Behandelmethode DML (3de stadium)

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
loena
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:15

Behandelmethode DML (3de stadium)

Bericht door loena »

Hallo
Heb al wat gezocht naar gespreksonderwerpen met betrekking tot de behandelmethode bij DML. Heb niet gevonden wat ik zocht. Daarom plaats ik hier even mijn oproep.

Ik had graag met mensen in contact gekomen die bij DML op consultatie gaan om mij wat meer te informeren over de behandeling, enz...

Ik ben bij hem al op een eerste gesprek gegaan, en alle testen zijn ondertussen verzonden. Heb ook de ziekte van Lyme in het (3de stadium).

Ik had graag een ervaringen van mensen die bij hem op consultatie gaan en hoe het na het eerste gesprek en testen verloopt.

Dank u

Loena
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Behandelmethode DML (3de stadium)

Bericht door sander107 »

Het is een autoriteit op de behandeling van lyme dus je zit in goede handen.
Verder zal hij je antibiotica voorschrijven, omdat de chronische inflammatie die je hebt wordt veroorzaakt door de lyme en/of co-infecties. Als het immuunsysteem nog redelijk is en de antibiotica slaat goed aan dan zal je zien dat er na verloop van tijd weinig inflammatie meer is en dan is het de bedoeling dat je gaat verbeteren. Eerst wordt het erger omdat de antibiotica de bacterie uit de weefsels haalt en doodt.
Verder ben ik benieuwd wat DML tegen jou heeft gezegd over prognose etcetera?
loena
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:15

Behandelmethode DML (3de stadium)

Bericht door loena »

sander107 schreef:Het is een autoriteit op de behandeling van lyme dus je zit in goede handen.
Verder zal hij je antibiotica voorschrijven, omdat de chronische inflammatie die je hebt wordt veroorzaakt door de lyme en/of co-infecties. Als het immuunsysteem nog redelijk is en de antibiotica slaat goed aan dan zal je zien dat er na verloop van tijd weinig inflammatie meer is en dan is het de bedoeling dat je gaat verbeteren. Eerst wordt het erger omdat de antibiotica de bacterie uit de weefsels haalt en doodt.
Verder ben ik benieuwd wat DML tegen jou heeft gezegd over prognose etcetera?
Hoi Sander

Als het immuunsysteem niet OK is begint krikt hij dat eerst op, vervolgens antibiotica.

Inderdaad, DML is iemand die zeker weert waarover hij het heeft en je krijgt antwoorden op je vragen. Tot nu toe heb ik nog niemand gezien die zo duidelijk kon zijn.

Wat mag ik verwachten van de bijwerkingen m.b.t. de antibioticakuur ?
Had/heb je ook chronische lyme en is er bij jou verbetering opgetreden?

Hij tracht dat de patient (derde stadia) zo'n 70% herstelt rekeninghoudend met eventuele schade en de leeftijd.

De ziekte is bij mij vele jaren latent geweest. Toen ik ongeveer 13 jaar was ben ik ooit op hetzelfde moment door drie teken gebeten. Alle drie naast elkaar.



Groetjes
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Behandelmethode DML (3de stadium)

Bericht door sander107 »

Ik ben nu een jaar bezig maar ben nog achteruit gegaan.
Volgens hem komt dat omdat ik duidelijke herxheimers heb en dit is ook duidelijk terug te zien aan het bloed zegt hij.
Verder ga ik gewoon door en hoop dat binnenkort het kantelpunt komt.
loena
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:15

Behandelmethode DML (3de stadium)

Bericht door loena »

Sander, neem je nog steeds antibiotica of neem je bijv. een natuurlijk protocol dat hij voorschreef. Heeft hij gezegd hoelang het bij jou nog zou kunnen duren?
puck
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 apr 2006, 11:30

Bericht door puck »

Ik lees graag mee met jullie ervaringen.
Zelf ben ik begin juli voor het eerst bij de Meirleir geweest, volgens hem heb ik ook Lyme, stadium 3. Ik was perplex over de herkenning van de symptomen en zijn uitleg over al mijn klachten. Ook een beetje door de man zelf, hij was niet echt aardig en toegankelijk maar had heel veel kennis!
Eind september moet ik weer, voor alle uitslagen, Ik heb alleen de inspanningstest niet gedaan, dat overleef ik niet. De reis alleen is al een hele onderneming geweest en heeft voor achteruitgang gezorgd, tijdelijk.
Ik ben ook benieuwd naar een eventuele behandeling, zou mijn lichaam het aankunnen, ik ben al sinds 1999 vrij ernstig ziek. Zou ik achteruit kunnen gaan, hoeveel procent verbetering zal ik kunnen verwachten etc. etc.
Ik ben ook heel benieuwd naar jullie ervaringen.
groetjes,
Puck
loena
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:15

Bericht door loena »

Hallo Puck, ik moet op 23 september terug voor het tweede consult, voor alle uitslagen. Bij mij was hij erg aardig en toegankelijk en inderdaad een arts die een zeer grote kennis heeft.
Ik was zeker niet perplex omdat alles klopte gewoon. Nu ik ben ook al een tijdje ziek en heb er al zeer veel over geleerd.
DML zei dat uit zijn praktijkervaring de patienten ongeveer voor 70 % herstellen rekeninghoudend met de ouderdom en eventuele schade. Interessant om met elkaar misschien contact te houden daar wij de behandeling ongeveer samen zijn gestart.

Van hoe ver moet jij komen?

Groetjes, Loena
Plaats reactie