scootmobiel

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gast

scootmobiel

Bericht door Gast »

hoi allemaal,

ik merk dat ik er vandaag aan toe ben: heb een scootmobiel aangevraagd bij de gemeente. ik ging vanmorgen nog even naar de winkel: maar 10 minuten heeel rustig fietsen, maar ik merk elke keer weer dat ik al mijn energie heb gestopt in fietsen, en kan dan nog amper boodschappen doen, laat staan naarverschillende winkels. dit beperkt me zo, ik wil graag savonds ook nog wel even naar buiten, vooral als het lekker weer is, maar ja dan moet mijn man me duwen in de rolstoel, dat doet hij graag,. maar dan ben je toch weer afhankelijk, gelukkig kijken ze niet naar je inkomen en wordt de mobiel dus vergoed. moest toch even huilen toen ik de telefoon neerlegde

groetjes marion
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Hoi Marion

Goed van dat je die stap hebt genomen, heb je straks "iets" meer vrijheid.
En dat huilen, verbaast me niets, weer een stukje onafhankelijkheid kwijt.
In ieder geval, je moet weer wat inleveren. En dat doet pijn.
En dat is nog wel wat om zo'n stap te nemen.


Groetjes Lijda
Laatst gewijzigd door Lijda op 03 mei 2007, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

scootmobiel

Bericht door Jacqueline »

Hoi Marion,

ik denk en hoop dat je meer mogelijkheden tot 'uitstapjes' krijgt als je een scootmobiel hebt! Kan me heel goed voorstellen dat je toch even moest huilen, het is toch weer een soort bevestiging van het ziek zijn. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je hierdoor meer energie overhoudt en meer vrijheid krijgt om af en toe eens iets leuks te gaan doen!

Liefs, Jacqueline
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi lieve marion
ik heb hem bijna vijf jaar en ben een stukje ouder dan jij .maar nog heb ik er moeite mee hoor ,maar het is wel fijn je komt overal ,mijn rolstoel gebruik ik als ik met de auto meegaat. en dan rijd mijn man mij . heeft hij ook geen moeite mee hoor ,maar ik ben liever onafhankelijk ik loop nog stukjes achter de rolstoel en in de winkels dus geniet er maar van succes liefje knuf van alie
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Hallo Marion,

Natuurlijk moet je daar eventjes van huilen wanneer je die stap zet maar wees er aan de andere kant maar trots op . Jij vecht voor het behoud van een stukje zelfstandigheid en als die scooter dan voor jou een meerwaarde kan geven dan moet je daar niet mee wachten. Het voelt inderdaad eerst aan als de zoveelste stap terug , de zoveelste teleurstelling; het zoveelste gevoel van te falen maar na een tijdje zal je merken hoe je stukjes dierbaar "leven" terugkrijgt!

Succes ermee!

Liefs Heike

noot: Hier in Belgie denken ze daar heel anders over. Ondanks mijn grote beperkingen in mobiliteit heb ik nog steeds geen recht op tussenkomst bij de aankoop van een scooter of rolwagen. Op mijn laatste aanvraag stond GEWEIGERD met opgegeven verantwoording: Stapt binnenshuis nog zonder steun. Dat dit steeds maar enkele meters zijn er voldoende steunpunten aanwezig zijn en er geen ruimte is om met een rollator te bewegen wordt gemakkelijkshalve maar niet mee in rekening genomen. Daar ik niet zonder kan heb ik dan maar weer mijn spaarpotje aangesproken om zelf een tweedehandse te kopen. Met dit mooie weer geniet ik dus weer van mijn korte ritjes buiten in het zonnetje.
I will survive
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Even eerst een reactie op Heike, dit is toch echt te gek voor woorden.
Je loopt binnenshuis, ja en buiten dan, nou ja je zegt het zelf al.

Dan Marion, ik snap je reactie al te goed.
Zelf heb ik nu anderhalf jaar een scootmobiel, moet als fervent fietser, (loper deed veel aan athletiek in de goede tijden} best nog wel eens een traantje laten.
Toch ben ik er erg dankbaar voor, zo kan ik mijn honden nog laten rennen, genieten van boodschappen dit ipv doodmoe "rennend" door de supermarkt.
Genieten van cd, s bekijken, was dit al jaren niet meer gewend besefte ik mij toen.
Dus, wees trots op jezelf zou "ik zeggen".
Succes en sterkte :wink:
Arjen 8)
Gast

