Radboud UMC te Nijmegen onderzoek met Anakinra bij CVS

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

We gaan toch niet die hele Lyme discussie weer over doen hier he?
Maar het is niet ongebruikelijk dat een nederlandse wetenschapper bepaalde lymetesten niet serieus neemt, even los van de discussie of die valide zijn of niet.

Het gaat om je persoonlijke belangen, Merdy, die strijdig lijken te zijn met het volhouden van het onderzoek. Onderzoeksbelang zou nooit boven het individuele belang moeten gaan en als je dat wilt heb je altijd het recht om te stoppen.
Dat een onderzoeker daar niet blij van wordt en probeert je toch over te halen snap ik wel.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Lyme of niet, je persoonlijk welbevinden staat voorop.

Lastig zo tussendoor eruit stappen. Even lastig is het dat de ME groep straks inderdaad mogelijk vervuild blijkt met feitelijk Lymer.

En het immuunsysteem? Heeft even goed schade opgelopen, Lyme of niet. Ik kan me niet voorstellen dat dat NIET zo is. Anders hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

wat bedoel je met persoonlijk belang Meintje? Vanuit haar redenatie komt ze toch juist op voor de zuiverheid van het gehele onderzoek?
Lyme discussie heb ik ook geen zin in, mee eens.
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

Ow Annac je was me net voor zie ik net :)
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

Ik bedoelde haar eigen gezondheid, Peter.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

peter89 schreef:Ow Annac je was me net voor zie ik net :)
Scheelde EEN minuutje!
Gebruikersavatar
sneeuwwitje
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2015, 10:59

Bericht door sneeuwwitje »

Hallo allemaal,

Het is inmiddels een lange tijd geleden en ik zag dat dit topic nog open stond. Ik zou graag mijn ervaring willen delen van de afgelopen periode. Ik kan en durf sindskort te zeggen: ik ben weer gezond en helemaal de oude!!
De medicatie heeft bij mij gewerkt. De periode van het prikken merkte ik kleine veranderingen maar nog geen groot verschil. De 2 maanden erna waren een grote terugval en moest ik voor mijn gevoel weer opnieuw beginnen.
De weken daarna leek het herstel met sprongen vooruit te gaan. Ik werd minder moe, ik wilde weer dingen ondernemen. Ik was op een gegeven moment de persoon die na afloop van een feestje nog niet naar huis wilde terwijl mijn vrienden al moe waren haha.
Ik probeer al mijn verloren tijd met vrienden weer in te halen en sindskort werk ik weer. Halve dagen om het eerst op te bouwen maar fulltime zou mij in principe nog best goed afgaan.
Ik merk wel dat ik soms einde van de dag of einde van de week een beetje inzak, maar dat verdwijnt vrij snel. Ik heb geen terugvallen meer, ik ben soms een beetje moe maar totaal niet meer uitgeput.
Ik durf ook niet meer te zeggen dat ik uitgeput of extreem moe ben en ik kan er ook niet tegen als iemand anders dat zegt. Ik denk dan alleen maar: hoe weet jij nou hoe het voelt om uitgeput of extreem moe te zijn!! Je bent gewoon een beetje moe, thats iT en daar mag je blij mee zijn!

Van mijn (nog wel steeds opgezette) klieren heb ik geen last meer, van geen enkele klacht meer overigens.

Of ik weet of ik anakinra of placebo heb gehad hoor ik nog binnen enkele maanden.
Maar zo'n extreme verandering en de hele ervaring doet mij vermoeden aan anakinra.

Ik hoop dat er voor jullie ook een medicijn zal zijn dat al jullie zorgen en pijn zal wegnemen en jullie weer laat genieten van het leven zoals je dat gekend hebt! Ik zal zo nu en dan dit forum nog bezoeken en zal jullie ervaringen nooit vergeten.
Ik zal me voor altijd voor cvs blijven inzetten!
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

jeetje goed wakker worden met zo'n bericht joh! en zo te lezen supersnel ook weer een (bijna) normaal leven terug \:D/ kan je nog ff op een rijtje zetten: voornaamste klachten en hoe lang ze er waren en wat je in welke volgorde hebt genomen, want er was ook een paar x antibiotica toch? is dit iets wat herhaald moet worden of is 1 keer Anakinra-en genoeg?
Ik zal me voor altijd voor cvs blijven inzetten!
houden we je aan :D
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
brad
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 mei 2015, 15:40

Bericht door brad »

Wat ontzettend fijn voor je Sneeuwwitje. Hoelang was je ziek en hoe is het ontstaan? En Wat waren jou symptomen. Zo zie je maar weer dat je van CVS ook zonder CGT of GET kunt herstellen. Of het placebo is weet je nog niet maar het kan ook natuurlijk beloop zijn. Zeker als je korter dan 5 jaar ziek bent. Nou veel plezier weer met je leven. Wij zijn hier allemaal jaloers :-)
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

Dat is in ieder geval goed nieuws....
Gefeliciteerd! Geniet er maar met volle teugen van!Ben zo benieuwd hoe het anderen is vergaan die mee hebben gedaan met het onderzoek.... Als iemand iets daar over wil vertellen... graag!
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Wat supergaaf voor je. Laat aub nog weten of je in de placebo groep of echte groep zat. Geniet er van in ieder geval
Gebruikersavatar
leena
Actief lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jun 2015, 11:43

Bericht door leena »

Mooi! Genieten maar! Weet je ook iets van andere deelnemers?
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Wow, super, gefeliciteerd!!!

Hartelijke groet, Ariadne.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat is heel mooi en hopelijk echt blijvend!! Zoals anderen ook vroegen, hoe lang was je ziek toen je met de kuur begon? Dit ivm het verschil tussen mensen korter - en langer dan drie jaar ziek.
Life smells...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,,

Hartstikke fijn voor je Sneewwitje,

Geniet van je leven. :D

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Plaats reactie