Verwoorden van gevolgen/symtomen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

loena
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:15

Bericht door loena »

Hallo Stampertje, ik probeer al jaar en dag dingen over mijn ziekte uit te leggen. Helaas, helpt dat niet veel. Heb nu besloten om zo weinig mogelijk te zeggen en gewoon te doen wat voor mij het beste is. Ik heb zoiets van "waarom mij nog meer moe maken aan al die uitleg, ze willen het toch niet echt begrijpen, hun empathie waarden ligt helaas te laag". Groetjes, Loena
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

loena schreef:Hallo Stampertje, ik probeer al jaar en dag dingen over mijn ziekte uit te leggen. Helaas, helpt dat niet veel. Heb nu besloten om zo weinig mogelijk te zeggen en gewoon te doen wat voor mij het beste is. Ik heb zoiets van "waarom mij nog meer moe maken aan al die uitleg, ze willen het toch niet echt begrijpen, hun empathie waarden ligt helaas te laag". Groetjes, Loena
Moet het hier helaas mee eens zijn......
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Hi Petra,

Het is moeilijk he, was er maar iets dat het wat makkelijker zou maken.
Hoop dat je de energie kan vinden om alles in te vullen.
Ik maak sowieso altijd overal kopietjes van.

Voor jou een een dikke knuffel!

Liefs!
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Hi Loena en Annac,

Jullie hebben gelijk maar toch is er uitleg nodig aan bepaalde mensen in je omgeving denk ik. Ik ben momenteel bezig met mijn eigen huisje. Zware huishoudelijke taken kan ik niet zoals stofzuigen, dweilen etc. Zo moeilijk om ook mensen die ontzettend dichtbij staan en precies weten hoe het in elkaar steekt, wat er gebeurt etc duidelijk te maken dat je dat niet kan. Frustrerend gewoon!

Liefs!
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik maak ook altijd een voorbereiding op papier. Bij bepaalde artsen/uitkeringsinstanties moet je daar wel mee uit kijken, dan vinden ze dat je dat goed hebt gedaan, zo van dát kun je wel...... :roll: (terwijl ik er soms weken over heb gedaan om het op papier te krijgen)
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

[quote="stampertje"]Hi Loena en Annac,

Jullie hebben gelijk maar toch is er uitleg nodig aan bepaalde mensen in je omgeving denk ik. Ik ben momenteel bezig met mijn eigen huisje. Zware huishoudelijke taken kan ik niet zoals stofzuigen, dweilen etc. Zo moeilijk om ook mensen die ontzettend dichtbij staan en precies weten hoe het in elkaar steekt, wat er gebeurt etc duidelijk te maken dat je dat niet kan. Frustrerend gewoon!

Liefs![/quote

Jij hebt ook gelijk , maar 14 jaar uitleggen kostte 28 jaar van het leven, zo niet 42 jaar......!
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Hi Janneke,

Inderdaad dan kun je dat, ik ben laatst verspreid over 2 dagen een uur of 2 met een boodschappenlijstje bezig geweest. Moest maar 10 dingen hebben ofzo. Ze zien dan niet wat het kost om zover te komen.


Hi Annac,
We hebben allemaal gelijk hihi.


Liefs!
Plaats reactie