Q-koorts

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Q-koorts

Bericht door asje »

Nu, om 20.25 op Ned 2, bij 'Eén op Eén een Q-koortspatiënt Bert Brunninkhuis. Het gaat oa om de verantwoordelijkheid van de overheid.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Nou, excuses voor ME pat bejegening/ontkenning zit er, dit interview beluisterend, zeker niet in.

Wat Bleker hierover zei is ronduit schandelijk.

Maar ik weet uit mijn loopbaan ook hoe onvoorzichtig er met AIDS is omgegaan, waar het de privacy betreft, bv.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik vind het voor ons belangrijker dat de situatie verbetert (en vóór die tijd is er geen reden voor excuus, stel je voor: nu excuus terwijl de situatie hetzelfde blijft ...).

Ben nu al vergeten wat Bleker zei:-( en ivm AIDS/privacy?
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Maar iets anders: Q-koorts, Lyme, ME, zoek de verschillen.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Vanwege de privacy hingen ze de boeren niet "aan de schandpaal" of te wel, was niet bekend welke boerderijen besmet waren zodat er niet duidelijk gevaars-zones waren aangeduid. Zodat een aantal mensen geheel argeloos er langs liepen of fietsten. Privacy ging boven duidelijke waarschuwingen.

En wat AIDS betreft: herinner ik me dat indertijd mensen die door onderzoek, ws gedaan i.v.m. veiligheid voor ons of het ziekenhuis, positief op AIDS waren bevonden het niet hoefden te weten als ze dat niet wilden ofzo. Met het gevaar dat ze zonder het te weten anderen konden door besmetten. Maar hoe het precies zat weet ik niet meer, maar krom was het wel, net zo krom als die privacy stellen boven gezondheid. Wel dat ik en nog een enkele verpleegkundige dit onverantwoord vonden. Degene die het vertelde eigenlijk ook, maar ja, het was nu eenmaal zo afgesproken....

Ach, wat zit ik nou te lullen.... Dit heb je ook zelf gehoord.

Bleker

Hij zei zoiets als dat het geen pas had als overheid excuses aan te bieden. Waarop die man terecht zei dat de overheid er voor ons is en niet wij voor de overheid.

Ja, en natuurlijk heb je niks aan excuses als er verder niks gedaan wordt, Duhe. Maar excuses als introduktie tot grondig verdere actie lijkt me een mooi begin.

Als je niet zou weten dat het om de Q oorsts ging zou het zomaaar ME of Lyme kunnen zijn wat Bert Brunninkhuis had.

Slaap lekker allemaal.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Zeker te weten dat deze toestand het best met ME beschreven wordt.
Evenals lyme, gulf war syndroom, EBV, herpes etc etc. Wat ik al een tijd roep.
Het lijf heeft een aantal reacties, niet oneindig veel. Een van de reacties is een ontstekingsreactie, die bij ons in de hersenen plaatsvindt. Een reactie van een (overactief) immuunsysteem en niet van onvindbare borreliabacterieen bijvoorbeeld.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

lulu schreef:Zeker te weten dat deze toestand het best met ME beschreven wordt.
Evenals lyme, gulf war syndroom, EBV, herpes etc etc. Wat ik al een tijd roep.
Het lijf heeft een aantal reacties, niet oneindig veel. Een van de reacties is een ontstekingsreactie, die bij ons in de hersenen plaatsvindt. Een reactie van een (overactief) immuunsysteem en niet van onvindbare borreliabacterieen bijvoorbeeld.
Ja, zo zit het.

Wordt het spoor van een teekje gevonden, moet het ook dat ene teekje zijn en niet die andere......Anders vinden ze em niet, toch?

http://www.newswise.com/articles/unf-pr ... ern-states

artikel dat marco elders plaatste.

En als je lichaam geen antistoffen meer maakt, vallen andere virussen of bacterien ook best wel lastig op te sporen. Eigenlijk helemaal niet, dus heb je niks en moet je niet blijven zeuren. Ozo. (Badinerend bedoeld dus, voor degenen die de ondertoon niet bevatten en om misverstanden te voorkomen)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

DMl: 90/95% heeft Lyme en daarmee ME. Maar kan hij alle andere intracellulaire infecties ook opsporen (er even van uitgaande dat dat klopt), ik geloof het niet? En in dat geval, waarom zouden Borellia en co de enige oorzakelijke infecties zijn?

De Rituximabstudies zijn dacht ik toch gebaseerd op (intracellulaire) EBV.
Life smells...
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Asje,

Er worden blijkbaar nog steeds nieuwe Lyme-soorten gevonden, zie bericht van @Annac hierboven met dank aan @Marco ;-)

Hoe weet je nu zeker dat men al die Lyme-gerelateerde bacterie-soorten gevonden krijgt, dat het plaatje echt 100% compleet is zal ik maar zeggen?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@vgm
...alle andere intracellulaire infecties...
Dus virussen, andere bacteriën etc.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Je zou ME collateral damage kunnen noemen.

Allerlei virussen, bacterien, parasieten en ander gespuis sloven zich uit met de beest uithangen en wie wint, cq het sterkste/virulentste is, daarvan worden evt. sporen van gevonden. Het resultaat van de optelsom resulteert in ME.

Zijn ze even sterk en in aantal groot dan is dat er misschien de oorzaak dat het 't opsporen bemoeilijkt. Maar dat laatste is een verzinsel van mij, hoor .....Zoiets van 10 beest-soorten van sterkte 1 is het zelfde als 5 van sterkte 2, of 2 van sterkte 5.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Annac, ik bedoel dat DMl het bijv nooit over een gevonden EBV of ander herpesvirus heeft.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

We hebben miljoenen beestjes bij ons....
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als (mede-)oorzaak bedoel ik natuurlijk.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:Annac, ik bedoel dat DMl het bijv nooit over een gevonden EBV of ander herpesvirus heeft.
Bij sommigen worden die wel degelijk gevonden. Thuis in Nederland of door zijn lab. En spelen een rol mee. Ook het CMV virus.
Plaats reactie