Spirulina

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Spirulina

Bericht door Brenda_L »

Ik slik nu sinds anderhalve week Spirulina en tot nu toe ben ik daar niet echt heel erg minder vermoeid van geworden. Maar wat me wel is opgevallen is dat mijn beenspieren en knieën waar ik altijd best wel pijn in heb opeens amper meer pijn doen! Ik merk echt een groot verschil met lopen.
Zijn er hier meer mensen die dit weleens geprobeerd hebben?
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Spirulina

Bericht door Gabutje »

Maal de spirulina fijn, gooi de yoghurt er door heen en je hebt een uitstekende gezichtsmasker!!!
Is geen geintje, heb ik ook zo vaak gedaan, helpt goed tegen vermoeidheidstekenen in je gezicht.
Het geeft je gezicht echt een oppepper.

Wat betreft de algemene werking van spirulina, daar merkte ik geen verschil en ben er dus mee gestopt.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

oh, ja, dat geloof ik graag van dat masker. Het zal zeker lekker zijn voor je huid! Maar ja, wat kan je allemaal niet op je huid smeren? Honing, avocade, yoghurt, eieren hmmm ;)
Maar jammer dat jij geen verschil merkte, ik weet natuurlijk ook nog niet of het hier door komt. Het kan ook gewoon een upje in de ups en downs zijn.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ook ik heb spirulina geprobeerd. Maar dit is alweer een aantal jaar geleden. Ik merkte geen effect. Maar ieder lichaam reageert weer anders dus misschien heb jij er wel baat bij.

Groetjes Patricia
Gebruikersavatar
Starry85
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:04

Bericht door Starry85 »

Hoi hoi,

wat is spirulina precies? en heb je dit via de huisarts of kan je dit overal kopen?? Ik heb ook best veel spierpijn in armen en benen dus wellicht kan ik het ook eens proberen..
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Het is gemaakt van een bepaalde soort zeewier, ik weet er het fijne niet van maar er zitten heel veel soorten vitamines en mineralen in. Je kunt het kopen bij de Tuinen, of bij een biologische winkel. Maar het huismerk van de Tuinen is veel goedkoper en die is net zo werkzaam volgens de verkoper als dat merk dat ze ook bij de bio-winkel verkopen. Wellicht verkopen ze het nog wel in meer gezondheids/vitaminewinkeltjes. Je hoeft er dus niet voor naar de dokter.
Ik heb tot nu toe nog steeds veel minder last van mn spieren. Wel sneller dan wanneer ik niet ziek ben maar niet zo snel meer als hiervoor.
Waar ik wel van baal is dat ik ongeveer op hetzelfde moment dat ik met de Spirulina begon ben overgestapt op een andere pil. Nu weet ik dus niet of als er iets verandert, waar dat door komt (Even voor eventuele pilgebruiksters: ik ben van rivigidon weer teruggegaan naar microgynon, volgens mijn huisarts hebben heel veel vrouwen meer klachten bij de rivigidon terwijl het hetzelfde zou zijn als microgynon, je kunt zonder problemen weer terug (ook al kan de apotheek wat moeilijk doen omdat rivigidon voor hen goedkoper is))
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Zwangere vrouwen die erg vermoeid zijn raden ze dit ook aan. Nog nooit geprobeerd.
Gebruikersavatar
M@rtijn
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:17

Spirulina

Bericht door M@rtijn »

Ik probeer maar weer eens een nieuw middeltje+ Spirulina, wat energie moet geven en `ondersteunt bij algehele vermoeidheid`.
Heeft iemand ervaring met Spirulina, helpt het, en zo ja hoeveel moet je dan gebruiken en hoelang.

BVD + Kosmische Groeten,

M@rtijn

Zoekfunctie gebruikt: onderwerp bestaat al. Heb beide samengevoegd. Link met uitleg over spirulina is bovenaan terug te vinden, dus hier verwijderd. Hierboven al ervaringen te lezen.
Mod. Zuiderzon
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ga nooit iets op eigen houtje beginnen martijn
want ook bij spirulina zitten bijwerkingen
ik heb het jaren geleden ook geprobeert
Gebruikersavatar
Jewannes
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:06

Bericht door Jewannes »

Als ik die commerciele aanbevelingen lees die zgn voor onderzoeksresultaten moeten doorgaan word ik altijd achterdochtig.

Maar misschien ben ik wel te kritisch en kan het een gunstige werking hebben.
En als je het lang genoeg gebruikt kun je zelfs leren vliegen.

Welkom hier M@rtijn.
Kun je iets meer vertellen over jezelf?
Je kunt niet genezen als je steeds moet bewijzen dat je ziek bent.
Gebruikersavatar
M@rtijn
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:17

Bericht door M@rtijn »

Ik weet niet precies waar ik nu wat moet plaatsen dus maar hier.

De Spirulina moet je langzaam opbouwen, maar na weer een moeizaam niet wakker worden heb ik er 3 Guarana-pillen bij gegooid (eerder nam ik er braaf eentje of 2 wat niet werkte), en zowaar het werkte vrijwel direkt! Ik kon me al snel goed concentreren, hoefde 's middags niet mijnn slaapje te doen, en had ook nog een goede avond. We; een beetje onrustig geslapen.

Welkomsttekst verwijderd, zie 'wie ben je' geen dubbelposts graag. Mod. Zuiderzon
Wat mij niet doodt, maakt me zwakker.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

M@rtijn schreef: Alles is geoorloofd vanaf NU!
Dat punt ben ik ook beland.
We worden eigenlijk min of meer ook gedwongen.
Overal word je buiten de deur gezet, behandeld als een stuk ....
ik die altijd mensen netjes heb behandeld en netjes belasting heb betaald etc.

Ik ga ook mijn eigen weg niet goedschiks meer dan maar kwaadschiks.
Ik leef nog liever 10 jaar een beetje normaal leven dan nog 20 jaar afzien.
Ik hoor graag jou bevindingen over die spiru......troelina.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gittje
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 jul 2008, 10:20

Bericht door Gittje »

Ik denk niet dat je na pas anderhalve week Spirulina slikken een significant verschil kunt merken. Als er tekorten zijn in je lichaam duurt het toch langer alvorens die aangevuld zijn. Ergens las ik dat je behoorlijk meer moet slikken dan de voorzichtige aangegeven dosis vermeld op de verpakking.

Rekening houdend dat Spirulina, chlorella e.a. minder onder toezicht staan dan de gebruikelijke medicijnen zou ik er toch voorzichtig mee omspringen.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik denk dat wat ik zeg niet zo serieus word genomen
ik weet als ervarings deskundige na 33 jaar ME CVS te hebben, dat sommige dingen niet werken, ik heb dus die spirulina een tijd geslikt en dat ging hele maal mis ,en ik heb jaren met mensen met onze ziekte een huiskamer bijeenkomst gehad ,en wij deelde onze ervaringen en niemand knapte er van op ,van al dat geld wat ik kwijt ben aan alle artsen en medicijnen . had ik een villa kunnen kopen .ik heb morfine en ik heb ook medische cannabisch gehad
als je beschadigingen heb door onze ziekte wijs ik jullie er op wees asjeblieft voorzichtig :(
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Alie schreef: en ik heb jaren met mensen met onze ziekte een huiskamer bijeenkomst gehad ,en wij deelde onze ervaringen en niemand knapte er van op
@Alie
Waren jullie toen al aan het experimenteren?
Jeee zeg daar kijk ik wel van op. 8)
Dear Karma, I have a list of people you missed
Plaats reactie