echo abdomen ivm CVS

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
emelieveerle
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2014, 16:35

echo abdomen ivm CVS

Bericht door emelieveerle »

Hoi allemaal,

Kan iemand me zeggen waarom ze (omwille van vermoeden/diagnose cvs) een echo van abdomen met contrastvloeistof willen nemen?

Wat willen ze hier exact op zien en wat kunnen ze dan eventueel bevestigen/uitsluiten in het kader van CVS (want zo zeggen ze het in Gasthuisberg Leuven/België)? Gaan ze kijken naar de doorbloeding, poliepen in darmen, ....? Naar wat gaan ze kijken? Ik vind een echo zo vreemd hierbij, dacht dan eerder aan een gastro-en endoscopie maar blijkbaar willen ze een echo doen.

Is dit echt een noodzakelijk onderzoek? Want ik krijg daar steevast te horen: we sluiten gewoon andere zaken uit want CVS echt bewijzen met onderzoeken is niet mogelijk...

Verder moest ik ct (röntgen) thorax laten maken, inspanningstest doen (6 minuten-looptest), 15-tal buisjes bloed, urine-staal, fysiek onderzoek bij professor internist. Nu moet ik nog naar neus-keel-oor arts en naar de CVS-neuropsychiater. En dan terug naar de professor-internist om het uiteindelijke verdict te horen maar die zei meteen dat het CVS is.

Reacties zijn zeer welkom!

Bedankt!!
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Dat is de moeite ! Ze willen alles uitsluiten eer ze diagnose cvs geven.
Veel mensen met cvs hebben darmproblemen.
Dat soort echo heb ik niet gehad maar wel een colonscopie en daarbij werd niks gevonden. Niemand kon zeggen van waar de buikpijn kwam, ook geen gynaecoloog.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gast

Bericht door Gast »

Toen ik de diagnose cvs kreeg ging ik naar belgie((ben wel nederlandse, woonde dicht bij belgie)
toen ook een buikecho, maar zonder contrastvloeistof
ze bekijken idd de organen op afwijkingen, had toen ook een hartecho, deze wel met contrastvloeistof
ze willen idd alle ziekte uitsluiten
in je ander topic had ik nog de vraag gesteld of er een oorzaak is voor je longembolien..
Gebruikersavatar
emelieveerle
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2014, 16:35

Bericht door emelieveerle »

@ brandy: heb je reactie gelezen in het andere topic en ook daar beantwoord ;)
bij mij is dé voornaamste stressfactor/trigger waarschijnlijk die traumatisch ervaring met de longembolen geweest. Zeker als ik naga dat ik sinds die longembolen maar niet meer 'hersteld' geraak.


@senna: leuke slagzin heb je! Die van 'het leven is een feest...'...echt heel sprekend voor de aandoening.
Dankjewel voor al de antwoorden! :)
Plaats reactie