Hoge dosis vitamine C helpt tegen het Epstein Barrvirus

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Hoge dosis vitamine C helpt tegen het Epstein Barrvirus

Bericht door marcog »

Aangezien verhoogde EBV titers nogal eens gevonden worden in CVS/ME patiënten kan dit een behandeling zijn.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4015650/
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Dat heb ik idd gekregen van mijn dokter, in hoge dosis: 1250% vd dagelijks behoefte in 1 tablet, en ik moet er minstens 1 per dag nemen, dus nu neem ik er zo 2 per dag...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

Hoeveel gram is dat dan? Ikzelf neem 1g maar mag dat slechts doen met tijdelijke kuren omdat het risico op nierstenen anders te groot wordt.
Zou intraveneus dat risico wegnemen, weet iemand dat?
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

heb het in pil/poeder/infuus-vorm gehad en nooit gemerkt dat het ook maar iets uithaalde :|
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik neem idd 1g of 2 g per dag.

Het zou ook het erger worden van lekkende darmen tegengaan...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
tomme
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2014, 13:48

Bericht door tomme »

gorbi schreef:Hoeveel gram is dat dan? Ikzelf neem 1g maar mag dat slechts doen met tijdelijke kuren omdat het risico op nierstenen anders te groot wordt.
Zou intraveneus dat risico wegnemen, weet iemand dat?
Volgens Dr. Ronald Hunninghake is dat een mythe van die nierstenen: http://articles.mercola.com/sites/artic ... min-c.aspx

Volgens mij bevat 1 van die video's een antwoord op je vraag.

Ik neem zelf sinds enkele maanden geregeld een paar gram vitamine C per dag, zonder effect. Heb EBV IgG's in mijn bloed rondzwerven..misschien moet ik de dosis maar eens verhogen.

edit:
It's very safe. The idea that vitamin C causes kidney stones has been completely disproven... There have been several studies by urologists that have shown that is not an issue with high-dose vitamin C.

For the typical patient oral [supplementation] is fine, but if you have a serious illness, you should think in terms of doing intravenous vitamin C from a practitioner because it can greatly amplify and change the benefits of I.V. vitamin C.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zou intraveneus dat risico wegnemen, weet iemand dat?
Hier is het iig intraveneus toegediend.

Hij zegt wel dat je G6PD (enzym) moet testen voordat je het intraveneus kan nemen.
Life smells...
Plaats reactie