verslechtering na vitaminen mogelijk?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
elena
Actief lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 31 mar 2012, 20:01

verslechtering na vitaminen mogelijk?

Bericht door elena »

Twee jaar geleden kreeg ik B 12 injecties. Hier merkte ik niks van, geen verbetering of verslechtering. Vorig jaar kreeg ik magnesium injecties (zijn geen vitaminen maar ik kom even niet op het juiste woord) en daar moest ik steeds anderhalve week van herstellen. Extra vermoeid en in het begin zelfs extra pijn. Ik ben na 10 injecties gestopt omdat het erg duur was en het niet veel deed. De spierpijn was wel minder na een tijdje en na een injectie of 6 had ik niet meer de extra vermoeidheid maar de verhouding kosten met wat het deed was te groot.
Nu ben ik sinds 3 weken bezig met active B12 dibencozide tabletten en b12 methylcobalamin. In hoge dosering. Sindsdien gaat het weer een stuk slechter. Nou heb ik toevallig toen ook een intensief gesprek gehad van een uur dus dat kan ook de terugval veroorzaakt hebben. Ben benieuwd of jullie ook ervaren dat je van vitaminen e.d. een terugval hebt gekregen?
Gandhi
"Vecht niet tegen wat je niet wilt, gebruik je verbeelding om te creëren wat je wel wilt."
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

Jazeker als je een tekort aan vit B12 heb en dan B12 gaat gebruiken kun je beginverergering krijgen dat kom vaker voor en zou juist betekenen dat je het heel hard nodig hebt.

http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... en_07.html
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

verslechtering na vitaminen mogelijk?

Bericht door zeeman »

elena schreef:Twee jaar geleden kreeg ik B 12 injecties. Hier merkte ik niks van, geen verbetering of verslechtering. Vorig jaar kreeg ik magnesium injecties (zijn geen vitaminen maar ik kom even niet op het juiste woord) en daar moest ik steeds anderhalve week van herstellen. Extra vermoeid en in het begin zelfs extra pijn.
Hoi Elena, kreeg je die injecties en nu deze pillen voorgeschreven? Ik heb ook aardig wat supplementen weeg geslikt in mijn leven. Soms met succes (de Instant energy van Now hielp me een tijd erg goed) maar mijn ervaring is wel dat het soms ook helemaal niets doet of dingen erger maakt. Die B-vitamines blijf ik met name af als ik een infectie te pakken heb. Geen idee waarom, maar dan lijken ze juist tegen me te werken.

tegenwoordig haal ik heel veel uit voeding. Neem leverworst, dat zit helemaal vol foliumzuur, B12 en vitamine A in voedingsvorm (dus veel beter opneembaar voor je lichaam). Volgens het voedingscentrum heb je als volwassene 2,8 mcg per dag aan B12 nodig. Met 2 boterhammen leverworst, 's avonds nog 2 losse plakjes zit je zo op 40 gram en haal je met gemak de 3,6 mcg. per dag.

Magnesium haal ik uit Cacao, Paranoten, Amandelmeel en Zonnebloempitjes. De ontspannende werking van Magensium-malaat voel ik niet eens meer (vroeger wel!) puur omdat de magnesium-voorraad kennelijk op orde is. Hetzelfde geldt voor Selenium. Erg belangrijk voor de gezondheid maar i.p.v pillen kun je met 2(!!!) paranoten per dag de hele dagdosis binnenkrijgen. Mijn ervaring is dat dat veel beter werkt dan de pillen die ik vroeger nam (al neem ik nog wel enkele dingen). Geen idee natuurlijk of je het via een arts voorgeschreven hebt gekregen.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

verslechtering na vitaminen mogelijk?

Bericht door robin123 »

De meeste vitamine en mineralen zijn niet schadelijk en kan je ook niet teveel van innemen, want het overschot plas je gewoon weer uit. Maar bijv. vitamine D kan zich opbouwen in je lichaam (ik geloof in je vetcellen)
B12 injecties zorgen voor een mooie plas met B12. Ik heb het zelf ook eens gedaan, maar het werkte niet en het is "dure urine"

Van magnesium kan het ook zijn dat die net als vitamine D zich opbouwt in je lichaam. En dat kan schadelijk zijn, zelfs met vitamine D.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

verslechtering na vitaminen mogelijk?

Bericht door asje »

Volgens mij zijn er wel meer die schadelijk kunnen zijn in te hoge doses. Maar van magnesium en D kun je normaal gesproken wel wat hebben. De B12-injecties werken bij ik geloof de helft wel. Je merkt het pas als je het al een tijdje doet.
Life smells...
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

verslechtering na vitaminen mogelijk?

Bericht door robin123 »

Ik heb de B12 injecties ooit maar 2 keer gedaan en geen resultaat gehad.
Vitamine D kan je wat meer van hebben, maar je kan, als je echt veel te ver gaat (extreem ver) een schadelijke overdosis van vitamine D krijgen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

verslechtering na vitaminen mogelijk?

Bericht door asje »

Je merkt het pas als je het al een tijdje doet.
Dat is dus veel langer ...
Life smells...
Gebruikersavatar
nicoda
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 aug 2013, 15:37

Bericht door nicoda »

De vitamine B12 heeft bij mij nooit verslechtering gegeven (alleen in tabletvorm, nooit injecties gehad) maar magnesium reageert m'n lichaam ook extreem slecht op. Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar steeds een verslechtering van de symptomen en vooral de pijnklachten werden heel extreem. Niemand kon het verklaren, maar zodra ik stopte met de magnesium hielden de extreme pijnklachten ook op. Voor mij geen magnesium meer dus..
Plaats reactie