Afstandsonderwijs hogeschool België

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lies1993
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2015, 11:01

Afstandsonderwijs hogeschool België

Bericht door lies1993 »

Hallo iedereen,

Mijn naam is Lies, ik ben 22 jaar en woon in West-Vlaanderen.
Ik kreeg de diagnose spasmofilie toen ik 18 was en heb dit in de 3e graad. Ik heb ernstige opstoten van spierkrampen en intense vermoeidheid waarvoor ik 2 X per week naar de kinesist ga en 1x per week naar de fysiotherapeut voor infiltraties in mijn rugspieren. Ik startte dit jaar de opleiding sociaal werk aan de hogeschool, voltijds. Dit lukte goed in mijn eerste semester en ik slaagde voor alle vakken. Helaas bleken voltijdse dagen van 9u tot 18u les volgen en terwijl nog mijn behandelingen volgen te vermoeiend voor mijn lichaam.
Gevolg is dat ik wel aan examenspreiding kan doen , maar ik dit geen voldoende maatregel acht om in dagonderwijs mijn diploma te behalen.
Met een gevoel van onmacht ben ik nu op het punt waarop ik een beslissing moet maken. Stoppen met studeren en halftijds werk zoeken met mijn aso diploma of liefst mijn studie hervatten in afstandsonderwijs , zodat ik voldoende rust kan nemen en tegelijkertijd mijn behandelingen kan doorzetten.
Heeft er iemand ervaring met afstandsonderwijs aan een hogeschool en hoe haalbaar is dit? Alle tips en visies zijn welkom.
Alvast bedankt
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Afstandsonderwijs hogeschool België

Bericht door asje »

Ik heb geen idee, maar als het maar even kan zou ik je studie afmaken op deze manier!
Life smells...
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

Welkom Lies,

Ik zou niet twijfelen en zeker gaan voor de studie, maar ik weet er niets vanaf hoe dat werkt met afstandsstudie. Kun je niet op je hogeschool zelf inlichtingen gaan vragen over wat er kan bij chronische ziekte?
Gebruikersavatar
lies1993
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2015, 11:01

Bericht door lies1993 »

Alvast bedankt voor de welkom!

Uiteraard informeerde ik al bij de hogeschool en de faciliteiten die zei aanbiedden in het dagonderwijs waren ofwel elk jaar spreiden ofwel examens spreiden. Ofwel thuis studeren vanop afstand. De vermoeiende dagen les volgen waardoor ik ook steeds minder naar de kinesiste kon zijn voor mij niet meer haalbaar. Vandaar dat ik graag wat ervaringen van studenten had gehoord die studeren vanop afstand en hoe hun dit bevalt ? :) of hoe zij hun studies aanpakken met hun ziekte.
Plaats reactie