Blog ME congres 2015 neuroloog E. Keuter

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
brad
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 mei 2015, 15:40

Blog ME congres 2015 neuroloog E. Keuter

Bericht door brad »

In medisch contact verscheen een blog van de hand van neuroloog Keuter.

Bron: http://medischcontact.artsennet.nl/Opin ... Keuter.htm


Motiveren en activeren
----------------------
Emile Keuter
- E.J.W. Keuter, Neuroloog, Fluitenberg, Nederland

Op 26 september was in het AMC een congres over
chronischevermoeidheidssyndroom en myalgische encefalomyelitis
(CVS/ME), georganiseerd door de patientenvereniging en ondersteund en
ingeleid door een hoogleraar. Dat leek me een interessante combinatie,
dus ik zat al om 7.14 uur in de trein.

...Lees verder op Medisch Contact

ivm © enkel intro geplaatst en verder verwezen naar MedischContact. Mod.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Blog ME congres 2015 neuroloog E. Keuter

Bericht door asje »

Hèhe, weer zo één. 'Een neuroloog met interesse voor psychosomatiek', yep.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik had het gelezen jammer dat ie er toch weinig van heeft opgestoken.
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

sociopsychoneuroimmunologische aandoening
Zo en nu nog die eerste twee woorden met tippex verwijderen, hij heeft de helft begrepen?
Mooi woord voor Scrabble?

Het kost tijd om vooroordelen te bestrijden, ik weet het.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Haha, een potje scrabble zou-ie zelf verliezen, hij spelt het niet eens goed. Ook van hem: 'chronischevermoeidheidssyndroom.'

En Visser een amateurhersenwetenschapper ... Tsja, deze neuroloog had allang verstand van ME moeten hebben, wat-ie dus niet heeft en dan maar een ander amateur noemen. Naar mannetje.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Dit verslag lijkt wel een scholieren boekverslag, zo knullig. Niet noodzakelijk negatief, maar wel afgeraffeld. En dat in Medisch contact.

Hij beweert dat hij wel maar de meeste patienten de voordrachten niet zouden hebben begrepen, door te zeggen:

==.....al waren die zo ingewikkeld dat de in ruime mate toegestroomde ervaringsdeskundigen ze onmogelijk hebben kunnen volgen. Voor een neuroloog met belangstelling voor psychosomatiek was er voldoende stof tot nadenken.==

Dat hij et begreep, blijkt dus onvoldoende uit zijn verslag. Wel blijkt zijn arrogantie, want ik denk dat de ervaringsdeskundigen meer door hadden dan hij.

Ik ga het NIET op facebook delen want slecht voor de reputatie van ME.
Toch hoop ik dat andere artsen tussen de regels door er wat van opsteken en/of evt wat gaten geschoten zijn in de eenzijdige psychosociale benadering.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Erg jammer inderdaad dat hij er weinig van opgestoken heeft. Hopen dat er artsen waren die wel nageschoold zijn en dus hebben willen leren
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ach het zegt wat over keuter wat een kortzichtige man. Dr Visser weet wel beter ;-)
Gebruikersavatar
brad
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 mei 2015, 15:40

Bericht door brad »

Een nieuwe Blog

Pseudowetenschap - Emile Keuter


Hoewel cognitieve gedragstherapie (cognitive behavioural therapy, CBT) aangetoond werkzaam is bij gemotiveerde patiënten met chronischevermoeidheidssyndroom/myalgische encefalitis (CVS/ME), kan dat volgens sommige patiënten niet werken, want CVS/ME is een lichamelijke aandoening en hoe kan een psycholoog daar nu wat aan doen? Omdat ik daar onlangs op deze plaats iets over geschreven had, kreeg ik de volle laag op het internet. De agressieve patiëntenvereniging , voor wie erkenning en genoegdoening belangrijker zijn dan genezing (...)

Lees verder bron: http://www.medischcontact.nl/Opinie/Blo ... Keuter.htm
Gebruikersavatar
brad
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 mei 2015, 15:40

Bericht door brad »

Zo op nieuwjaarsdag lees ik een van de blogs van Emile Keuter. Eerlijk gezegd kwamen de oliebollen van oudejaarsavond na het lezen plots weer boven borrelen. Een misselijkmakend gevoel kwam bovendrijven. Komt het nu door deze wetenschappelijk inhoudsloze blog boordevol persoonlijke psychologische zelfreinigende, betweterige, onzinnige en schofferende opmerkingen over de rug van ernstig zieke CVS/ME patiënten? De hautaine en denigrerende toon van het schrijven laat niets te wensen over. Als we het blogje inhoudelijk bekijken dan valt me op dat Emile Keuter feiten en fictie door elkaar haalt. Zo kruipt hij o.a. in een slachtofferrol omdat hij op internet wordt uitgescholden en zelf agressief zou worden bejegend. Ik heb even gegoogled maar er is nergens sprake van scheldpartijen of agressieve bejegening. Wel is er -net als hier- commentaar op zijn visie en denkbeelden over CVS/ME. Blijkbaar is Emile Keuter niet gediend van (onderbouwde) repliek. Nee, meneer Keuter houdt niet van CVS/ME patiënten die niet genezen door Cognitieve gedragstherapie. Deze patiënten zijn namelijk NIET gemotiveerd en willen NIET beter worden en een normaal leven leiden. Hoe durf je dit als een Neuroloog te schrijven! Je zou er als patiënt bijna van gaan schelden, maar dat gaan we natuurlijk niet doen omdat de CVS/ME patiënten zich ver boven dit soort pseudowetenschappelijke blogjes vol nonsens moeten plaatsen! Ik wens ieder en ook Emile Keuter een goed 2016 toe!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Haha mooi geschreven Brad. Waar is die "like" knop.
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Bericht door abby »

helemaal mee eens brad! onze toestand is het bewijs dat hij fout zit, maar ipv dat toe te geven, geeft hij ons liever de volle laag. natrappen heet dat geloof ik. beetje zielig eigenlijk. arme stumper.

aan iedereen een zo goed mogelijk 2016!
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

gaap... verder nog iets gebeurd dit jaar??
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

leuk onderschrift trouwens, soof
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

zou pas echt getuigen van moed als ze een arts die echt verstand heeft van ME in medisch contact zouden laten schrijven. Feiten en meningen scheiden.... zou een arts toch geleerd moeten hebben.
Plaats reactie