Hoeveel infecties heb je per jaar?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Jammer he? Dat dat immuumsysteem van ons zo zwakjes is...
Ja, zeg dat wel. Ik heb in 2010 echt de ene na de andere urineweg-infectie gehad. Dan een kuur, en paar weken erna weer tobben. Uiteindelijk ook naar een uroloog die niets kon vinden. Kreeg vandaag oproep voor de afdeling immunologie, moest eerst verwijsbrief mailen naar ze, dan zouden ze het beoordelen. Weet niet of ze Visser er nog over hebben gebeld. Enfin; Visser vroeg om een lijst infecties van de laatste tijd en sinds 2012 waren er er stuk of 15 die ik terug kon vinden. Ben benieuwd of ze iets zullen vinden. De afspraak is over 2 maanden.
Gebruikersavatar
kiwietje
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2012, 16:56

Bericht door kiwietje »

Wat bij mij heel vreemd is. , is dat ik sinds ik ME heb, een paar keer per jaar buikgriep heb. Voor de ME nog nooit buikgriep gehad. Vraag me toch af waar dat aan ligt.
Verder af en toe een verkoudheid , maar dat is niet anders dan voor de ME
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Tegen antibiotica kan ik absoluut niet. Het middel is bij mij tot nu toe erger dan de kwaal.
Ik heb veel van die zogenaamde infecties gehad en gaan allemaal van zelf weer over.
Wat ik hier zo lees is dat het ontstekingsghalte bij ME patiënten zelden verhoogd is.
Dus waarom antibiotica gebruiken?
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Wat ik hier zo lees is dat het ontstekingsghalte bij ME patiënten zelden verhoogd is.
Dus waarom antibiotica gebruiken?
Een ontsteking en een infectie zijn verschillende dingen. Iemand met reuma heeft bijv. allemaal ontstekings stofjes in het bloed zonder dat er een infectie bij zit. Als je wat bent verbrand in de zon is dat eigenlijk ook een ontsteking, we noemen het alleen anders.

Andersom kun je dus ook een infectie hebben zonder dat er een meetbare ontsteking zit. Als je wat grieperig bent kan het zomaar zijn dat je wel een infectie hebt maar dat de huisarts geen ontsteking vindt.

En om het nog ingewikkelder te maken. Je kunt ook een ontsteking hebben die de huisarts niet vindt. Ik had bijv. een ontstoken maagwand, dat vonden ze bij een maagonderzoek. En dat terwijl de huisrarts bloed had laten prikken en niets had gevonden. Je krijgt dus van de huisarts een anti-bioticum wanneer hij een infectie met een bacterie vermoedt. Een AB-kuur werkt niet tegen een virus.

Wat ME'ers betreft, daar zijn via geavanceerde scanners afwijkingen in de hersenen gevonden. Bijv. micro-ontstekingen in bepaalde delen. Zegmaar hele kleine ontstekingsplekjes. Maar als je huisarts en/of internist prikken op bezinking, CRP of HS-CRP-waardes is de kans groot dat ze ze niet eens vinden. En als iemand het wel aan kan tonen is het nog geen teken dat het door een bacterie of een virus komt. Het kan ook ontstoken zijn zonder een ziekteverwekker.

Ik heb ook vaak last van AB. Ik ga alleen met een infectie naar de dokter als het echt te gek wordt, dan moet het wel even.
Plaats reactie