(TV) Lyme op Nieuwsuur en in Kennis van Nu

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Op deze site staat de petitie

https://www.mijnvakbond.nl/Volkspetitie ... ferrer=266

Ik voelde me omgekeerd evenredig aangesproken......Immers, zorg en aandacht daar ontbreekt het menig ME-er toch al jaaaaaaaren?

Over melk:

Goed boek, lijkt me.

Baby's tot een bepaalde leeftijd moest je al geen koemelk geven ivm niet te verdragen

http://www.oeiikgroei.nl/baby/eten-drin ... etweetjes/
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

dat mag je de professor zelf vragen solstice ;)

het melk-topic was eventjes verderop annac..
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

==het melk-topic was eventjes verderop annac..==

Dank, ik was verdwaald (weees?)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

      soof schreef:
Ritux haalt je B-cellen en daarmee je immuunsysteem onderuit wat erop zou wijzen dat ME een autoimmuunkwaal is, Lyme is niet autoimuun en het laatste wat je zou willen doen daarbij is je afweersysteem slopen lijkt me.
Idd, mij lijkt als het ook bij chronische Lyme = chronische infectie zou werken, is het geen chronische Lyme, maar (hetzelfde als) ME, problemen ná infectie. Een infectie bestrijdt je met AB of AV + evt ondersteuning van het immuunsysteem, niet met het immuunsysteem platleggen. Virussen zijn altijd intracellulair en (alleen) een aantal bacteriën ook, zoals Borelia.
Life smells...
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Deze (oa) Lyme-ster verbeterde dus niet wb Lyme na Rituximab, maar wel na AB daarna. Dat zou bevestigen dat het anders zit dan bij ME (ok, n=1, maar toch).
Life smells...
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

orchidee schreef:
asje schreef:En nog meer: volgens DML hebben we 't (praktisch) allemaal, maar de Rituximab-studies bij ME zijn veelbelovend en dat lijkt toch niet te kunnen bij chronische Lyme. Oftewel, nog veel belangrijke open vragen
Dat is een contradictio in terminis!
Waarop baseer je je om te zeggen dat Rituximab niet zou werken bij Chronische Lyme?
solstice schreef:
soof schreef:Ritux haalt je B-cellen en daarmee je immuunsysteem onderuit wat erop zou wijzen dat ME een autoimmuunkwaal is, Lyme is niet autoimuun en het laatste wat je zou willen doen daarbij is je afweersysteem slopen lijkt me

overigens zit Epstein Barr verstopt in B-cellen, of dat wel echt dezelfde zijn moet ik nog effetjes vragen tijdens volgende chat
Nou heb ik er bar weinig verstand van. Maar komen de meeste problemen met chronische Lyme ook niet doordat ze je immuunsysteem ontregelen?
Effects of Borrelia on host immune system: Possible consequences for diagnostics – Advances in Integrative Medicine
January 22, 2015

The immune status of the borreliosis patient needs to be considered, especially in Stage 3 in conjunction with clinical symptoms in the diagnosis. Borrelia has the ability to manipulate both the innate and active immunity and alter the cytokines secreted hence alter the path of the immune response. Immune parameters such as IFN-gamma/IL-10, lymphocyte markers, complement C3a, C4a, and total immunoglobulin levels may help to discriminate between stages and monitor treatment outcomes. The level of immune dysfunction in Stage 3 may depend on the number of co-infections delivered by a tick bite, such as Babesia, and Rickettsia, the genospecies of Borrelia, other pathogens, the patients’ biome and immunogenetics.

Lees verder Bron: CanadianLymeDiseaseFoundation
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

En nu zegt prof Alan Light, neuro-wetenschapper in WvP (zie homepage) dat géén van zijn (ME/CVS-)patiënten (ook) Lyme heeft. DML: 98%. Het blijft voorlopig 'spannend' voor ons allemaal.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:En nu zegt prof Alan Light, neuro-wetenschapper in WvP (zie homepage) dat géén van zijn (ME/CVS-)patiënten (ook) Lyme heeft. DML: 98%. Het blijft voorlopig 'spannend' voor ons allemaal.
Oh. Dat heb ik dan gemist.

Maar ja, ik gooi ook zoetjes in mijn cruesli ipv in mijn koffie en ongepitte zonnebloemen in de kwark ipv cruesli, zonder zelf ME te hebben.
Plaats reactie