Koud

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

vickyyyy
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mar 2014, 23:51

Koud

Bericht door vickyyyy »

Hallo mensen! :D

Veel vrouwen die zijn wel koukleumen, misschien ook mannen met ME, dat weet ik niet.
Het is nu 4 april en ik heb nog steeds een elektrische deken in mijn bed want anders krijg ik het met geen mogelijkheid warm. Als het 22,5 graden in huis is dan heb ik het lekker warm en mijn vriend bloedheet, dus dat werkt ook niet.

Ik heb ook echt koude handen en voeten, het duurt een eeuwigheid voordat ze warm worden of soms ook wel gewoon niet warm worden.

Zijn hier meer mensen die daar last van hebben ? Ik twijfel om er mee naar de dokter te gaan omdat het echt vervelend aan het worden is.

Groetjes, Vicky
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Koud

Bericht door bloemetje »

Haaaaaaaaaaaa klinkt bekend, hoor! De temperatuur is hier binnen 19.5 C en dus doe ik niet de kachel aan, maar zit wel met een fleece omslagdoek aan de warme chocolademelk!!
Gast

Koud

Bericht door Gast »

hier ook altijd last koude handen en voeten, heb ook raynaud, heeft ook met doorbloeding te maken
vickyyyy
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mar 2014, 23:51

Koud

Bericht door vickyyyy »

Niks aan... bahbah
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Koud

Bericht door pauliene »

Hier ook nog steeds een elektrische deken hoor, op de hoogste stand opwarmen en daarna de hele nacht laag :)

Moet wel bekennen dat de verwarming hier vaak op 23 staat.. 8-[ En dan nog kan ik het koud hebben.
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Koud

Bericht door asje »

Naar de dokter gaan heeft geen zin, de temperatuurregulatie is verstoord bij ons.

Wat ook goed kan helpen (buiten 's nachts) is hoge sloffen (ik heb een soort Uggs:-)), tot minstens aan je enkel en een warmtekussen achter je rug.
Laatst gewijzigd door asje op 04 apr 2014, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Koud

Bericht door bloemetje »

Een kruikje in bed, heerlijk en veelal noodzakelijk!
Gast

Koud

Bericht door Gast »

een electrische voetenzak!!
moet toegeven:een achterlijk gezich!(lijkt me althans) maar heerlijk warm!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Koud

Bericht door bloemetje »

brandy schreef:een electrische voetenzak!!
moet toegeven:een achterlijk gezich!(lijkt me althans) maar heerlijk warm!
Ogen dicht - zie je dr niks van :mrgreen:
vickyyyy
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mar 2014, 23:51

Koud

Bericht door vickyyyy »

Wat een geweldige reacties en voel me niet zo eenzaam meer als ik me zo voel en op de bank hang hihi :oops:. En inderdaad, deken eerst hoge stand en in de nacht laag. Mijn deken is ook helemaal om me heen gewikkeld zodat er nergens kou vandaan kan komen. Echt een nestje.

Ik heb ook een klein elektrisch dekentje voor op de bank en fleece deken aan. Dan nog de koude handen.. ik doe dan erg warm water in een flesje en hou die vast.. jaja, ik kan niet wachten op de zomer en in de zon zitten, daar kan ik dan ook zeker van genieten \:D/ dan heb ik het eindelijk weer eens "gezond" warm!
Gebruikersavatar
mirretje
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2014, 13:46

Bericht door mirretje »

Hoi Vickyyyy

Ik kom zo langs dit onderwerp en het is iets waar ik erg last van heb.
Het voelt alsof mijn bloed van binnen koud is. Vooral 's nachts kan ik me nog zo goed aankleden; ik lig klappertandend in bed. Zelfs thermo kleding helpt niet! Wel dus echt een ME dingetje volgens jou?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ben geen vickyyy, maar weet dat velen daar last van hebben.
Life smells...
Gebruikersavatar
mirretje
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2014, 13:46

Bericht door mirretje »

Hoi Asje

Lief dat je reageert. Was wel benieuwd of iemand misschien iets weet wat kan helpen... Maar zo te lezen niet echt ;-)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat is toch niks:-) Of iets, een middel wat de bloedsomloop stimuleert?
Life smells...
Gebruikersavatar
mirretje
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2014, 13:46

Bericht door mirretje »

Bedoel je Ginkgo? Heb het thuis, aantal dagen genomen en toen door ziekte weer laten staan. Wacht op de uitslag van de kanteltafeltest (ging niet zo goed) dus is het wel wijs nu iets te gaan nemen?
Plaats reactie