Fluge Mella nitric oxide donor l-arginine en l-citrulline

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Fluge Mella nitric oxide donor l-arginine en l-citrulline

Bericht door plassterk »

Is toch wel interessante informatie te vinden op internet wat betreft een alternatieve behandeling van Mella en Fluge.
Zij schrijven dus 2x daag 5 gram L-arginine en 2x daags 200mg L-citrulline voor. Bij in ieder geval 1 patient werkte dit even goed als rituxamab (ofzoiets)
Je kunt googlen naar deze aminozuren en Mella en Fluge.
Gebruikt iemand deze combo of heeft iemand hier ervaringen mee.

Internet is natuurlijk superverwarrend. Ik heb hier vaker vragen gesteld over bietensap, dat nitric oxide boost en dus zo een bloedvat verwijdend effect heeft. Dit zou dus onze klachten verminderen. Dit is dus ook precies hetzelfde wat L-arginine doet. Dit zou echter slecht voor POTS patienten zijn, aangezien de bloeddruk (verder) afneemt.

Het meest verwarrende is nog dat Myhill en dr. Pall beschrijven dat nitric oxide dus verantwoordelijk is voor onze symptomen en klachten. Van daar de noodzaak van hoge dosering vitamine B12 bij ME. Dit is een zogenaamde NO scavenger.

Lekker dus. Fluge en Mella geven dus suplementen om NO te boosten en Pall en myhill geven b12 om NO te minderen. Altijd zo gecompliceerde informatie

groetjes
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Fluge Mella nitric oxide donor l-arginine en l-citrulline

Bericht door plassterk »

http://www.drmyhill.co.uk/wiki/B12_-_ra ... B12_in_CFS

Dus zij geven Nitric Oxide de schuld van brainfog.

Mella en Fluge vinden Nitric Oxide een oplossing voor brainfog

grappig
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Fluge Mella nitric oxide donor l-arginine en l-citrulline

Bericht door asje »

Nee, geen ervaring mee. Je zou hen kunnen mailen, als je een relevante vraag hebt, kan dat goed lijkt me. Ik zou wel benieuwd zijn naar een antwoord :)

Overigens is mijn B12-waarde, zonder suppleren, eerder in twee jaar tijd van 330 naar 205 gegaan (wsl door mirtazapine), maar ik merkte geen verschil (anders dan bijv met twee Carnitene minder, kon echt niet).
Life smells...
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Fluge Mella nitric oxide donor l-arginine en l-citrulline

Bericht door plassterk »

ik heb die arginine en citrulline besteld op Iherb, om te proberen. Ik gebruik eigenlijk alleen LDN chlorella en B12 extreme . Mijn vraag is dan eigenlijk even stoppen met b12 a 1,5 euro per pil of toch innemen. Arginine en B12 lijken elkaar tegen te werken wat betreft de Nitraat oxide , waar het allemaal om draait .Maar dit Is natuurlijk een vrij technisch advies, en iemand zal het antwoord niet klaar hebben liggen. Die Noren beschouwen ME dus als een soort auto immuun ziekte, waardoor de fijne bloedstroom niet goed gereguleerd is.Door Nitraat oxide toe te dienen verwijderen de bloedvaten zich waardoor de bloedstroom naar bepaalde gebieden weer verbeterd. Ik zal het internet nog wel even verder afspeuren , misschien mailen. groetjes
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Als het bovenstaande effect nog maar met slechts 1 patiënt is aangetoond dan heb ik althans de neiging (tot nu toe) om meer de theorie van Prof Pall te blijven vertrouwen...
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ingewikkeld. Het is nog steeds de vraag of het wel auto-immuun is, of persisterende infecties of nog anders. Laat je weten hoe 't gaat?
Life smells...
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Mijn IHERB pakketje had een omzwerfing van 53 dagen gemaakt. Maar vandaag ben ik begonnen en ik zal over twee weken berichten wat het effect Is.

Groetjes
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Mooi.

We wachten af en succes in ieder geval!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Haha, nou een pakketje ziet nog eens wat van de wereld.

Ben benieuwd.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Mijn Orthostatische Intolerantie is echt over de top. Kan echt een paar seconden staan. En eentje te lang en boom weer PEM voor 4 dagen. Lig normaal ook op bed natuurlijk maar goed. Verschil tussen liggen of echt zwoegen maakt uit.

Dus arginine zeker benieuwd na. Wie heeft het geprobeerd? Clonidine hielp voor het staan maar kon niet tegen de bijwerkingen. Dus Arginine misschien een goeie oplossing?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Plassterk is ermee bezig, binnenkort laat-ie wat weten.

Hevig, jouw toestand :(
Life smells...
Gebruikersavatar
leena
Actief lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jun 2015, 11:43

Bericht door leena »

Grigor ik heb net hetzelfde als jou. Als ik de ganse dag letterlijk blijf liggen kan ik cognitief nog redelijk wat ondertussen. Maar als ik heb moeten staan (of te lang zitten) kan ik helemaal niks meer. Ben ook nog heel erg zoekende hierin. Veel sterkte!
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Voorlopig nog geen resultaten. Maar volgens mij verlaagt arginine de bloeddruk. Bij OI moet je toch de bloeddruk verhogen? Iemand weleens midrodine gebruikt? Dat schijnt de bloeddruk te verhogen en positief te werken bij OI
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Toen ik lang geleden de diagnose POTS kreeg, ben ik iha wat meer zout gaan gebruiken en op het moment dat ik duizelig werd een klein mespuntje zo los. Gek genoeg verdween de duizeligheid, maar heb ik nog steeds POTS volgens recent onderzoek.
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

plassterk schreef:Voorlopig nog geen resultaten. Maar volgens mij verlaagt arginine de bloeddruk. Bij OI moet je toch de bloeddruk verhogen? Iemand weleens midrodine gebruikt? Dat schijnt de bloeddruk te verhogen en positief te werken bij OI
Bij de een verlaagt de bloeddruk, bij de ander gaat-ie juist omhoog. Er zijn verschillende vormen van O.I. Zie:
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-843.html

Onderaan staan 5 verschillende vormen van O.I.
Het ligt er ook aan waar de bloeddruk wordt verhoogd/verlaagd, de grote of de kleine vaten.
Volgens mij is het allemaal nog steeds een kwestie van uitproberen

Asje: zout helpt maar bij een klein deel van de mensen met O.I., volgens Visser. Bij mij deed het niets. Wel altijd uitproberen, als het helpt is het een eenvoudig middel.

Groetjes, Ariadne.
Plaats reactie