Zieker door zonnebank

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Zieker door zonnebank

Bericht door soof »

Sinds m'n ME/SEID/yuppieflu/CVS/etc kan ik niet tegen de zonnebank; word al na een paar minuten grieperiger, beetje duizelig en algeheel blegh. De echte zon is geen probleem. Wie heeft een idee waar dat mee te maken kan hebben (virussen die meer gaan broeien door de warmte is het niet want ben virusvrij weet ik heel zeker) of herkent dit?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Zieker door zonnebank

Bericht door annac »

soof schreef:Sinds m'n ME/SEID/yuppieflu/CVS/etc kan ik niet tegen de zonnebank; word al na een paar minuten grieperiger, beetje duizelig en algeheel blegh. De echte zon is geen probleem. Wie heeft een idee waar dat mee te maken kan hebben (virussen die meer gaan broeien door de warmte is het niet want ben virusvrij weet ik heel zeker) of herkent dit?
Mijn zoon gaat regelmatig om er wat beter uit te zien......Geen last.


Alcohol en drugs geven wel last, helaas.
Gebruikersavatar
nicoda
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 aug 2013, 15:37

Bericht door nicoda »

Geen herkenning want ik doe niet aan zonnebanken. Maar zou het te maken kunnen hebben met de snelle omschakeling? Ik herken het bijvoorbeeld wel van wanneer ik het koud heb en een erg warme douche neem. Heel prettig voor de spieren maar soms werkt het averechts.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

weet wel wat je bedoelt nicoda (heb al jaren niet gebadderd daardoor) maar dat is toch net weer een ander soort blegh dan dit en heb het ook bij gezichtsbruiner en blijf dan vrij koel

alcohol kon ik opeens wel tegen toen ik als probeersel een tijdje aan de AD was, nu word ik ellendiger van allebei

UV-licht, alcohol en uiteraard AD hebben allemaal invloed op serotonine

ik denk/tik gewoon ff hardop :-k
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Ik word wel sloom/slap van de zonnebank, maar heb dat ook in de normale zon.
Plan de zonnebank altijd aan het eind van de dag, omdat er anders niets meer uit mijn handen komt.

Je gebruikt geen medicijnen die invloed kunnen hebben?
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

helemaal nix!
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

om nog even terug te komen op de warme douche/bad, je lichaamstemperatuur wordt geregeld door de hypothalamus en die staat hier natuurlijk weer niet bij maar zit wel in hetzelfde hoekie (van het Japanse onderzoek)

Afbeelding
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Zonnebank werkt bij mij eerder positief. Enkel heb ik erna meer last van wazig zien, dit heb ik ook na het nemen van een warm bad dus zal wellicht door de warmte komen.

Misschien werkt het positief omdat ik dan vitamine D opdoe dat op zijn buurt de schildklier stimuleert. Maar kan evengoed aan iets anders liggen.

Mijn klachten nemen vooral toe bij warmte of warm weer in de zomer, dit zou dus kunnen komen door een slecht werkende hypothalamus? Iemand een idee of dit kan getest worden of zichtbaar is met een bepaalde scan?
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

de thalamus (tha in het plaatje) regelt het visuele gebeuren, zegt wiki

bij onze neurologen geef ik je weinig kans aangezien die, blijkbaar want anders zou er aan de lopende band afwijkingen gevonden moeten worden, geen Japanse of Stanfordse scanner hebben :roll:

zou vitamine D/schildklierhormoon zo snel gevormd worden?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

soof schreef:de thalamus (tha in het plaatje) regelt het visuele gebeuren, zegt wiki

bij onze neurologen geef ik je weinig kans aangezien die, blijkbaar want anders zou er aan de lopende band afwijkingen gevonden moeten worden, geen Japanse of Stanfordse scanner hebben :roll:

zou vitamine D/schildklierhormoon zo snel gevormd worden?
Geen idee, het is niet onmiddelijk maar vooral de dag erna dat sommige van mijn klachten dan minder sterk zijn.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Plaats reactie