Bericht door Gast »

lieve allemaal,

bedankt voor jullie reacties,inderdaad geeft de scootmobiel mij een stukje vrijheid, zelf naar de winkels en niet al doodmoe zijn van een stukje fietsen en dan als een zombie me soms afvragen van :wat doe ik hier eigenlijk, ik ben zo moe, wil weer naar huis, terwijl ik de stad in ga om het huis eens te ontvluchten... ik denk voor ieder van ons heel herkenbaar, je wordt gewoon eenzaam als je alsmaar alleen thuis zit, ben nog veeels te jong om tegen geraniums aan te kijken. dus ik ga er maar positief mee om.
heike, ik weet dat wij in nederland vaak zitten te mopperen op de ziektekosten etc, maar we zijn inderdaad in dit geval beter af in nederland, alhoewel met de wmo, ze hebben verteld dat deze vergoed wordt, maar eerst de scoot zien en dan geloven.

arjen, zie ineens dat je uit enschede komt, mijn geboortestad!
ben er al wel 30 jaar weg maar al mijn familie woont er nog.

groetjes van marion
Gast

Bericht door Gast »

joehoe!!!!,

ik heb zojuist een telefoontje gehad van welzorg.
zij komen vrij.middag langs met een scootmobiel, kan ik alvast even uitproberen, en dan kijken ze wel type er voor mij besteld kan worden. dan is het natuurlijk maar de vraag of deze op voorraad is of dat het nog langer gaat duren. maar nu weet ik dus zeker dat ik er een krijg!
ik ben er erg blij mee, want fietsen was de laatste tijd niet meer te doen: te moe, te warm, teveel wind altijd wat..

groetjes marion
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

he marion
dat is fijn ik hoop het zeker dat er nog een op voorraad is
want het kan best lang duren hoor
mijn scoot die stond steeds stil ,dus nu heb ik al een week of acht een invalwagen, vorige week kwamen zij met een andere die heb ik gelijk mee teruggegeven, de adviseur zei dat ik een nieuw model kreeg kwamen ze me een oude opgeknapte wagen. maar die was hardstikke scheef en het zelfde model als mijn oude .dus ik zei die wil ik niet ik ben heel zuinig geweest op mijn scoot en deze heeft een klap gehad ,en dan staat ik dadelijk weer stil op de metrobaan doodeng was dat
dus nu wachten we op de adviseur tot hij terug is van vacantie
maar ik hoop voor jou dat hij er gauw is is wel wennen hoor
succes ermee
liefs alie
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi marion
heb je al wat gehoort
van je scoot
zal wel niet he
dat gaat niet zo vlug maar ik ben zo benieuwd
liefs alie
Gast

Bericht door Gast »

hoi alie,

ik heb vrij. middag iemand van welzorg op bezoek gehad, deze kwam met een scootmobiel, moest er even op rijden, om te kijken hoe ik dat deed
dat ging best wel goed, het was een blauwe scootmobiel type excite, je kunt hem op verschillende snelheden zetten t/m 12 km per uur.
ik zat er lekker op voldoende steun in de rug, en armsteunen, dus ik zat echt comfortabel.
nu sturen zij een offerte naar de gemeente, en dan kan de gemeente er een bestellen voor mij.
dat duurt dan weer ongeveer 4 weken, of ze moeten er een op voorraad hebben.
ik wilde graag een tas voor achter op de scooter voor mijn boodschappen, maar die zijn loeiduur ongeveer 90 euro.
zij adviseerde mij er een te kopen bij blokker of zo, de hoofdsteun kun je er zo afhalen en en dan hang je de booschappentas, dus zo een met wieltjes, er zo aan. maar hij mag ook niet te zwaar worden zegt ze. dat zal voor mij wel mee vallen
en dan is het dus nu wachten wanneer ik hem krijg. en ik heb al zo weinig geduld......
en dan maar oefenen, een klein stukje rijden valt natuurlijk wel mee, maar in het verkeer als het druk is zal het best wel wennen zijn.
als deze nu gauw komt kunnen we lekker sávonds oefenen, dan is het rustiger en nog lekker weer hopelijk.
hoe is het met jou alie, gaat het een beetje. en ik hoop dat je scoot ook gauw weer hebt, en een scoot geven die scheef staat vind ik nou geen service hoor!
groetjes marion,

ps. oja ik krijg er ook een linkerspiegel op , is gemakkelijker voor mij
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi marion
wat fijn zeg dat je zo gauw je scoot krijg, ik rijd nog in mijn inval wagen
maar hier mag je niet harder dan acht km rijden, maar de oude wagens kunnen nog harder en daar zitten meestal ouwertjes in, en die rijden mij voorbij en dat kan ik niet uitstaan .ik heb een mandje voor zitten voor mijn boodschappen en als ik veel heb dan zet ik wat achter mijn benen neer .er kan best veel op hoor ik heb ook een spiegel want ik kan niet goed met mijn hoofd draaien
nou meis ik hoop dat hij gauw komt want het is een uitkomst
groetjes alie
Gast

