Pillendoos / Pillenbox

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Is die voor een week? Op de website kan ik hem niet vinden en de Lidl is een flink stuk rijden vanaf hier.
Gebruikersavatar
marioman
Beginner
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 dec 2009, 16:12
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door marioman »

Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

vroeger heb ik een pillendoos voor een week gekocht voor mijn moeder bij de apotheker. Het was in een soort plastieken omslag en er staken zeven buisjes in met drie onderverdelingen voor 's morgens, 's middags en 's avonds. Het was heel handig.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ah, ok. Ik ben een NLer. Zag dat er per land en per regio verschillende aanbiedingen zijn. :?
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Ik heb vd week een schroevendoosje bij de gamma gekocht.
Ik had er 1 bij de apotheek gehaald, maar daar passen mijn pillen niet in!
Dus dan maar zo'n grote doos..
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik neig naar deze te gaan, maar moet nog even uitvinden of mijn pillen daar in passen
http://www.comfortland.nl/pillendoos-1- ... k-dag.html
Vandaag op stap geweest om op zoek te gaan naar een pillensnijder en pillendoosje. Echt happy van mijn zoektocht werd ik niet. Maar zo'n schroevendoosje is misschien ook een optie.
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Pillensnijder kun je gratis bij de apotheek krijgen, gewoon ernaar vragen :)

Ikzelf heb deze, ik vind het ideaal qua grote vakjes en 4 doseringen per dag, het enige nadeel is dat het niet luchtdicht wordt afgesloten (mijn multivitaminen kauwtabletten zijn na een paar dagen vol met vocht). Hij was wel duur, 15 euro ofzo bij de Mediq apotheek.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Pillensnijder heeft de apotheek gewoon, kreeg ik er gratis bij.

Schroevendoos doet het bij mij goed, moet alleen nog wat vinden voor als ik niet thuis ben.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Is dat niet erg pillen vol met lucht?
Gebruikersavatar
joni
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 sep 2009, 20:21

Bericht door joni »

Ik heb dezelfde pillendoos als Eressa, en deze is echt heel fijn. Je neemt ook superhandig een doosje mee als je een dagje weggaat. En alles past erin, behalve het daily health pro-pack.
En je hebt het echt wel nodig (tenminste als je bij DML bent..) om 4 vakjes per dag te hebben.
Ik heb er helemaal geen last van dat ze niet luchtdicht zijn. Mijn pillen blijven allemaal in goede conditie. Nu heb ik geen smelttabletten (b12 injecties).
Plaats reactie