Pillendoos / Pillenbox

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Pillendoos

Bericht door Gabutje »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een pillen weekdoos, waar verschillende soorten medicijnen in kunnen. Ik had vanmiddag er eentje gehaald bij de apotheek, maar zag al problemen omdat deze te klein was om meerdere pillen in te doen. Anderen die ze hadden hadden geen verschuifbare tussenstukjes.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie met je medicijnen omgaan, hoe je het opbergt of wat voor soort box je hebt? Want ik heb overal dozen (niet allemaal medicijnen, ook suplementen) en met de carnitene vergeet ik soms hoeveel ik al ingenomen hebt.

Misschien dat anderen dit herkennen?
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
justME
Actief lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:51

Bericht door justME »

Hi Gabutje,

Zelf heb ik geen medicatie, maar de weekdozen die ik ken kan niet enorm veel in zoals jij omschrijft.
Is het misschien een idee om met baxter zakjes te gaan werken?
Als het goed is kan je de apotheek vragen om de medicatie in baxter zakjes te doen.
Zo heb je alle pillen in een zakje voor elk deel van de dag.
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik weet dat die mogelijkheid er is, maar dan moet je ook alles bij die apotheek bestellen.
Ik bestel suplementen weer op een andere adres omdat het daar goedkoper is.
Ik vindt het dus niet erg praktisch, daarnaast wisselt het bij mij wanneer ik iets wat inneemt.
Het gaat mijn niet zozeer om de ochtend, middag, avond indeling.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
justME
Actief lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:51

Bericht door justME »

ja dat is lastig dan in een zakje te krijgen.
Nou hopelijk hebben anderen nog tips,

Groetjes
Gast

Bericht door Gast »

hoi gaby,


ik heb een poosje geleden ook een medicijn doos gekocht, bij de apotheek.
voor elke dag v.d. week een doos, verdeeld over morgen-middag-avond-snachts.
en het is super handig, ik kan er alle medicijnen in kwijt, plus supplementen 10 per dag.
het is zo handig omdat je makkelijk merkt of je een dosering hebt overgeslagen, en je vult hem dus 1x er week. zo zie je ook gemakkelijk of je medicijnen moet bij bestellen, en dan heb je nog tijd genoeg.
dus bij de apotheek, 1 witte box, met 7 doosjes ongeveer 17 euro.
ik neem de medicijnen altijd tijdens de maaltijd in, dan vergeet ik het niet zo gauw.
ik heb pas geleden ook een uitdraai van mijn medicijnen, plus supp. meegekregen vd apotheek, ook handig als je naar het buitenland gaat, en zoveel medicijnen mee moet nemen, er staat precies op wat je gebruikt plus hoeveelheden etc. dit kunnen ze zo voor je uitprinten, ook handig als je veel verschillende artsen bezoekt, ik heb het altijd bij mijn papieren.
groetjes van mij.

oja, ik haal al mijn medicijnen wel bij dezelfde apotheek, sommige supp. gaan niet samen met bep. medicijnen, die moet ik dan weer op een ander tijdstip innemen
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Welk merk medicijndoos heb je dan? Want bij de apotheek waar ik bij zit hebben ze alleen spruyt Hillen, handig, alleen net iets te klein. En de andere model dat ze hebben zijn de tussenschotjes niet verstelbaar, wat eigenlijk wel praktisch is om te hebben.

Wat doen jullie dan medicijnen die niet in zo'n doos gaan, want je vult het 1 keer aan, maar als ik bijv. carnitene bij de apotheek haal krijg ik gelijk 6 grote dozen, en van andere heb ik ook weer doosjes enzo... een georganiseerd systeem is wel handig, haha. Want mijn kamer is namelijk niet altijd even overzichtelijk. Ik mis laatjes enzo... Dus het ligt nu allemaal op een stapel.

Bedankt trouwens nog voor de reacties.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

ff heel simpel gedacht en niet duur.
ik heb gelukkig geen ervaring met een medicijndoos.
Bij de bouwmarkt hebben ze van die doosje waar je verschillende schroeven/spijkers in kunt doen. Je hebt ze in alle formaten.
Lijkt mij een ideale en een goedkope oplossing.

Lijda
Gast

Bericht door Gast »

gaby,

het model wat ik heb heet medidaily ook van spruyt hillen, net even opgezocht op hun website, ben dus opgelicht door de apotheek want ik zie nu dat ie maar 10,95 kost.

dit model heeft dus wel een schuifdekseltje, wat dus handig is.
maar ja, als ik om medicijnen ga, krijg ik ook voor 3 maand mee, dus alles kan er niet in, maar je bent weer voor een week klaar, ik gebruik 10 pillen per dag, maar er kunnen er veel meer in.
ik ken wel de blauw/groene medicijndoos, maar die heeft inderdaad veel te kleine vakjes.
dus google even, en kijk of dit wat is voor je, ik vind het erg gemakkelijk
groetjes marion
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

De medidaily, daar kan mijn apotheker ook aan komen. Die kan aan alles van spruythillen komen, maar ook daar betaal je er meer voor. Misschien dat de thuiszorgwinkel goedkoper is, ik zal vragen of ze hem op zicht willen bestellen. Dan kan ik even kijken. Van spruythillen heb je ook een weekdoos van stevig materiaal, die vouw je open en dan zie je alle dagdoosjes + een extra verpakking voor 1 dagdoosje. Weet niet of dat wat is?
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gast

Bericht door Gast »

als ze er een voor je willen bestellen, zodat je kunt kijken of het wat voor je is, dan is dat een oplossing, gaby.
maar je kunt ook medidaily spruyt hillen googlen en dan zie je het ook, voor mij een oplossinng
succes, marion
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ja, maar ik had in die ander ook sterk vergist, dacht dat ie groter zou zijn en dat bleek dus niet zo te zijn.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Het spijker en schroefjes dozen idee vind ik goed.

Verder heeft de Xenos ook doosjes, maar ook vrij klein per hokje.
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik heb nu twee medicijnendoseer etui's van het merk Spruijt Hillen, in de ene maandag doe ik mijn carnitene in en de andere maandag doe ik de overige medicijnen in en selecteer ik ze per dagdeel. Nu heb ik bij de apotheek de weekend doseer etui besteld, van hetzelfde merk, en daar kan ik dan twee keer maandag doosjes, of twee keer dinsdag doosjes etc... in doen, zodat ik alleen medicijnen van die dag hoef mee te nemen. Het heeft even geduurd, maar ik heb mijn systeem er wel in gevonden. En doordat de tussenschotjes verwijderbaar en verschuifbaar zijn, kan ik de indeling veranderen als ik dat wil. Zo is het nu perfect opgelost!

Maar bedankt allemaal voor de tips!
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Pillendoosje

Bericht door stargazertje »

samengevoegd. adm.

Ok, vanwege de hoeveelheid medicijnen die ik nu moet slikken lijkt het me handig om een pillendoosje aan te schaffen zodat ik niets kan vergeten of overslaag. Maar welke zijn het best/handigste?
Gebruikersavatar
marioman
Beginner
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 dec 2009, 16:12
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door marioman »

Momenteel te koop voor 5,99 Euro bij de Lidl
Plaats reactie