Koud

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Of een medicijn, als je er tegen kan. Zo heb ik bijv lang ketanserin geslikt tegen hoge bloeddruk, als die niet hoog is waarvoor het eigenlijk bedoeld is, stimuleert het de bloedsomloop alleen. Ben er gigantisch goed mee geweest, maar door ook giga-overbelasting weer ingestort en toen merkte ik het niet meer.

Met wachten op de uitslag is toch geen probleem?
Life smells...
Gebruikersavatar
knof
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2018, 21:12

Bericht door knof »

Yep klinkt heel bekend. Iets te haha... Ik heb ook syndroom van raynaud en mn lichaam reageert heel snel op temp. wisseling dus ik heb het heel snel koud. Erg vervelend.. ik probeer me gewoon altijd zo goed mogelijk voor te bereiden en goed uit te pakken met dikke kleren en jassen en mutsen e.d...
Gebruikersavatar
knof
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2018, 21:12

Bericht door knof »

Het hoort ook wel bij ME/cvs.. temperatuur regelen kost ook energie helaas en daar hebben we iets te weinig van.. :?
Het is ook een van die processen in ons lichaam die wat kinken in de kabel heeft. :roll:
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

ja, brr.
Die gasrekening van mij
dubbele wollen dekens, kruikje, overdag dikke wollen vesten enzo.

Ik heb een houtkachel, maar ben te moe om te stoken, laat staan om hout te hakken.

Maar in de zomer heb ik last van de warmye, koelen kost kennelijk ook weer energie.
Gebruikersavatar
knof
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2018, 21:12

Bericht door knof »

Ja in de zomer, de hitte is dan niet te houden.. dat koelsysteem is ook niet helemaal goed idd
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Dan leg je een natte handdoek naast je. Even op je leggen tot de temperaturen gelijk zijn en weer opzij leggen. Als snel voelt de doek weer koeler aan en leg je die op je hoofd of nek of benen of simpel even in je handen houden.
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

In slaapkamer: verwarming op 5, twee dikke dekbedden en een kruik. Iedere avond weer. Hitte vind ik heerlijk, ook in zomer. Vanaf 30 graden in schaduw leef ik op!
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

goh, das heel anders dan hier.
Ik heb een temperatuurtolerantie tussen de 20 en 24 graden, daarbuiten gaat het mis.

Met 30 graden kan ik alleen nog maar plat liggen, dus ik hoop op een heerlijk warme zomer in Berlijn, en een kalm koel zomertje hier in het hollandse
Plaats reactie