Hoeveel infecties heb je per jaar?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Hoeveel infecties heb je per jaar?

Bericht door zeeman »

Ik ben benieuwd hoeveel infecties je ongeveer hebt in een jaar. Bij mij lijkt het wel lopende band werk. Dan hoor ik meer mensen in mijn omgeving die grieperig zijn en dan heb ik het gerust 3 weken achter elkaar. Ben ik er net vanaf heb ik weer paar weken zere bijholtes. Laatste 12 maanden heb ik er naar gevoel 6 gehad. Sommigen zo vervelend dat ik er een kuur voor kreeg, maar vaak vind men het niet eens in het bloed. En jullie?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Hoeveel infecties heb je per jaar?

Bericht door asje »

Dat is veel, balen zeg. Helpt zo'n kuur dan wel? AB?

Ik heb een rare geschiedenis: de eerste paar jaar steeds weer alsof griep ed, dan 17 jaar nooit meer iets, zelfs geen verkoudheid, en dan nu sinds 5 jaar gemiddeld 1 x per jaar, maar dan ook heel ziek 2 weken met nog een lange nasleep.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Hoeveel infecties heb je per jaar?

Bericht door soof »

ergens begin deze eeuw (een echte dus niet de ME-)griep gehad :mrgreen: maar kom weinig buiten en zit dus niet naast snotterende types in de tram ofzo, jij wel?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Hoeveel infecties heb je per jaar?

Bericht door meintje »

Jarenlang de ene na de andere keelontsteking gehad, afgewisseld met verkoudheid.
Ging niet meer naar de dokter, alleen als ik meerdere dagen koorts had. Had toch geen zin.
Laatste jaren alleen vaak vergrote klieren/amandelen, geen koorts, zere keel. 1 tot 2 x p jr hevig verkouden.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Hoeveel infecties heb je per jaar?

Bericht door zeeman »

soof schreef:ergens begin deze eeuw (een echte dus niet de ME-)griep gehad :mrgreen: maar kom weinig buiten en zit dus niet naast snotterende types in de tram ofzo, jij wel?
Nee, ben vorig jaar mijn baan wijt geraakt en had gehoopt dat ik dan ook minder infecties zou hebben als een "geluk' bij een ongeluk. Maar het blijft lopende band werk. Gaat nergens meer over.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Hoeveel infecties heb je per jaar?

Bericht door zeeman »

asje schreef:Dat is veel, balen zeg. Helpt zo'n kuur dan wel? AB?
Ongeveer jaar terug laatste AB gehaald. Had toen ontstoken bijholtes, keelpijn en op een bepaald moment ook 's nachts kortademig wakker met pijn op de borst. Dan moet je zegmaar wel :? Die kuur slaat dan snel aan, alleen mijn spijsvertering blijft daar dan heel lang van van slag, dat put zo uit dat ik de laatste weken maar niet naar de dokter ben gegaan met opnieuw zere bijholtes (binnen 12 maanden na de vorige dus). Het sluimert al weken, soms is het net of het weg is en dan speelt het weer wat dagen op. Neem nu wat extra jodium en zink. Die schijnen te helpen tegen infecties. Maar met al mijn gezonde eten en viatmine D en C zou ik het toch niet moeten hebben joh.
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Hoeveel infecties heb je per jaar?

Bericht door pauliene »

Hier ook aan de lopende band. Vooral bijholte en/of kaakholte ontstekingen, ook sluimerend, dan een weekje weg en dan gaat het weer vrolijk verder. Ook keelontstekingen, oorontstekingen en chronische blaas en nierbekkenontstekingen. De afgelopen vier maanden al 6 stuks in totaal :|
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Hoeveel infecties heb je per jaar?

Bericht door zeeman »

pauliene schreef:Hier ook aan de lopende band. Vooral bijholte en/of kaakholte ontstekingen, ook sluimerend, dan een weekje weg en dan gaat het weer vrolijk verder. Ook keelontstekingen, oorontstekingen en chronische blaas en nierbekkenontstekingen. De afgelopen vier maanden al 6 stuks in totaal :|
Ohw jeetje zeg, dan kunnen we elkaar een hand geven zo te lezen. Wat een ellende joh.

Had daarstraks een telefonische afspraak en ik word doorverwezen naar het afweer centrum van het Erasmus in Rotterdam. Kijken of iemand iets kan vinden in bij die lopende band.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Hoeveel infecties heb je per jaar?

Bericht door asje »

Ah, ok, elders vroeg ik je al 'waar'. Neem je wel PB bij de AB?
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Hoeveel infecties heb je per jaar?

