gewrichtpijn en moeilijk bewegen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

gewrichtpijn en moeilijk bewegen

Bericht door she »

Het zijn vlgens mij twee verschillende problemen:
sinds kort heb ik heel veel pijn aan mijn knieen en aan mijn pink (niet lachen ajb).
trappen lopen, aanraking op bepaalde plekken doen me echt schreeuwen van pijn. Nooit last gehad van gewrichten maar sinds twee maanden is het gekomen. Nu dat ik weer van bed kom - voel ik het echt.
Ben erg ongelukkig hiermee.

Iets anders is dat ik s ochtends of als ik opsta het duurt even voordat ik soepel beweeg;

iemand idee ?
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

gewrichtpijn en moeilijk bewegen

Bericht door bellatordelux »

Hoi She,

Je knieen en pink, zie je daar iets aan: bv gezwollen/dik, rode verkleuring of voelt het daar warmer? En de pijn: zijn dat steken of continu? Diffuus of geconcentreerd op een plek? Voel je dat voornamelijk in rust of juist bij bewegen?
Hoe is je rug? Hoe zijn je voeten? Al eerder problemen mee gehad?
she schreef:Iets anders is dat ik s ochtends of als ik opsta het duurt even voordat ik soepel beweeg
Slaap je nu beter? Langer? Vaster/dieper?

Probeer voor het opstaan al een beetje rek bewegingen te maken, voordat je echt gaat bewegen. Eigenlijk net zoals katten: lekker rekken en strekken, nadat ze weer hebben liggen slapen en voordat ze echt in actie komen.

De pijn bij aanraking lijkt mij het 3e probleem.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gast

gewrichtpijn en moeilijk bewegen

Bericht door Gast »

het kan een peesprobleem zijn, of de gewrichten zelf
bijv artrose geeft ook peesproblemen en stijfheid vooral smorgens en bij lang in een houding staan/zitten/liggen
artrose is niet de zien in het bloed, wel op een rontgenfoto
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

gewrichtpijn en moeilijk bewegen

Bericht door she »

Thnx Ladies
@ Bella : ik heb de laatste 4 maanden alleen gelegen en nauwelijks opgestaan, maar de stijfheid is toch iets nieuws. En de pijnen : geen uiterlijke verschijnselen, alleen heftige stekende pijn bij belasting van de knieen - zelfs traplopen is onmogelijk, en bij aanraking - pink.

Ik denk idd dat artrose zoals Brandy opperde de juiste richting is.
Past als auto immuun-ziekte ook in het algemen beeld. Getver.
Tot nu toe prees ik me gelukkig omdat ik geen pijn had.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

gewrichtpijn en moeilijk bewegen

Bericht door verlorengezondheidman »

@She,

Ik heb ook last van zeer pijnlijke knieen en vingers, ik sluit niet uit dat het bij mij door de Lyme komt enfin...
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Bij stijfheid zijn ook spieren mee gemoeid. Kleine spiertjes zitten vlgs mij ook stevig rond de gewrichten gedrapeerd. Bovendien is het daarom en sowieso niet gek dat na bijna totaal geen beweging er bij weer wel bewegen wat gevoeld wordt.

't Is niet voor niks dat CTG en GET verergeringen veroorzaken. En als je geen pijn had, dan komt het bij bewegen wel.

Dus, she: ff doorzetten en door je moeheid heen gaan! (Grapje, uiteraard....) Nee, doseren dus.

Mijn zoon traint heel voorzichtig zijn bovenlichaam wat, maar dat gaat ook niet zonder terugslagen. Een verzoek om epo bij die fitness trainer werd afgeslagen. Gek he?

Fietsen ed doet ie er niet: verzuring van (kuit)spieren al zat aanwezig.

Artrose en artritis is altijd uit te sluiten, lijkt me.
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gast

Bericht door Gast »

ik heb al 9 jaar last van pijn aan pezen, is begonnen bij mijn vingers, later ellebogen/schouders/soms knieen en voeten
nog veel langer lage rugpijn,
de rug en vingers is artrose bewezen dmv rontgen
de rest (nog) geen foto van, maar de pijn is hetzelfde...
en dan voornamelijk last van de pezen, dit waarschijnlijk door de belasting vd artrose
eneen hele dikke pijnlijke duim en botaangroei(du het kan zeker beginnen bij maar 1 pink!'
dus ik ga er maar vanuit dat het poly artrose is, met ook anitdna antistoffen, weliswaar laag, maar ook al jaren, dit kan lupus worden, maar dan ook nog een hele lage anticcp, als deze verhoogd kan het reumatoide artritis worden, die weer artrose kan veroorzaken...
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

gewrichtpijn en moeilijk bewegen

Bericht door bellatordelux »

she schreef:@ Bella : ik heb de laatste 4 maanden alleen gelegen en nauwelijks opgestaan, maar de stijfheid is toch iets nieuws. En de pijnen : geen uiterlijke verschijnselen, alleen heftige stekende pijn bij belasting van de knieen - zelfs traplopen is onmogelijk, en bij aanraking - pink.
Hoi She,

