetje dezelfde klachten hebben ik heb dus hartritme stoornissen en dat hoor je ook veel bij me patienten en inderdaad praten en eten is niet goed want je slikt teveel lucht en dan ga je ook nog hyperventileren
bah je word er naar van he
maar ik probeer mij op de leuke dingen te concentreren
dat is het beste en die zijn er ook hoor
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ja, en ik moet zeggen dat ik me nu best wel goed voel, nu ik carnitene en visolietabletten slik. Het kan altijd nog iets beter, ik hoop voornamelijk van de hoofdpijn af te komen en wat meer regelmaat in mijn leven te krijgen. Maar verbazingwekkend gaat het eigenlijk wel goed. Tja, het is wat minder dat ik nu last van mijn darmen en ontlasting hebt, maar ook daar is wat aan te doen. Ik zal maandag een afspraak proberen te maken met mijn huisarts, maar dat is de 1e dag dat hij terug is, dus het zal wel dinsdag of woensdag zijn voordat ik daar terecht kan. Ik heb trouwens ook nog venkelthee in mijn kast staan, dat schijnt ook wel te werken (maar wel met veel zoetjes in want het is niet te zuipen).

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik drink ook venkelthee dat is best ontspannend voor je darmen
en als je last van je darmen heb schijnt je ook veel last van hoofd pijn te hebben ook al een kwaal dat bij m,e hoort
ik heb erge migraine door mijn nek en rugwervels
wat hebben wij het toch druk he gabut, en we zien helemaal niemand hier op het forum ik denk dat iedereen dit wel herkent
ik hoort het wel wat je huisarts te zeggen heeft
weet je ook wat je kunt eten als je moeilijk naar het toilet kan
brinta pap ik vind dat niet lekker
maar het helpt wel
probeert dat ieder morgen eventjes sterkte meis
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Gatsie, Brinta, nee dank je.

Wat trouwens wel raar vanochtend, ik zat in de wachtruimte met andere patïenten en op een gegeven moment kwamen we om mijn ziekte me/cvs. Zegt een vrouw, goh je treft het niet, want deze ziekte wordt nog helemaal niet erkend door de overheid? Ik heb het eigenlijk niet op doorgevraagd, maar zo'n iemand weet meer dan een leek.

Van de nekwervels heb ik ook last van, en mijn rug. Ik denk dat we met onze vele kwaaltjes toch maar mee moeten zien te leven. Ik laat je nog wel horen hoe het gegaan is.

Jij ook sterte en een knuf.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Plaats reactie