kurkuma

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

kurkuma

Bericht door agnes »

Sinds ca. 6 weken ben ik via dr. Visser bezig met Kurkuma- een anti-oxidant. Hij heeft een aantal ME-patienten die dit als proef gebruiken.
Bij verschillende andere ziektes (o.a. Parkinson) is aangetoond dat Kurkuma (curcumine in het Engels) helpt.

Zelf ben ik best enthousiast over het effect van Kurkuma. Ik heb er duidelijk baat bij. Het is geen wondermiddel, maar het helpt me een stapje verder. Jammer alleen dat het niet vergoed wordt.

Het middel dat dr. Visser de deelnemende patienten verstrekt heeft is: bio-curcumin phytosome. De toevoeging Phytosome betekent dat er een bepaalde methode gebruikt is om te zorgen dat het heel goed door het lichaam wordt opgenomen.
Je kan het kopen op o.a. http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/c ... phytosome/


Ik weet niet hoe de ervaringen van de andere proefpersonen zijn.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

kurkuma

Bericht door lulu »

Dank voor het delen!
Hoeveel gebruik je, en waarbij helpt het/welke symptomen lijken er door te verbeteren?
Ben ook benieuwd naar de rest van de proef.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

kurkuma

Bericht door agnes »

lulu schreef:Dank voor het delen!
[Hoeveel gebruik je, en waarbij helpt het/welke symptomen lijken er door te verbeteren?
Ik gebruik 2 capsules per dag. Het geeft me wat meer energie. Tevoren kon ik meestal maar 1 afspraak per week hebben en ongeveer een keer per 3-4 weken 2 afspraken per week en sinds de Kurkuma kan ik meestal zonder grote problemen 2 afspraken per week aan. Overigens: ik ben 100% WAO.



Ben ook benieuwd naar de rest van de proef.
In een eerste tussentijdse evaluatie met dr. Visser zei hij dat er meer mensen enthousiast waren.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

kurkuma

Bericht door lulu »

Aha, is dus makkelijk toe te voegen aan supplementenreeks.
Ga ik ook eens uitproberen.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

kurkuma

Bericht door asje »

Ik merk niets helaas ... Mss wat makkelijker wat diarree en hoofdpijn, moet ik nog checken als ik weer stop.
Life smells...
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Wat jammer dat het bij jou geen gunstig effect heeft.
Sterkte ermee!
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ik merk zelf ook helemaal niks helaas. geen bij effecten of iets.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Ik heb het idee dat ik sneller herstel na inspanning. Nu was ik natuurlijk al op de goede weg, dat scheelt natuurlijk vast, maar nu is het haast bizar.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wow, fijn! 't Kan ook nog dat 't je eigen herstel is idd, als je weer met de kurkuma stopt weet je 't zeker. Dat is al bijna denk ik, na 2 maanden? Ik ben benieuwd hoor.
Life smells...
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

asje schreef:Wow, fijn! 't Kan ook nog dat 't je eigen herstel is idd, als je weer met de kurkuma stopt weet je 't zeker.
Ja, precies, zo ga ik dat ook testen. :D Gelukkig ging het hiervoor ook al heel goed, dus ik hoef niet bang te zijn voor een grote terugval.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Is er nog iemand die de kurkuma, die tijdens de enquete van Visser werd aanbevolen, gebruikt?
Zo ja, waar kan die dan besteld worden?

Bvd, Ariadne.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Volgens mij waren die van het merk "now" die kan bijna overal wel kopen.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Die worden wel aangeboden, maar op de sites die ik heb bezocht zijn ze momenteel niet leverbaar. Vandaar mijn vraag.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Visser vragen?
Life smells...
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Ik kocht ze tot nu toe bij de Body en Fitshop. De laatste tijd zijn ze idd vaak niet leverbaar, bovendien zijn ze inmiddels een stuk duurder geworden. Toen ik begon (1.5 jaar geleden, geloof ik) betaalde ik 18euro voor een potje, nu al 36euro.

Vorige week heb ik ze in Amerika besteld, bij Iherb. Heb er meteen 6 besteld, heb ik ten minste weer even voorraad. Met de douane kosten er bij, kwam ik op 120 euro uit, dus dat scheelt nogal met de Nederlandse prijs. De levering ging trouwens verbazend snel; maandagavond besteld, donderdag in huis!
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Plaats reactie