Zo'n soort pink (maar dan anders) heb ik al een jaar of 4; soms is het gewricht pijnlijk bij aanraking, dan zie ik bij mezelf wel een rode verkleuring en is het gezwollen. Maar het is ook wel eens een tijdje weg. :shock:

Denk je dat het je kniebanden kunnen zijn, of eerder de spieraanhechtingen?

Aangezien je nu weer beweegt, na 4 maanden, zijn de spieren snel sterker aan het worden. Aanhechtingen zijn minder doorbloed en hebben veel meer tijd nodig om weer aan te sterken. Dus dan kan de 'trekkracht' van de spier te groot zijn voor de aanhechting en zo problemen veroorzaken. Arnica smeren kan hierbij iets helpen, omdat het de doorbloeding stimuleert.

Afbeelding
Ook je kniebanden kunnen verzwakt zijn, maar daar kan je wel oefeningen voor bedenken.

Voor de stijfheid: veel drinken en zoveel mogelijk mineralen naar binnen werken. Een oppervlakkige ademhaling kan ook bijdragen aan de grotere verzuring.
En na rust: eerst bewegen, dan pas belasten.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

gewrichtpijn en moeilijk bewegen

Bericht door she »

Goede info.
Ik denk niet dat het de pezen of de spieren zijn - het voelt binnen IN de knieen.
En het komt en gaat. Soms kan ik geen trap op of af, soms gaat het goed.
Ik ben begonnen met voorzichtig tai chi (lang leven t het internet) heerlijk om te doen en het beweegt zachtje alles.
Ik heb onlangs bloed geprikt zo wellicht is daar iets te zien.
Als het niet beter wordt ga ik naar de HA.
De pink is een blijvertje, ben ik bang. maar hiermee is te leven.

@ Paulien & brandy:
Niet fijn, to say the least, en het belangrijkste vraag: wat doe je hiertegen :(
persoonlijk ben ik erg bang voor de verschillende vormen van reuma.
Pijnlijk en NOG minder bewegen.
Lukt het om een beetje oefeningen te doen, stretchen en zo ?

@bella : erg lekkere saus is tiriyaki saus: soya saus, knoflook, gember en iets van zoet.
op een gegrillde ananas en dan hebben we een heerlijke medicinale snack

@VGHM
ja, hier ben ik ook bang voor. Heb Bartonella dus een Lyme is niet ondenkbaar. Ik ben trouwens overtuigd dat ik Lyme heb (en DML ook), maar omdat ik nog niet van plan ben om met Lyme behandeling te beginnen laat ik het ff met rust.
Gast

gewrichtpijn en moeilijk bewegen

Bericht door Gast »

voor artrose is alleen pijnbestrijding, en schrik niet: blijven bewegen!!
lekker handig in combinatie met mijn andere klachten.... :evil: dus smorgens op het gemakje opstaan, kan niet meteen douchen/aankleden,dan krijg ik geheid rugproblemen, evenals een poos zitten,bij opstaan loop ik heel stram, net een heel oud vrouwtje
die pijn midden in de knie heb ik ook, die voelt idd aan als een steek, en de pijn van pezen voel ik meer aan de zijkant
als er daadwerkelijk artrose is dan worden de pezen meer belast, en dat voel je dan ook..wordt dikker
bij mijn re duim ineens heel veel pijn, en daar zit nu een knobbel(bot uitgroei)
ook triggerfingers, meestal snachts of smorgens vroeg,
het is begonnen met heel veel pijn aan de vingers, nu zo'n 7 jaar geleden, en opeens bemerkte ik allemaal littekentjes, heel raar, kan geen enkele arts verklaren
het is ook best lastig, reumapatienten hebben hele diverse klachten
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

gewrichtpijn en moeilijk bewegen

Bericht door she »

@ brandy
een traditionele chineze medicinen arts kan helpen.
Bij mijn TCM vrouw zag ik een paar mensen die verklaarden dat gewrichtsproblemen duidelijk verbeterd waren, waar gewone internisten/artsen de hoop hadden opgegeven.

Wellicht moet ik ook een bezoek brengen . . .
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Plaats reactie