Bericht door zeeman »

asje schreef:Ah, ok, elders vroeg ik je al 'waar'. Neem je wel PB bij de AB?
Ja, ik neem alle voorzorgsmaatregelen. Dus ik neem pre-biotica (darmocare) voor de extra goede vezels etc. En daarbij altijd gewone pro-biotica.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

De 4 ME houdt infecties buiten de deur. Een enkel verkoudheidje en regelmatig voorhoofdholten irritaties zijn er wel. Gelukkig door de andere KNO arts gezien en (h)erkend, zodat mijn zoon zich tenminste wat dat betreft serieus genomen voelt.
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Gemiddeld zo'n 10 per jaar.
Gelukkig nooit ernstig, variërend van een keelontsteking tot een buikgriepje, ga er vrijwel nooit mee naar de HA, gaat vanzelf weer over, heb nooit koorts en nog nooit AB gehad.
Duurt gemiddeld zo'n 2-3 weken, vaak een weekje 'niet lekker', weekje ziek en dan nog een weekje 'niet lekker' (slap/sloom, weinig eetlust, veel zweten enz...)
Kan tussendoor gelukkig erg opknappen.

Heb dit jaar mijn record qua goed/stabiel voelen sinds jaren verbroken! het is 5-6 weken redelijk goed gegaan, helaas sinds een paar weken bezig aan mijn 4e infectie sinds januari, heel veel hoesten en zittend slapen (mijn grootste ergernis :P)

Sinds jan. vorig jaar last van mijn oren, niet erg, wel irritant (piepen, kraken, suizen, steken).
Is gewoon zo'n chronische klacht geworden die wat erger word als ik me niet goed voel (heb hetzelfde met mijn stem en huid).
Vorige maand voor de 2e keer in ruim een jaar ervoor naar de HA geweest, dinsdag a.s. mag ik voor het eerst naar de kno-arts.

@Annac,
Wat houd dat 4 ME in? en is dat ergens te verkrijgen?

@Pauline,
Ben jij al wel eens naar een immunoloog geweest?
plien
Actief lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:14

Bericht door plien »

Het varieert heel veel. Ik pak er voor het gemak maar een paar jaartallen bij :P
2010/2011 - Stuk of 2 a 3 kleine verkoudheidjes, 1x keelontsteking met AB-kuurtje
2011/2012 - 1x normale griep, 1x mexicaanse griep (au), 1x gemuteerde normale griep + keelontsteking zonder AB (viraal)
2012/2013 - 1x griep, 2x keelontsteking zonder AB (viraal)
2013/2014 - 2x griep, paar verkoudheidjes, hooikoorts, keelontsteking die na 2 weken voorhoofdholteontsteking werd
2014/2015 - 3x griep (licht), voorhoofdholte ontsteking, hooikoorts

Ik krijg overigens geen koorts, hoe ziek ik ook ben mijn lichaam wilt het er gewoon niet uitbranden. Dus resultaat is dat ik tussen de 2 en de 6 weken ziek ben met ups en downs omdat het mijn systeem niet uit wilt.

Hooikoorts telt natuurlijk niet echt mee, maar daar heb ik dus sinds vorig jaar flink last van. Helaas nu weer :( Chronisch verstopte neus, migraine aanvallen en als ik naar buiten ga huiloogjes en een loopneus. Verder extra slapjes/uitgeput.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

4 ME is de opvolger van Nexavir, ooit voorgeschreven door Demeirleir.

Via Kalida shop te bestellen. Geen 150 maar 90 euro per 20 mg dus duur.

http://www.me-gids.net/Forum-printview- ... art-0.html

Ik weet niet of het verstandig is dat zomaar te bestellen, zonder advies. Hoewel mijn zoon het gewoon door gebruikt zonder dat Demeirleir het voorschrijft. Hij gebruikt het al heel lang, vlgs mij sinds 2006. Eerst bijna elke dag, toen paar x per week en nu af en toe op gevoel.
Gebruikersavatar
Krista32
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 okt 2014, 21:24

Bericht door Krista32 »

Hier ook geregeld infecties; momenteel herstellende van oorontsteking, twee maanden terug fikse keelontsteking en een maand of vijf geleden blaasontsteking. Blaasontstekingen komen bij mij sowieso heel vaak terug (afkloppen dat dat alweer vijf maanden weg is). Bij uroloog geweest, niks geks te vinden..

Ik heb gemiddeld zo'n 4 infecties per jaar waarvan ik niet zonder AB af kom :(
De rest is met rust -reinheid- regelmaat- vitamines enz wel zelf te bestrijden.

Jammer he? Dat dat immuumsysteem van ons zo zwakjes is...
Plaats reactie