K .O. na grote boodschap OI

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

K .O. na grote boodschap OI

Bericht door Grigor »

Wie heeft het ook.

In de ochtend moet ik vaak mijn grote boodschap doen en vervolgens moet ik daar wel een uur of langer van bijkomen. En soms komt er nog een keer diarree achteraan en kan ik zo wel een 4 uit eruit liggen.
Zonder dit zou ik veel beter functioneren want als ik opsta voel ik me acceptabel
Kind of. Maar na mijn toiletbezoek is het over.

Ik weet dat het met de Orthostatische Intolerantie te maken heeft maar een oplossing zou prettig zijn. Misschien herkent iemand het.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

K .O. na grote boodschap OI

Bericht door lulu »

Ken het zelf niet maar las dit wel bij mensen met pds. Helemaal dizzy en moe etc na wc.

Heb je de berichtgeving over het FODMAP dieet ook wat gevolgd? Ik begrijp dat zou kunnen helpen bij pds.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

K .O. na grote boodschap OI

Bericht door Grigor »

Hmm. Ja ik hoor daar veel over. Ga dat maar eens bespreken met mijn diëtiste. Volg je dat zelf ook?
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

K .O. na grote boodschap OI

Bericht door marcog »

Ken iemand die dit ook had en de dokter zei dat het te maken kan hebben met de bloedtoevoer naar de darmen. Zelf ben ik na het douchen k.o.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

K .O. na grote boodschap OI

Bericht door Grigor »

Ja dat weet ik. De bloedtoevoer. Grrr. Maar hoop dat er iemand een beetje een vooruitgang heeft geboekt met iets.
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

Als ik lang op de wc moet zitten dan leun ik op de wasmachine die toevallig vlak voor de pot staat, of tegen de muur ernaast. Helpt wel een klein beetje tegen de OI. Bij mij is mijn buik juist 'opgelucht' na de grote boodschap; het is alleen het hoofd dat er last van heeft als ik te lang rechtop zit.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Nee dat zowieso maar het probleem is niet echt de aktie zelf. Of die ook maar meer dat het zo lang duurt voordat de doorbloeding of wat het ook maar is weer hersteld is.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

http://www.pdsb.nl/nieuws/meer-nieuws/2 ... j-pds.aspx

Ik volg geen officieel dieet maar beperk me wel erg. Als ik het FODMAP lijstje ernaast leg zie ik wel overeenkomsten. Weinig fruit oa, maar ik eet bv wel een half appeltje.

Nu herinner ik me overigens uit mijn ziekere tijd een soort "misselijk van onderen" gevoel na de wc, een tijdje beroerd. Is nu wel veel beter. Darmklachten niet over maar beter beheersbaar.

Ik lees dat FODMAP "ingrijpend" is, maar wij moeten het mss eerder voorzichtig en geleidelijk doen.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik eet nu al geen lactose, fructose , gluten, suiker etc dus voor mij zal het een paar kleine aanpassingen zijn.

Wat ik wel eet is uien en dat soort dingen en dat schijnt niet echt goed te zijn. En nog wat andere dingen.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Ik vind het heel herkenbaar. Ook volledige gevloerd na toiletbezoek. En het bezoek was soms meerdere keren achter elkaar. Sinds ik probiotica gebruik komt het bijna niet meer voor. Ik gebruik VSL#3 en Mutaflor.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ah ja....ik gebruik ook pro maar die helpen niet...ga die van jou eens bekijken dan
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Een half glas lauw water of op kamertemperatuur met een beetje zout rustig drinken vóórdat je opstaat/richting wc gaat kan ook helpen (moet je dus bij je bed hebben).
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja die doe ik ook al maar helpt Niet genoeg
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik zou eens te rade gaan bij darmfora of deed je dat ook al?
Life smells...
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

Tijdens het persen belemmer je de bloedtoevoer naar je hart met als gevolgen een verlaging van je cardiac output (Valsalva Maneuver). Mogelijk speelt dit een rol?
Plaats reactie