Bericht door Gast »

hoi allemaal,

ik had jullie verteld dat ik een scootmobiel heb aangevraagd, en 22 juni is welzorg langsgeweest om een scoot uit te testen, dat ging allemaal goed, nou ja, 5 meter vooruit rijden, en dan weer terug.
maar ik dacht nu krijg ik er een en zal het wel niet zolang duren...
zucht ,afgelopen maandag voor de 2e keer gebeld, eerst met welzorg, zij hebben toen meteen na 22 juni een offerte gestuurd naar de gemeente.
het enigste wat er moet gebeuren, is een stempel zetten of handtekening, de aanvraag is nl. goedgekeurd, anders komt welzorg toch niet langs?
dit bevestigde welzorg, maar zij kunnen niks als de gemeente zijn toestemming niet geeft.
toen voor de 2e keer de gemeente gebeld, vroeg of het alleen om een administratieve handeling ging, ja hoor dat klopt zei de wmo ambtenaar.
vroeg ik en waarom MOET DIT DAN 6 WEKEN DUREN !!!!!!
inwendig ging het van !@#$!!&^%!!!!, maar ik bleef beleefd, poeh kost ook veel energie hoor.
ze zou het uitzoeken en heeft me beloofd dat ze het meteen in orde zou maken, een antwoord waarom het nou zolang moest duren kon ze niet geven, ze hadden het wel erg druk!!
enfin, als het goed is heeft welzorg nu de aanvraag binnen, en gaan ze hem bestellen, duurt waarschijnlijk ook weer weeeken.
zijn net terug van een paar daagjes maastricht, prachtige stad, heeft mijn man en mij allebei goed gedaan, we zijn al jaren niet meer op vakantie geweest, dus dit was genieten, elke avond lekker uit eten, en aan de limburgse vlaai,

groetjes van marion
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

tjeetje marion wat een ellende zeg dan heb ik niets te mopperen
mijn oude scootmobiel was afgekeurt
dus ik kreegeen inval wagentje een heerlijk ding
totdat ze met een ander wagentje kwamen en daar zat ik niet goed in
ze hebben hem aangepast ik ben met de adviseur
naar de scootmobiel leverancier geweest en ik kreeg hem veertien dagen later thuis bleek het een oude te zijn en die zakte helemaal weg en zat scheef weken lang bezig geweest met de adviseur en die was boos hij zei dat het een nieuwe was .tot dat ik hoorde van iemand die er werkte dat er een vuil spelletje gespeelt werd ,mijn man en ik zijn net zo lang doorge gaan tot dat ik een andere kreeg en nu waren er twee adviseurs bij die
van de gemeente en van de leverancier gelukkig kwamen zij er achter dat ik er maar in een goed zat en dat was een mooie zilver grijze
ik zat er heerlijk in dus nu maar afwachten wanneer ik hem krijg maar ze hebben mijn medisch dosier nagekeken en zagen dat het er niet zo best uit zag dus ze zullen hopelijk wat vlugger zijn
het scheelt per gemeente hoor marion sommige wachten er soms een jaar op succes
liefs alie
Gast

Bericht door Gast »

hoi alie,

ik vind het wel erg dat je zo bedonderd kunt worden, en ze je een oude scoot, die dus helemaal niet meer goed is aan je proberen te slijten.
tegenwoordig moet je toch echt wel assertief zijn, en die energie kunen we wel beter gebruiken.
nu gaat het met mij alleen nog maar om een scootmobiel, maar ook ik moest langs artsen voor een scootmobiel, voor een sta op stoel, en misschien binnenkort weer langs de uwv arts brrr.
alie heb jij thuis ook een gemakkelijk stoel?
ik wil mijn stoel nooit meer missen, je kan er heerlijk in uit rusten, dat is me overdag nog nooit gelukt, hoe moe ik ook was, maar deze stoel ondersteunt je waar dat nodig is, nek,rug voeten etc.
groetjes van mij
marion
Plaats reactie