Vaak zelfdoding Lymepatiënten

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik vraag mij af of de asymptomatische Lyme-patiënten dan ook offcieel behandeld en erkend dienen te worden?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Heb het ook gehoord.

Nu nog de verbinding met ME. Dat mogelijk veel ME-ers Lyme KUNNEN hebben, maar niet aantoonbaar is. Want ik lees hier en daar ook dat Lymers op den duur de omgeving zeggen inmiddels ME te hebben.....
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wat duidelijk moet worden is dat het over een zelfde neuro-immuunziekte gaat (al of niet veroorzaakt door Borellia).
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Over Lyme. BNR. Redelijk in het begin. Vanaf ca 2 minuut.

Harmke Pijpers in gesprek met Anja Garritsen, algemeen directeur, InnatOss.

http://www.bnr.nl/?service=player&type= ... Id=2202871
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Over Lyme

Bericht door asje »

Dat is echt goed! Bezig met Lyme en Q-koorts.

Anja heeft gekeken naar de discrepantie tussen wat in de wetenschappelijke wereld en in de maatschappij leeft en kwam tot de conclusie dat ze zich op Q-koorts en Lyme moest richten. Wat ik me dan afvraag natuurlijk ... na decennia berichten over ME ... waarom ME niet?
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Over Lyme

Bericht door asje »

Ze klonk zo goed dat ik de moeite heb genomen haar een mail te sturen ivm ME. Ben heel benieuwd naar haar reactie.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:Ze klonk zo goed dat ik de moeite heb genomen haar een mail te sturen ivm ME. Ben heel benieuwd naar haar reactie.
Ja, ik vond haar ook zeer breed en duidelijk en zit ook te dubben haar te mailen. Ik wacht eerst de reactie op jou af, denk ik. Want ik loop momenteel wat over. We zijn nl bezig het zoveelste plan de campagne aan het maken voor en met mijn zoon.......

Trouwens, afgelopen vrijdag op Kennis van Nu waren medisch ethici a/h woord en die overweeg ik ook te benaderen. Ik ergerde me wel aan een soort van arrogant enthousiasme wat ik bespeurde, want het gaat natuurlijk over kanker en het genetisch voorspellen daarvan en al of niet zeggen hoeveel % kans iemand heeft om ook kanker te krijgen enzo. (Terwijl ik dezelfde vrouw hoorde bij Obalive, en me toen niet ergerde......En tja, onethisch ME patienten bejegenen zal wel buiten hun gebied vallen, bv.)

Misschien dat ik eerst een bevriende arts raadpleeg over kansen en manier van aanpak.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Goed idee even af te wachten. Ik heb haar de vraag al gesteld, tenslotte.

Ik heb dat maar half gevolgd, weet er niet veel meer van. Maar medisch-ethici benaderen is niet zo'n gek idee :idea: Ook om het eerst te bespreken, maar rustig aan maar. We hebben alle tijd, ofzo.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:Goed idee even af te wachten. Ik heb haar de vraag al gesteld, tenslotte.

Ik heb dat maar half gevolgd, weet er niet veel meer van. Maar medisch-ethici benaderen is niet zo'n gek idee :idea: Ook om het eerst te bespreken, maar rustig aan maar. We hebben alle tijd, ofzo.
Ja, zo dacht ik ook.

Toevallig heeft die medisch ethische dame, Annelien van Bredenoord, nogal wat studie over mitochondrien gedaan, wel bekend bij menig ME-er zou ik zo zeggen.

Een voorbeeld van mitochondrische publicatie:

http://umcg.net/?page_id=439

Rest publicaties: onderaan die over mitochondrien.

http://portal.juliuscentrum.nl/People/t ... fault.aspx

Ze was dus vrijdag te horen in Kennis van nu

http://www.wetenschap24.nl/programmas/d ... angst.html

En woensdags jl op obalive:

http://www.obalive.nl/default.aspx?lIntEntityId=2282

Maar doe maar rustig aan! Ik moet nu ook zelf ophouden: wordt regelmatig overspannen van al die info!
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

annac schreef:
Nu nog de verbinding met ME. Dat mogelijk veel ME-ers Lyme KUNNEN hebben, maar niet aantoonbaar is. Want ik lees hier en daar ook dat Lymers op den duur de omgeving zeggen inmiddels ME te hebben.....
Ik denk nu (maar wat ik denk veranderd wel eens hoor) dat ik door de Lyme in een toestand ben geraakt waardoor ik aan de ME criteria voldeed, en waardoor ik mijzelf eerst altijd als ME patiënt zag.

Ik vroeg DML naar wat ik moest zeggen als mensen vroegen wat ik heb. ME of Lyme of iets anders. 'Wat mij uitkwam' was het antwoord. Hij is er zeker van de bij mij de trigger van de Lyme-infectie kwam Hoe we het labelen was kwestie van politiek. Ik ben dus nu al jaren lid van ME stichting, betaal aan dit forum en nu anderhalf jaar van de vereniging voor Lymepatiënten.

Ik denk dat we voor een groot deel voor het zelfde vechten.
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Ik vond deze quote op internet, is hier meer over bekend!

"Lyme is door de Nazi dokters van project paperclip op Plum Island voor de kust van Conneticut in de jaren 70 ontwikkeld als Biologisch wapen voor population control. Maar waarschijnlijk hebben de vogels en herten de ziekte voortijdig naar het vaste land het plaatsje Lyme verspreid."
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Hoi Jkieboom,

Ken je Jesse Ventura?

