Testen De Meirleir

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ilooon
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2015, 17:45

Testen De Meirleir

Bericht door ilooon »

Ik kreeg vandaag een hele lijst speciale tests die zullen uitgevoerd worden volgende donderdag.
Daar het over in totaal 2.300€ gaat, wil ik graag weten wat deze testen nu specifiek gaan onderzoeken. Ik heb al het een en ander proberen opzoeken en kwam altijd op deze plek terecht.
Redlabs al geprobeerd maar daar snap ik niks van..

* CYTS (Pro-Inflammatoir) ​164 €
* CD57 absolute count​ 62 €
* SCD14​ 70 €
* VEGF ELISA​ 70 €
* PGE2​ 70 €
* SeroCLAM​159 €
* SeroYERS​159 €
* D-Lactaat​ 70 €
* Nagalase​ 89 €
* MYCP​149 €
* BART(onella)​ 99 €
* BORB(borrelia)​ 99 €
* Midichlorea Mitichondrii​ 99 €
* BABE FISH​140 €
* Fecale microbiële analyse​287 €
* Voedingsallergietest​160 €
* Urine neurotoxine test​ ​ 10 €
* Stoelgangsonderzoek parasieten​ 63 €
* Elispot LTT Borrelia ​ 234.49 €

Iemand die kan helpen
:?
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Testen De Meirleir

Bericht door hayes »

Kort en simplistisch uitgelegd:

- CYTS = Cytokinepanel. Om de graad van (laaggradige) inflammatie te bepalen en de immuunrespons op bepaalde behandelingen te kunnen opvolgen.
-CD57: Type witte bloedcel die bij bepaalde ziektes in verstoorde hoeveelheden voorkomt.
-CD14: Gebruikt hij om 'leaky gut' vast te stellen
-VEGF: Sorry, geen idee.
-PGE2: Prostaglandin, ook om de graad van inflammatie in het lichaam vast te stellen.
-D-Lactaat: Gebruikt hij nog niet zo lang. Iets i.v.m. melkzuurproductie denk ik.
-Nagalase: Proteine aangemaakt als afvalstof door virussen, kankercellen en bepaalde gramnegatieve bacterien die de functie van de macrofagen (type witte bloedcellen) negatief beïnvloed.
-Microbiële analyse: Welke bacteriën aanwezig zijn in de microbioom van je darmen via een stoelgangonderzoek.
-Voedingsallergietesten en het andere stoelgangonderzoek is zelfverklarend.

Al de rest zijn testen naar infectieziekten via PCR-test of serologie.
In dit geval verschillende stammen Chlamydia en Yersinia. Verder Mycoplasma, Bartonella, Borrelia, Babesia en Midichlorea Mitichondrii​.

Borrelia is via PCR én LTT. De PCR test is zeer accuraat, maar geeft vaak een vals negatief resultaat. De LTT test is een indirecte immuunrespons op Borrelia. Het geeft aan of je lichaam ooit al is in contact geweest met Borrelia, maar geeft geen uitsluitsel of het om een actieve infectie gaat of niet.

Aarzel niet aan de verpleging of bij een volgende consultatie meer uitleg te vragen. Het internet of fora hebben nl. hun beperkingen..
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Testen De Meirleir

Bericht door soof »

wat zijn wij, nou ja jij hayes, toch af en toe nuttig

dat wilde ik alleen ff kwijt ;)

succes donderdag! (en KDM ook..)
Laatst gewijzigd door soof op 27 feb 2015, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
ilooon
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2015, 17:45

Testen De Meirleir

Bericht door ilooon »

Kwil hier al even antwoorden maar snap niet hoe het werkt haha
Stupid
ok ondertussen heb ik door hoe het moet.... ;)

eum ik ben je zeer dankbaar Hayes

Wat ik me ook nog afvroeg is of jullie goed geholpen zijn door DML en er nog behandeld worden nu? En of er ook ergens op het net verhalen staan waar ik iets uit leer ivm DML. Ik voel me zeer goed bij hem, als dokter, maar wil door het enorme bedrag graag zeker zijn ....
Laatst gewijzigd door ilooon op 27 feb 2015, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Testen De Meirleir

Bericht door asje »

DML heeft altijd zijn nek uitgestoken voor ME, daar kunnen we hem dankbaar voor zijn. Maar de resultaten van behandeling zijn niet zo duidelijk. Onder het topic 'Biomedische behandelingen' vind je iig een poll over zijn behandeling.
Life smells...
Gebruikersavatar
ilooon
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2015, 17:45

Testen De Meirleir

Bericht door ilooon »

fantastisch. super bedankt allemaal! ik ga er direct aan de slag met die poll over zijn resultaten enzo
thnx!
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Testen De Meirleir

Bericht door kik »

@ilooon Je kan natuurlijk vragen welke testen absoluut noodzakelijk zijn. (En er eventueel een aantal laten schrappen)
Hier gaat het over de LTT Borrelia test http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... t-LTT.html
Gebruikersavatar
fleurtje_5
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2017, 13:27

Testen De Meirleir

Bericht door fleurtje_5 »

Ik had drie jaren geleden via mail contact met de assistente van de praktijk van Dr.Meirlier, ik kon een afspraak maken voor de de Belgische kliniek, ik had de lijst met onderzoeken al ontvangen, maar ik kon toen ook naar Nijmegen en heb toen geen afspraak gemaakt met dr. Meirlier.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het je is gegaan bij Dr.Meirlier. Hebben de testen duidelijkheid gegeven? Ben je goed geholpen?
Plaats reactie