Kook service Amsterdam

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Kook service Amsterdam

Bericht door Grigor »

Hi,

Een taiwanese vriend van mij kookt soms 1 keer per maand voor mij. Hij maakt 2 maaltijden waar ik 8 keer van kan eten.
Maar om eerlijk te zijn soms wel vaker.

Dus is het idee ontstaan om te kijken of er nog andere ME patienten dit zouden willen.
Uiteraard betaal je hem natuurlijk voor de boodschappen en koken.

Ik weet niet of ik het hier over prijzen mag hebben?? Anders moet dat maar even weggehaald worden.

Je betaald hem dus een vaste prijs en de ingrediënten kan je dan zelf bepalen hoe duur.

Vaste prijs : € 17,-

Ingrediënten: ......

Ik zelf doe altijd vrij budget uiteraard dus ben qua ingrediënten nooit over de € 10,- . dus ik kom max € 27,- . Is totaal van € 3,40 per maaltijd.

Hij kan echt fantastisch koken en zelf eet ik gluten, lactose, suiker en fructose-vrij dus tja.

Het is een beetje een project om te zien of er interesse is . Kan me voorstellen dat er meer bed,bank-legerige mensen zijn in Amsterdam die het goed zouden kunnen gebruiken.
En misschien hulp geweigerd wordt . Of mensen niet altijd kunnen helpen etc.

Ik hoor het wel.

Groetjes ,

Grigor
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Dat is niet duur hoor. Als je € 3.40 maal 5 dagen rekent en dat maal 4 weken is dat € 68 euro per maand, daar kan ik geen boodschappen voor doen.

Leuk en goed idee. \:D/
Dear Karma, I have a list of people you missed
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja vond ik ook. En eventueel noodzakelijk. Bij mij is het super.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wil hij dat, voor meer mensen koken? Kookt hij (alleen) Taiwanees? En is die 17,- in totaal of per uur?

Ik kook nu één keer per week met mijn thuishulpjongen, voor 3 à 4 dagen. Maar ze gaan alle uren korten, dus ik heb al zitten denken hoe of wat dan, wat dat betreft zou het wel wat kunnen zijn! Bedenk ik me nu: dat korten gebeurt pas volgend jaar ... dus voorlopig toch niet nodig.

Hoe dan ook, goed idee:-)
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hij wil zeker dat proberen inderdaad. Hij kookt vanalles :-)

Hij vraagt dus 17 euro per 2 gerechten en 1 gerecht kan je 4 keer eten. Misschien meer misschien minder. Ligt er aan hoeveel je eet.

De ingrediënten bepaal je zelf wat je wil die betaal je er dus nog bij , Dus je kan heel duur doen of budget blijven.

Hoe dan ook het is een experiment. Hoe het hem bevalt als hij het doet.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Gunstig! Ben benieuwd of er meer liefhebbers komen. Werkt hij niet als kok?
Life smells...
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

Dit is wel interessant voor mij.
In eerste instantie dacht ik: het koken gaat nu ook wel zo, en ik eet ik soms bij familie. Maar als ik minder hoef te kokkerellen dan blijft er meer energie over voor sociale contacten of eens een uitje of andersoortige activiteit dan alleen maar eigen huishouden zien te bolwerken.

Vers, lekker, goedkoop en dieet-vriendelijk: wat kan een MEer zich nog meer wensen?
Probleem is wel dat ik zelfs nog iets ander (strikter?) dieet dan jou heb Grigor: ik eet ook geen noten en bonen - dus ook geen soja(saus). Weet niet of die vriend daar wel zin in heeft. Kan hem altijd mijn dieet doorsturen.
Maar het is dus niet zo dat ik lig te verhongeren als er niemand voor me kookt.

Grig, wel lief van jou & je Taiwanese kok om aan de MEdemens te denken!

Groet, Willemijn
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Je kan het zien Willemijn. Ik denk niet dat het een probleem is . Bij mij kookt ie gewoon zo puur mogelijk.
Het is een experiment . Dus. Misschien vindt ie het na een tijdje niks . Misschien jij niet . Whatever :-)
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

Ja lekker informeel - gewoon wat iedereen het beste uitkomt, de kok incluis natuurlijk. Experimenten neem ik altijd graag deel aan! :D
Je weet me te vinden hier/op FB.
Plaats reactie