Die heeft er een missie van gemaakt om de waarheid boven tafel te krijgen.

Kijk hier voor het 'Montauk monster' (15min) en hier voor zijn 'Conspiracy Theory' (45min).

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Hoi John

Heb die theorie inderdaad ook weleens gehoord (heb de filmpjes nog niet bekeken Bella; gaan ze over Lyme?). Project paperclip? klinkt heel onbenullig :wink: misschien was dat ook de bedoeling..
Is er ook niet zo'n soort theorie over het AIDS virus?

Asje en anderen:
Weten jullie dat Q-koorts gezien wordt als één van de oorzaken/triggers van ME? (ook in de ICC/ICP genoemd (als Coxiella burnetti (dat is de bacterie die Q-koorts veroorzaakt), naast andere virussen en bacteriën).
Dr. Komaroff rekent Borrelia/Lyme ook tot één van de triggers voor ME:

Quote (Komaroff, lezing uit 2010):

6.9.2 Ziekteverwekkers die in verband gebracht zijn met ME/CVS
Dr. Komaroff geeft vervolgens een opsomming van een aantal ziekteverwekkers die in het verleden in verband gebracht zijn met ME/CVS.

•Epstein Barr virus (EBV of ook HHV-4 genoemd): een minderheid van de ME/CVSpatiënten ontwikkelt ME/CVS na een infectie met het Epstein Barr virus (hierbij inbegrepen zijn de mensen die, na eerst de ziekte van Pfeiffer (klierkoorts) te hebben doorgemaakt, na 3-6 maanden niet beter worden, maar in plaats daarvan chronisch ziek worden en ME/CVS krijgen).
•Q-koorts: mensen kunnen ME/CVS krijgen na eerst Q-koorts te hebben gehad. Deze ziekte kan opgelopen worden in een agrarische omgeving, waar de Q-koorts bacterie voorkomt.
•Ross River virus: Dit is een RNA-virus dat voorkomt in Australië en de nabij gelegen eilanden in het zuiden van de Stille Oceaan. Het virus wordt door muggen overgedragen en veroorzaakt ‘Ross River’-koorts.
•Ziekte van Lyme: wordt veroorzaakt door een bacterie (Borrelia burgdorferi) die door teken wordt overgebracht. Komaroff geeft aan dat ME/CVS veroorzaakt kan worden door de ziekte van Lyme.
•Parvovirus kan ME/CVS veroorzaken. Dr Komaroff zegt hierover: “we hebben een
maand geleden een onderzoek gepubliceerd dat dit goed aantoont” (Jonathan Kerr)
•Enterovirussen kunnen ook een oorzaak van het ontstaan van ME/CVS zijn.
•Niet helemaal zeker is het verband tussen het Borna virus en ME/CVS.
•HHV-6 (Human Herpes Virus-6): Dr Komaroff heeft vele jaren besteed aan het
bestuderen van het verband tussen dit virus en de ziekte ME/CVS. Later in de lezing zal hij hier nog op terug komen.
•XMRV (Xenotropic murine leukemia virus-related virus): In Oktober 2009 is in het
wetenschappelijke tijdschrift Science een onderzoek gepubliceerd over een mogelijk
verband tussen XMRV en ME/CVS.

Het Australische onderzoek uit
2006 (Ian Hickie et al) .
Dit onderzoek, opgezet door de Amerikaanse CDC, werd uitgevoerd in een kleine, afgelegen agrarische gemeenschap in Australië, waar maar een klein aantal artsen, één enkel ziekenhuis en één medisch laboratorium aanwezig zijn. “Mensen leefden in die gemeenschap, kregen daar hun medische zorg; je kon elke individuele patiënt medisch gezien volgen wanneer deze een specifieke infectie had opgelopen, en je wist als onderzoeker dat je die persoon medisch gezien voor vele jaren kon blijven volgen. Er zijn weinig plekken in de wereld waar je een medisch onderzoek zo zorgvuldig kunt uitvoeren.”

Het onderzoek betrof 256 patiënten die ieder klinisch gediagnosticeerd waren voor één van de volgende drie infectieziekten: Epstein Barr, Q-koorts en Ross River, en die na aanvang van hun ziekte minimaal een jaar gevolgd werden. Van deze hele groep van 256 patiënten ontwikkelde 11% ME/CVS. Zelfs binnen elk van de drie afzonderlijke groepen patiënten, ontwikkelde 11% van de patiënten ME/CVS,
terwijl het hier toch om drie totaal verschillende infectieziekten gaat.
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

kaki schreef:Heb die theorie inderdaad ook weleens gehoord (heb de filmpjes nog niet bekeken Bella; gaan ze over Lyme?).

•Q-koorts: mensen kunnen ME/CVS krijgen na eerst Q-koorts te hebben gehad. Deze ziekte kan opgelopen worden in een agrarische omgeving, waar de Q-koorts bacterie voorkomt.
Hoi Kaki,

Lyme is een grote component in de filmpjes!

Q-koorts kan je er ook nog bij krijgen als je onze ziekte al hebt; daar ben ik helaas het bewijs van. Als je op Duitse websites zoekt op Q-koorts, zie je overal waarschuwingen voor bio-terreur ....

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hallo john,

Misschien een interessant boek "Lab 257, The disturbing Story of the
Government’s secret Plum Island Germ Laboratory”
van jurist Michael C.
Carroll?: Bron: http://www.desireerover.nl/wp-content/u ... ri-kl1.pdf

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie