Onderzoek Online Steungroepen

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
june18
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2014, 15:54

Onderzoek Online Steungroepen

Bericht door june18 »

Beste gebruikers van ME-Gids,

Ik ben pre-master student Orthopedagogiek aan de Universiteit Utrecht. Samen met drie medestudenten doe ik onderzoek naar de kwaliteiten van online steungroepen. Voor dit onderzoek zijn wij op zoek naar gebruikers van verschillende groepen, die onze vragenlijst in willen vullen.

De vragenlijst neemt maximaal 10 minuten tijd in beslag en is geheel anoniem. De gegevens worden enkel en alleen gebruikt voor ons onderzoek. Door middel van het onderzoek hopen wij een antwoord te vinden op de vraag welke aspecten van een online steungroep mensen helpt om zich open te stellen en verhalen te delen. Er worden vragen gesteld over het belang van onder andere anonimiteit en toegankelijkheid van online steungroepen.

De vragenlijst is in te vullen via de volgende link: http://www.smartsurvey.co.uk/s/107077FXIMK

Mochten er nog vragen zijn over ons onderzoek, dan hoor ik dit graag!

Alvast hartelijk dank!

Groet,

June
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Onderzoek Online Steungroepen

Bericht door lulu »

Ik loop bij vraag 4 al mank, dus ga ik niet verder invullen. De belangrijkste reden staat er niet bij: dat op dit forum meer kennis en expertise bestaat, en dat de meeste adviezen van dit forum komen. Dat het bij de "professionele" hulpverlening vreselijk aan kennis ontbreekt.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Onderzoek Online Steungroepen

Bericht door asje »

Hoi june,

Ik denk dat de belangrijkste reden ook voor de meesten hier de info is (geven en vinden); ME-gids = een informatieve en interactieve website, niet typisch (alleen) een steungroep. Kan het zo ook niet invullen.
Life smells...
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Onderzoek Online Steungroepen

Bericht door josje15 »

ik denk dat je met je enquete op dit forum een andere steungroep/lotgenotengroep hebt dan bij de meeste andere steungroepen.
Het onderscheid is lotgenoten van mensen met een medisch objectiveerbare aandoening en/of behandelbare erkende aandoening.
ME is dat niet en dus hebben wij andere vragen nodig dan die er in jullie enquete staan....
Ik benn ook gestopt met invullen....
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Aan het eind van de vragenlijst kan je nog eventuele opmerkingen kwijt.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Onderzoek Online Steungroepen

Bericht door annac »

josje15 schreef:ik denk dat je met je enquete op dit forum een andere steungroep/lotgenotengroep hebt dan bij de meeste andere steungroepen.
Het onderscheid is lotgenoten van mensen met een medisch objectiveerbare aandoening en/of behandelbare erkende aandoening.
ME is dat niet en dus hebben wij andere vragen nodig dan die er in jullie enquete staan....
Ik benn ook gestopt met invullen....
Ik onderschrijf josje geheel.

Bovendien lijkt invullen van jullie lijst niets toe te voegen a/d de gezondheid van ME-ers en is alles wat dat dus niet doet verspilde moeite en energie. Energie die super schaars is. ME-ers laten zich nl. niet nog eens dubbel uitzuigen; er moet minimaal wel IETS bij te winnen zijn, verloren is nl vrijwel alles, gewonnen nog steeds niet.

Ik hoop dat jullie andere geschiktere groepen vinden maar nog meer dat jullie niet ongenoemd laten waarom leden van onze gids er niet/moeilijk toe konden/wilden komen mee te werken.

Als jullie een beetje rondstruinen hier snappen jullie heeeeeel misschien een heel klein pietsie hiervan. Enige ruchtbaarheid van Lyme in de media dezer dagen: precies vergelijkbaar lijden treft ME-ers nl.

Succes verder.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Onderzoek Online Steungroepen

Bericht door asje »

Ik heb 'm toch eens ingevuld (niet opgestuurd) om de rest van de vragen te zien; de enquete gaat echt over psychische steun(-groepen), dat is toch wat anders dan deze website.
Life smells...
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Onderzoek Online Steungroepen

Bericht door josje15 »

ik heb hem ook helemaal ingevuld om te zien of er nog iets kwam......wat echt toepasselijk was.

ik wil graag meewerken, hoor, aan zo'n onderzoekje....
wist en bekendheid over ME kan daar best mee beginnen, als iemand zich getroffen voelt en verder wil zoeken.......
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Onderzoek Online Steungroepen

Bericht door asje »

Kwaad kan het niet:-)

Goed onderschrift, josje ...
Life smells...
Plaats reactie