Advies graag bij keuze appartement om op zichzelf te wonen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

En verhuizen naar een andere gemeente? Is dat een optie?

Particulier huren hoeft niet duur te zijn hoor, het is maar net wat voor eisen dat je stelt qua ruimte en hoe het er uit ziet.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Hi Janneke,

Verhuizen naar een andere gemeente is geen optie, niet alleen omdat ik dan dus niemand meer in de buurt heb en helemaal geisoleerd wordt maar ook vanwege huisarts etc. En allerlei andere redenen en ook in de omliggende gemeente is hetzelfde systeem en sta ik dus niet inschreven en bedraagt die wachttijd dus ook 9 a 10 jaar en ik wil dus niet verder geisoleerd worden. Ik hoop juist met een eigen woning wat vaker mensen te kunnen zien en ook andere mensen die ik nu buitensluit te kunnen ontvangen.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Heb je al een keuze gemaakt?
Als je echt enthousiast bent over de woning.... we kunnen ook niet helemaal vooruit kijken wat er gaat gebeuren. Ik heb één trap, doe weliswaar niet de boodschappen zelf, maar dat is nog redelijk te doen. Hangt er natuurlijk erg van de mate van ziekte af.
En als je achteruit gaat, mss veranderen dan de inzichten en krijg je wel een spoedindicatie.
Lastig! :wink:
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gast

Bericht door Gast »

Stampertje,als je deze woning accepteert dan blijf je toch lid vd woningbouwvereniging?
m.a.w. volgens mij hoef je dan niet weer eerst 9 jaar op een woning te wachten als je tzt een andere woning wil
een vriendin van mij is verhuist, heeft samengewoond, zijn helaas uitelkaar
gegaan, maar zij is altijd lid gebleven, en mocht dus reageren op elke woning
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Hi Lulu en Brandy,

Ik ga het niet doen vanwege de trappen en toekomst.

Hier werkt het als volgt:
Zodra je naar een woning gaat, vervalt je inschrijftijd. Je moet je dan dus weer opnieuw inschrijven. De wachttijd is inmiddels opgelopen tot 9 a 10 jaar om ergens voor ik aanmerking te komen. Hierdoor zal ik, zodra ik verhuis, mij opnieuw moeten inschrijven en dus 9 a 10 jaar weer moeten wachten.

De gemeente en woningbouw zijn duidelijk geweest dat ze mij nu niet en ook in de toekomst niet zullen helpen. De gemeente zou nog kunnen als ik het over een paar jaar weer probeer maar die kans is nihil, ME enz is nu eenmaal psychisch volgens hun.

Het wordt echt een trieste en hopeloze situatie.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Met alle respect maar in welke middeleeuwse stad woon jij? Wat een hufters!!

Ben je in bezwaar gegaan tegen dit besluit?

Bij de woningbouw waar ik van huur hebben ze ook het model directe huur. Wie het eerst komt heeft de woning. Zo ben ik aan dit appartement gekomen, ik stond maar net ingeschreven na mijn relatie breuk.

Ik zou willen dat ik je kon helpen..... het enige dat ik kan bedenken is verhuizen naar een gemeente waar ze je wel willen helpen, en dat je dan bijvoorbeeld taxi vervoer krijgt om naar je contacten te gaan. En een scootmobiel voor de boodschappen.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Absurd stampertje.
We kunnen alleen maar hopen dat deze achterlijke ideeën over onze ziekte ooit eens plaatsmaken voor gezonde inzichten.
Achterlijk, dat zijn ze, artsen, gemeenten, instanties.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Nee, ben (nog) niet in beroep gegaan. Daar heb ik ook echt de energie niet voor. Ben onderhand helemaal leeg.

Zo'n model werkt misschien ook beter. Ik woon langs een grote stad waar ik echt niet ga wonen, ook niet ingeschreven sta. Langs ons geen liggen allemaal gehuchten waar ik dus ook niet kan wonen. Allemaal zo'n 10 km en lange donkere wegen verder. Sowieso was een andere gemeente al geen optie. Taxi vervoer dus ook niet omdat de gemeente alles heeft afgewezen.

Het is echt zo frustrerend allemaal. Ik ben eigenlijk gewoon ontzettend kwaad.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ik ook stampert... :evil: :evil:
Maar geef nog de moed niet op, mss komt er nog een andere woning langs.
Maar doe het rustig aan.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Heb je in jouw gemeente "sociale raadslieden"? Dat is onderdeel van maatschappelijk werk en zij kunnen je helpen met een wmo bezwaar.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Lulu, ik doe mijn best ;) hopelijk komt er snel iets goeds voorbij.

Janneke, mijn mw is daarmee bezig om uit te zoeken hoe we in bezwaar kunnen maar daar zal ik zelf ook de nodige energie in moeten steken en een aangezien een huis nu prioriteit heeft, zal dat voorlopig niet gaan.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Je kunt ook MEE om hulp vragen, heb ik zeer goede ervaringen mee. Ik hoefde alleen maar wat (basis)info aan te dragen en af en toe een (digitale) handtekening te zetten, zij hebben me alles uit handen genomen en dat was echt heel fijn. Meeste contact ging via de mail of zij kwamen bij mij thuis
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Hi mieperdepiep, dank je wel voor de tip. Misschien als ik wat energie heb ik mij erin kan verdiepen en ik ook kan onthouden :)
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

MEE is het zusje van maatschappelijk werk en sociale raadleden. Ze hebben veel te maken met het WMO, bieden hulp op zowel praktisch als sociaal vlak en bij uitstek geschikt voor chronisch zieken. Heel laagdrempelig en gratis hulp.

Typ gewoon op google MEE en je provincie in en je krijgt het hoofdkantoor van jouw provincie te zien met het telefoonnummer waarop je je kunt aanmelden. Dan krijg je als het goed is ook meteen hun werkgebieden te zien waarbinnen zij ondersteuning bieden. Je aanmelding wordt dan op de wachtlijst geplaatst en je krijgt vanzelf bericht van een contactpersoon bij jou in de buurt. Het streven is binnen 4 weken. In principe heb je steeds maar met 1 persoon te maken, vind ik een pluspunt. Ik kon altijd rechtsstreeks contact met hun leggen via mail of mobiel nummer.

Gemeentezaken zijn altijd slepend, fijn dat je dat bij iemand anders neer kunt leggen, want ik was anders gillend gek geworden :twisted:

Ik heb al een paar jaar hulp van MEE (me vanmiddag net weer aangemeld, voor de 3e x in een paar jaar tijd) en ik heb nog nooit een voet hoeven zetten in het regiokantoor. Ze zijn altijd bij mij thuis geweest, ondanks dat vervoer geen probleem is. Prikkels, inspanning en energie wel :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Ja, stampertje, is een goed idee van mieperdepiep,
maar misschien snel handelen, im mijn regio worden de meesten ontslagen, door de nieuwe wmo wet...
Plaats reactie