paniek/angst en me

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Nu, gluten zit gelukkig niet in chips :wink: . Idd ook hier is chips een tijd favoriet geweest.

Ik eet zelf niet glutenvrij, maar maak mijn eigen speltbrood. Dit brood bevalt me erg goed. Geheel glutenvrij is lastig idd voor ons broodeters. 's Avonds is het makkelijker te vermijden (rijst).
Sommigen hier eten wel glutenvrij. Het is een beetje zoeken waar je je prettig bij voelt.

Interessante site grig.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gast

Bericht door Gast »

ehhh gluten zit helaas wèl in veel chips...bijv paprikachips...gluten is een "plak"middel, en plakt dus de paprika aan de chips....naturelchips kan wel
wil je echt glutenvrij eten dan moet je eigenlijk alle etiketten van alle verpakkingen lezen...
Gebruikersavatar
sanb
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:44

Bericht door sanb »

Laat ik papeikachips het lekkerst vinden. :P.

Ik denk dat ik begin met meer water drinken, meer zout en minder melk. Eens kijken hoe dat gaat. Ps heb ook al dagen tintelingen overal. Zal wel stress zijn... Wat baal ik hier toch van. Het is echt de dag zien door te komen en overleven ipv leven.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ah, hier alleen naturel....
De chips dan.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Maïswafels en boekweitcrackers vind ik erg lekker, ook een mogelijkheid ipv brood.

San, ik weet niet of je suiker eet, dat kan ook een boosdoener zijn bij ons ivm emoties en onregelmatig eten/veel koolhydraten ineens ook.
Life smells...
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

"Bartonella en angst"

Zie onderstaande link.

Bron: http://nl.265health.com/conditions-trea ... 35737.html
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

Hallo San,

Naar aanleiding van je klachten over angst-aanvallen:
Mag ik vragen of je ook last hebt van ernstige honger-aanvallen? Die meestal vrij plotseling komen?
Dan zouden je klachten verband kunnen houden met reactieve hypoglycemie - een bloedsuikerspiegel die steeds wisselt tussen te lage en normale waarden. Dat kan je emoties zwaar aantasten.

In ieder geval veel sterkte ermee en een warme groet van Willemijn!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat bedoelde ik.
Life smells...
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

We bedoelen inderdaad hetzelfde Asje, maar ik dacht ik vraag even naar honger-aanvallen want dat is altijd zo'n specifieke klacht waar je makkelijk over heen kijkt maar waar je de reactieve hypoglycemie makkelijk aan kan herkennen. Er zijn natuurlijk nog een hoop andere klachten die door de react. hyp. kunnen komen, maar die kunnen vaak ook andere oorzaken hebben.
(Er zijn trouwens wel andere aandoeningen waardoor je hongeraanvallen kan krijgen, maar bij mijn weten zijn die zeer zeldzaam.)
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

paniek/angst en me

Bericht door dreamer84 »

sanb schreef:Hoi

Een vraagje aan jullie.

Ik heb sinds januari een erge terugval. Het begon met paniekaanvallen en dus ook vermijdingsgedrag. Paniek is voor mij een teken dat ik over mn grens ben gegaan. Als ik niet zo vermoeid ben heb ik ook minder last van paniekaanvallen, maar door die paniekaanvallen wordt ik ook weer erg moe... Nogal een vicieuze cirkel dus.

Wie herkent dit ook?

Ps ben zelfs bang om te slapen, bang om gek te worden en ik heb door de week wel de verantwoordelijkheid voor mn zoontje. (Mijn man werkt in het zuiden en we wonen in het noorden) dus 4 dagen niet thuis
ik heb dit ook, en echt een cirkel, ik heb angst dus voor vermoeidheid want dan krijg ik angst en angst voor angst want dat maakt me uitgeput waar ik weer bang voor ben, want beide gevoelens zijn ellendig en vreselijk
Gebruikersavatar
sanb
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:44

paniek/angst en me

Bericht door sanb »

Hoi dreamer.

Balen dat jij ook hetzelfde voelt. Ik wordt er niet goed van om maar rondjes te blijven lopen. Zelfs oxazepam geeft me geen rust meer.

@all ik heb idd wel behoefte aan suiker, maar s ochtends eet ik juist weinig en na 13 uur begint het wat normaler te worden. Ik eet nu brinta want dat lukt me om te eten en een kop thee. Na 13.00 uur begin ik te snaaien zeg maar
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

paniek/angst en me

Bericht door asje »

@san Het kan echt, dat de angst door RE komt, ik zou maar eens RE-verantwoord gaan eten en zien. Ik heb trouwens niet zo'n hongeraanvallen erbij gehad.
Life smells...
Plaats reactie