Neuroinflammation in Patients with CFS/ME

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

ohja en als het in m'n hoofd gebeurt dan vliegen de neurotransmitters me om de oren dus dat matglasgevoel (ken het!) zou wel es een gebrek aan serotonine (of wellicht een andere -ine) kunnen zijn

sollicitatie? DML? die zit toch in Toronto ofzo?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Hou je hoofd ff stil, soof! En ook je oren???? Kun je daar niet een filmpje van maken?

Ach ik dol maar wat, meid, maar denk dat jij er bij tijd en wijlen de humor er ook van moet inzien, wil je aan zwargalligheid hierom niet ten ondergaan!

DML reist de hele wereld rond. Dat doet iedere speciallist, trouwens.
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

DML combineert zijn tijd met het werk bij het Whitemore Peterson Institute in Reno waar alle wereldtoppers op dit gebied bijeen komen om hun informatie te bundelen en waar sinds kort ook apparatuur is waardoor ze belangrijke informatie kunnen opdoen van wat er nou precies in de cellen gebeurt enz.

En daarnaast runt hij zijn praktijk in Brussel.
Hij kan dit makkelijk combineren, omdat bij bij de universiteit waar hij eerst nog hoogleraar was met pensioen is gegaan.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

sander107 schreef:DML combineert zijn tijd met het werk bij het Whitemore Peterson Institute in Reno waar alle wereldtoppers op dit gebied bijeen komen om hun informatie te bundelen en waar sinds kort ook apparatuur is waardoor ze belangrijke informatie kunnen opdoen van wat er nou precies in de cellen gebeurt enz.

En daarnaast runt hij zijn praktijk in Brussel.
Hij kan dit makkelijk combineren, omdat bij bij de universiteit waar hij eerst nog hoogleraar was met pensioen is gegaan.
Ja, klopt helemaal, Sander.

En tussendoor gaat ie ook regelmatig naar Noorwegen o.i.d.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

sander107 schreef:Lyme zorgt er na verloop van tijd dat het immuunsysteem veranderd waardoor er een chronische auto immuumreactie plaatsvind.
Als het immuunsysteem verandert verandert dan ook de (voorheen gezonde) celdeling?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

correctie; van cocaine schijn je helder & alert te worden en dat heeft effect op dopamine en adrenaline maar word er niet hyper bij dus ik hou het op een dopamine gebrek of een ((post-)viraal/bacterieel) probleem in dopamine producerende/verwerkende cellen, over cellen gesproken
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

soof schreef:correctie; van cocaine schijn je helder & alert te worden en dat heeft effect op dopamine en adrenaline maar word er niet hyper bij dus ik hou het op een dopamine gebrek of een ((post-)viraal/bacterieel) probleem in dopamine producerende/verwerkende cellen, over cellen gesproken
Serotonine komt voor 80% uit de darmen; ik denk dat alle ME/cvs/Lyme-patiënten lekkende darmen hebben.

Gek he dat wij op lange of korte termijn ook (chronisch?) depressief geraken?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

nope, al ben ik over het algemeen best goed gehumeurd, slaap prima en heb nauwelijks voedselallergieën (volgens experts allemaal onmogelijk bij ME) dus vraag me soms eventjes af of ik niet iets anders heb dan jullie..
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

==Gek he dat wij op lange of korte termijn ook (chronisch?) depressief geraken?==

Regelmatig kort en heftig, meer agressief depressief, kan dat ook? Mijn zoon met al zijn ideeen en plannen heeft daar last van. En aangezien psychologisch gezien je het beste je emotie het beste daar kan leggen, waar die hoort, maar dat tegelijkertijd meestal niet verstandig is, is de impasse bij ME een bijkans een onmogelijke.

In het artikel waar lulu naar verwees

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... rnis.dhtml

staat o.a.

==Maar soms is het ook het gevolg van een stoornis. (Over suicide) Bijvoorbeeld omdat mensen niet nog eens zo'n depressieve episode willen doormaken.==

Me dunkt. Periode. ME heeft geen eindpunt, dus is van periode geen sprake. En al helemaal niet van een stoornis. Die wordt slechts geprojecteerd op het slachtoffer van een niet erkende ziekte.

Hoogleraren, concentreer je eens op die 10 %, die geen stoornis heeft doch gebukt gaat onder continue systematische mishandeling.

Vgz, laat je niet kisten! (Wat een rare/rake uitdrukking eigenlijk! Want letterlijk betekent dit natuurlijk je in een doodskist laten stoppen!)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

ME-ers hebben vaak (niet iedereen) wel een depressieve periode ergens tijdens de eerste jaren van de ziekte.

Wat ook voorkomt specifiek bij ons is slechts bijv één dag of iets langer zwaar depressief zijn. Dat komt bij een 'gewone' depressie niet voor.

Maar als we nuchter calculerend denken aan een eind er aan maken is dat niet hetzelfde als depressief.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Lieve Annac,

Ik laat me zeker niet kisten bedankt voor je mooie woorden ;-)

Infectie van de hersenen kan je denken m.i. wel degelijk negatief beinvloeden.

Lieve groetjes VGM
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ha, ha, had ik het weer fout!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:ME-ers hebben vaak (niet iedereen) wel een depressieve periode ergens tijdens de eerste jaren van de ziekte.

Wat ook voorkomt specifiek bij ons is slechts bijv één dag of iets langer zwaar depressief zijn. Dat komt bij een 'gewone' depressie niet voor.

Maar als we nuchter calculerend denken aan een eind er aan maken is dat niet hetzelfde als depressief.
Precies, en voor die groep is geen protocol voorradig en lopen de alternatieven er mee weg, cq doen er hun voordeel mee.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Leve de levenseindeklinieken, tegenwoordig een humane mogelijkheid.
Life smells...
Plaats reactie