Behandelingen Zuid-Holland

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dennis
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 nov 2005, 12:16
Locatie: Den Haag

Behandelingen Zuid-Holland

Bericht door Dennis »

Hooi,

Wat is er mogelijk aan behandelingen van CVS in zuidholland. Of dichtbij?
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

RE: Behandelingen

Bericht door Marjolijn »

Wat wel redelijk in de buurt is is Utrecht, daar zit Van Meerendonk, dit is een biologisch en regulier arts die is echt voor de ziekte ME/CVS, doet eerst onderzoek (heel gerichte en veel diepgaandere bloedonderzoeken in het ziekenhuis van utrecht bijvoorbeeld waar wel vaak veel uitkomt omdat hij weet waar hij op moet zoeken) en na de onderzoeken gaat hij met je aan de slag.
Maar ik kan me ook voorstellen dat Utrecht net te ver is als het niet goed met je gaat, tenzij je misschien met de auto gebracht kunt worden.
Verder weet ik eigenlijk niet wat nog meer in de buurt is, anderen misschien?
Dennis
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 nov 2005, 12:16
Locatie: Den Haag

Bericht door Dennis »

Dank je wel voor de reactie.

Wordt de behandeling vergoed van deze dokter?

Ik kan gelukkig wel gebracht worden want als ik nou net een sclechte dag/week heb is het inderdaad net te ver en raak ik daar ook weer verder van achterop.

Wel fijn dat deze dokter je ook eerst onderzoekt op ME/CVS want officieel is het nooit vastgesteld bij mij omdat de doktoren waar ik onder behandeling ben geweest dat niet aandurfde.

Als ik het goed begrijp is de behandeling die dan volgt voornamelijk echt gericht op het bestrijden van de oorzaak en niet zoals in het Radbout het vergeten van de oorzaak en er mee leren leven?
George
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 okt 2005, 14:00

Bericht door George »

Hoi Dennis,

in Amsterdam zit wel een arts die onderzoek doet. Je krijgt daar bepaalde medicijnen alles is op experimentele basis. Deze arts heeft ook contact met onderzoekers in het buitenland.
kijk voor meer informatie op:
http://www.cfscentrumamsterdam.nl/

Hij heeft met een aantal medicijnen wel resultaat bij ME patienten. dit misschien het proberen waard! Bijkomend voordeel is dat je niet zo heel vaak naar hem toe hoeft. Je hebt regelmatig contact per telefoon.
Bij deze arts word je in ieder geval serieus genomen!!!

als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Dennis schreef:Dank je wel voor de reactie.

Wordt de behandeling vergoed van deze dokter?
Volgens mij gedeeltelijk, dit weet ik niet zeker.

Wel fijn dat deze dokter je ook eerst onderzoekt op ME/CVS want officieel is het nooit vastgesteld bij mij omdat de doktoren waar ik onder behandeling ben geweest dat niet aandurfde.
Hij stelt geen diagnose hoor, als je ME/CVS hebt dan kan je bij hem in behandeling en gaat hij onderzoek doen naar wat er allemaal mis is in jouw lijf op dingen die vaak voorkomen bij ME/CVS. Maar hij stelt volgens mij de ziekte niet vast. Hij zit ook niet in het ziekenhuis maar in het Biologisch Medisch Centrum in Utrecht. Ik zal binnenkort even het adres van hem op dit forum zetten.
Als ik het goed begrijp is de behandeling die dan volgt voornamelijk echt gericht op het bestrijden van de oorzaak en niet zoals in het Radbout het vergeten van de oorzaak en er mee leren leven?
Klopt helemaal.
Gebruikersavatar
Luna
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 nov 2007, 12:33

Bericht door Luna »

Hoi Dennis,

Is Den Haag in de buurt voor jou? Ik heb zelf een afspraak gemaakt bij Dr. van der Valk. Zijn site geeft zowiezo veel info hoe je gezond kunt leven.
www.cbbr.nl
groetjes en succes! :D
Gebruikersavatar
Luna
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 nov 2007, 12:33

Bericht door Luna »

oeps.. ](*,) zag niet dat je zelf uit Den Haag komt.
groetjes
Plaats reactie